Kristaafa's Corrado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Da var endelig lyktene sendt, tar sin tid når man absolutt skal legge inn bestillingen mens folk er på ferie! Gleder meg til å se litt mer av veien forran meg, spess nå som det faktisk begynner å bli litt mørkt.

Ellers er det ingen store updates herfra. Finner stadig nye ting jeg kunne tenkt meg å fikse, men akkurat nå sier lommebokji nei. Er nødt til å kjøpe meg coilovers før mr. snø detter ned, men tkp (ting koster penger)... :?
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Hurra! Etter en liten tur inn til ikea igår, fikk jeg en trivlig sms om at det lå en pakke på posten. Aldri har turen hjem fra ikea gått så tregt. :lol:

Regner med en litt større update når jeg har fått satt dem på.
Btw, var det noen som mente det var lurt å bytte ut diodene i disse lyktene?
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Neimen, hva er nå dette?

Image

Image

Kan ikke kjøre uten lykter!

Image

Derja, det var bedre :D
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Post by Mouh »

det så ikke så ille ut det der nei ;)
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

bra! :)
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Takktakk, jeg syns selv det var en vanvittig høy løft utseendemessig Må klage litt på den ene, da justeringa hopper av før jeg får justert 100%, klipset sitter litt løst.

Men ellers er jeg veldig fornøyd, nå ser jeg jo plutselig veien forran meg :)
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

Kristaafa wrote:Takktakk, jeg syns selv det var en vanvittig høy løft utseendemessig Må klage litt på den ene, da justeringa hopper av før jeg får justert 100%, klipset sitter litt løst.

Men ellers er jeg veldig fornøyd, nå ser jeg jo plutselig veien forran meg :)
Gratulerer, ble bra det :)
ja, det med justeringa er litt plagsomt, har hatt ute lyktene et par ganger, og den klipsen til justeringa detter ofte ut, men får presset den på igjen med en liten skrutrekker..Og de var heller ikke vanntette når jeg fikk de, så måtte åpne de og tette de ordentlig rundt. Får håpe dine er vanntette hvertfall så du slipper det, for det var litt jobb.
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Da har jeg finni litt mer å jobbe med. Fjærbeinslagrene er ganske dårlige, så disse byttes så fort jeg har tid. Har en liten bremsevæskelekasje, så jeg kikket litt rundt i felgene, og fant da ut at ene drivmasjetten har revna, så hele hjulet er fullt av fett. Håper på å få fikset det iløpet av uka.

I tillegg gikk jeg plutselig tom for servo-olje, og fant en sprekk i slangen på trykksiden. Møller skulle ikke ha mindre en 2000 spenn for den, så der må jeg finne på noe lurt.
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Fikk gjort litt forskjellig i helga som var. Bytta bremser forran, fordelerlokk, rotor og pluggledninger. Virker som jeg er kvitt litt fusking, så da hadde det kanskje noe for seg :)

I tillegg fikk jeg gjort litt kosmetisk, da jeg syns det blei litt rart med helt hvite lamper i fangeren, og sorte hovedlys. Så da fikk jeg tonet dem ned et hakk eller ti:

Image

Tok likegodt å forandret litt på baklyktene mens jeg var i gang, og blei meget fornøyd med resultatet:

Image

Tonet kun øvre del av lykta, noe som i mine øyne blei fuckin fabulous! :)
Fikk også pusset ned og lakket grillen min, og det trengte den virkelig. Blei ganske fornøyd med det også, selv om man selvfølgelig ser alle feil på 3cm avstand. Men, er du så nærme kommer du antagligvis til å våkne i en sykehus seng, og ikke huske hva det var som traff deg alikevel :p

Lite lysshow sånn på tampen

Image
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

ble bra det syns jeg :D
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Takk for det :)

Nå sitter jeg bare å venter på at neste lønning skal drysse inn, så jeg kan ta tak i neste ting på lista! :lol:
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

Kristaafa wrote: Nå sitter jeg bare å venter på at neste lønning skal drysse inn, så jeg kan ta tak i neste ting på lista! :lol:

Føler jeg har samme problem selv :wink:
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Kisseg60 wrote:
Kristaafa wrote: Nå sitter jeg bare å venter på at neste lønning skal drysse inn, så jeg kan ta tak i neste ting på lista! :lol:

Føler jeg har samme problem selv :wink:
Hehe, et generelt problem for de fleste corrado eiere?! Fikk endelig rota meg til å plukke ut trykkslangen til servostryringa. Fytti satt fast! Får håpe det ikke blir for dyrt å ordne det. Går på en økonomisk smell hvis jeg må kjøpe orginalslangen, i tillegg til at det blir ventetia fra tyskland, som jeg da sitter uten bil :(
Fikk endelig kvitta meg med gamlebilen forrige dagen, så da passer det jo veldig bra at corra også står...

Begynne nesten å misstenke at jeg har fått feil/feilprodusert senkesett. må da senke en god drøss mer enn 40mm det jeg har nå. Menmen, gewinde den 20. 8)
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Da fikk jeg ordnet en brukt slange fra en golf2. Denne var jo identisk, så null stress :)
Håper bare gutta i tyskland ikke har rukket å sende den nye slangen, slik at jeg får avbestilt den..

Nå er det ikke lenge til 20. :D
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Post by Kristaafa »

Lurer litt på å handle coilovers fra tyskland, noen som har erfaring med Maxxsport? Skal bare ha et billig sett, og kommer ikke til å skru den i bånn, så det er samme hvor ukomfortabelt det er med 90/120 senk... Hvis det er veldig dårlig, går jeg for Vmaxx..
Post Reply