Kristaafa's Corrado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

Haha! Har jobba i posten jeg så jeg skal ikke si noe!
Veit hvordan det ser ut på innsiden.
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Da var forstillingen nede. Klarte selvfølgelig å ødelegge begge festene til stabstagsforingene, så da må jeg bytte disse også. Begynte så vidt å presse inn nye foringer i bærebruene før jeg tok kvelden.

Så var jeg oppe på posten ista å henta pakka mi. Blei drøye 1100kr i moms, men det får gå :)

Byttet hjullager forran i sommer, men begge to var nå ødelagt. Det ene hadde tilogmed knekt. Resultat: ødelagt navene mine også :(
Skal ned å klage i sjappa jeg kjøpe de hos etterpå, da de ikke har gått mer enn 3-4 måneder.

Regner med det kommer litt bilder fra verkstedet seinere...
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

Du må si fra når du får prøvekjørt de nye foringene dine!

Det høres veldig rart ut ja!
Men Du har ikke pressa de inn skeivt eller ikke stramma muttern til
drivleddet skikkelig?
Det har jeg vært borti! da holdt hjullageret å dette ut av bilen!
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Kan selvfølgelig ha skjedd noe når vi satte dem inn, men har også funnet ut at begge navene har vært kuttet i med vinkelsliper, så det kan jo hende at det har gjort noe..?

Fikk tak i en del ting igår, resten kommer idag. Nye lager blei kjøpt, og nav fikk jeg tak i fra mitt lokale huggeri. Fikk presset inn de siste foringen i forstillinga, og satt på plass bærebruer, og presset inn de nye lagrene. Blei ikke så mye mer, da jeg satt i møte på jobben til klokka 18, og Hr. Blom og Mr. Mosvil ville se ferdig barnetv før vi begynte.

Satser på å få ferdig forstilling idag, men om jeg blir helt ferdig bak kommer helt ann på hvor mye rall det blir å få av og på senk/gewinde, samt hvor mye vi må modde foringene i bakakslinga før de går inn.

Bilder kommer plutselig....
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Litt random bilder fra de siste dagene:

Nye nav og lagre kommer på plass!
Image

Foringer i bærebruene smatt inn.
Image

Gewinde ankommet! :D
Image

..og montert! 8)
Image

Tilogmed Krykke-Jon er hoppende glad! :lol:
Image
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Post by acoupe »

dette ser knallbra ut :D
Hvilket merke er det på demperne?
rub-A-dub
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

dette ser knallbra ut
Hvilket merke er det på demperne?
Det blei FK Coilovers.
Fikk gjort en del i går også, ikke mange timene før den er heeeelt ferdig idag. Men det bli litt seint igår, så jeg kom meg aaaalt for seint på jobben. Kjedelig å sitte her til halv fem nå som det er fredag og bilen skriker om å komme seg ut på veien igjen!

Bilder fra gårsdagen komme muligens litt seinere..
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Oida, har helt glemt å legge ut bilder av det endelige resultatet.

Image

Image

Blei ganske fornøyd med høyden selv. Blir nok ingen skamsenk på denne igjen, da det var aaaalt for behagelig å ha en smule kjørekomfort. Litt lavere bak tror jeg det blir, men kun snakk om mindre justeringer.

Har også begynte smått på motorrommet, som skal få seg en god overhaling nå i vinter. Bilder og info kommer underveis, så følg med :)

Image
Image
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

åssen ble det med nye foringer.?
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Nye foringene fungerer veldig bra! Bilen ble en drøm å kjøre :) Virkelig verdt både penger og arbeidet! Når jeg i tillegg plutselig fikk litt fjæringsvei så blei det jo bare superb!

Var på 4hjulskontroll igår, og til stor lykke var alle hjulene der! :lol:
Nei, det var selvfølgelig noe skjevhet i både camber og spissing, men han som tok jobben mente det ikke var mulig å justere camber på bilen, da han ikke fant justeringa ved demperlageret.

Jeg var som vanlig stressa, og tenkte ikke over det der og da, men skal nok ta en tur nedover igjen og forklare han hvor disse skal justeres.
Image
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

cambern går veldig fint å justere!
De 2 boltene på enden av dempern! enkelt og greit!¨

Men det er bra det var flott med nye foringer.!
Da skal vel jeg bestille noen sånne om litt.!
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Kisseg60 wrote:cambern går veldig fint å justere!
De 2 boltene på enden av dempern! enkelt og greit!
Klart det går, er jo han verkstedsnissen som roter! :lol:
Image
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Var på vei hjem fra jobben her om dagen, da giroverføringa plutselig hoppet av igjen, denne gangen i 4. gir. Kom meg hjem, og fant ut at feilen denne gangen lå under spaken, og ikke mot kassa, som har ryki før.

Grava var opptatt, så bilen blei jekket opp på ene sia, og satt på bukker. Trangt og godt, men vi fikk nå skrudd ned og åpnet kassa som wirene kommer inni. Der så jeg at det kun var låseskiva som hadde hoppe av, og kunne dermed "bare" dytte på plass wiren igjen, og skru det sammen igjen.

Ellers sliter jeg fremdeles med turtallet på tomgang. Byttet blå tempsensor på fredag, uten at det hjalp noe særlig på akkurat det, men tror ikke den jeg hadde var helt god, så en billig og greit ting å få gjort.

Skyter ut noen spørsmål mens jeg er igang. Kan det være at noen tidligere eiere har klart å sette stikkene på de to sensorene som står der feil? Eller ville jeg merket det på andre ting da? Hva gjør den andre tempsensoren der?
Image
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

Det er en føler til instrumentet! og en til styreenheten!
Husker ikke hvem som er hvem! men vis du har bytta den til instrumentet så har nok det gjort liten nytte!
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Jeg har byttet den blå, dvs. den til styreenheten. Men det jeg lurte på var forsåvidt tilkoblingen. Om en tidligere eier har klart å bytte om på ledningene til de to følerne. Men nå har det jaggu blitt mye bedre. Nappet av ISV'en nå, og da gikk den som den skulle. Ladet til og med høyere. Aner en liten ladeluft lekkasje der gitt.
Image
Post Reply