Jeg håper da virkelig det, og ikke en eske med mursteinwormy wrote:tørbå?
Kristaafa's Corrado G60
Moderator: Moderators
Re: Kristaafa's Corrado G60
Re: Kristaafa's Corrado G60
Jaggu var det turbo som kom i posten ja!
Fikk tid til en liten runde i verkstedet igår, så nå er innsug og manifold tilpasset.
I tillegg har jeg tatt ut interiør for å fjerne isolasjon. I første omgang fordi jeg må sveise litt i gulvet, men når det i tillegg kjennes ut som at noen har gjemt ei dø bikkje under teppene mine, så var det vel på tide å få det ut. Det skal bråke litt i en ekte racerbil
Kan forøvrig anbefale folk å fjerne asfaltplatene når det er minusgrader, det gjør jobben en del enklere når den bare kan knekkes av i store biter!
Kamera var som vanlig ikke med, men jeg prøvde så vidt å ta noen bilder med mobilen. Skal se hva jeg får lagt over etterhvert.
Men nå er hvertfall arbeidslysta tilbake, så nå er det bare å kjøre på!
Fikk tid til en liten runde i verkstedet igår, så nå er innsug og manifold tilpasset.
I tillegg har jeg tatt ut interiør for å fjerne isolasjon. I første omgang fordi jeg må sveise litt i gulvet, men når det i tillegg kjennes ut som at noen har gjemt ei dø bikkje under teppene mine, så var det vel på tide å få det ut. Det skal bråke litt i en ekte racerbil
Kan forøvrig anbefale folk å fjerne asfaltplatene når det er minusgrader, det gjør jobben en del enklere når den bare kan knekkes av i store biter!
Kamera var som vanlig ikke med, men jeg prøvde så vidt å ta noen bilder med mobilen. Skal se hva jeg får lagt over etterhvert.
Men nå er hvertfall arbeidslysta tilbake, så nå er det bare å kjøre på!
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Kristaafa's Corrado G60
Får håpe du får den på veien til sommeren da Selv om det er med turbo En corrado g-60 skal jo ha en g-lader, men en corrado på veien er dog bedre enn i garsjen
Få lagt ut noen bilder så vi får se hvordan dette blir
Få lagt ut noen bilder så vi får se hvordan dette blir
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Kristaafa's Corrado G60
Ikke de beste bildene, men her er en liten smakebit:
Småtrangt mellom innsug og kompressorhus
Småtrangt mellom innsug og kompressorhus
Re: Kristaafa's Corrado G60
"En mm er nok"
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Kristaafa's Corrado G60
Endelig fått montert litt sammen Hva slags eksos anlegg har du tenkt å bruke og hvor stort ladetrykk kommer du til å kjøre på?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Kristaafa's Corrado G60
Hehe. se her jah. strøkent.! Gleder meg til å se åssen dette blir når du er ferdig!
Re: Kristaafa's Corrado G60
[quote="BlackDragon07"]Får håpe du får den på veien til sommeren da Selv om det er med turbo En corrado g-60 skal jo ha en g-lader, men en corrado på veien er dog bedre enn i garsjen
Amen !
Amen !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Kristaafa's Corrado G60
Trangt ja. Blir nok enda trangere mellom aktuatoren og motorfestet
Er ikke sikker på om det har mye å si, men tror det kan være lurt å vri "midtre huset" på turboen slik at olje inn og ut blir så vertikalt som mulig. Det har iallefall jeg gjort. Hvilken turbo er det forresten?
Er ikke sikker på om det har mye å si, men tror det kan være lurt å vri "midtre huset" på turboen slik at olje inn og ut blir så vertikalt som mulig. Det har iallefall jeg gjort. Hvilken turbo er det forresten?
No rice...
Re: Kristaafa's Corrado G60
Blir det samme Simons-anlegget som står på, med custom downpipe tenker jeg. Ladetrykk? Har jeg ikke rukket å tenke på enda.BlackDragon07 wrote:Endelig fått montert litt sammen Hva slags eksos anlegg har du tenkt å bruke og hvor stort ladetrykk kommer du til å kjøre på?
Er på langt nær ferdig med tilpassing av turboen, så den skal vendes ja. Turboen skal være en T3-60trim, hvis det som selger har oppgitt av mål stemmer.geewee wrote:Trangt ja. Blir nok enda trangere mellom aktuatoren og motorfestet
Er ikke sikker på om det har mye å si, men tror det kan være lurt å vri "midtre huset" på turboen slik at olje inn og ut blir så vertikalt som mulig. Det har iallefall jeg gjort. Hvilken turbo er det forresten?
- einsereier
- Posts: 171
- Joined: 12 Oct 2007, 22:25
- Location: mosjøen
Re: Kristaafa's Corrado G60
har du sjekket klaring mot torpedoveggen? ser ut som det kan bli trangt
MK2 GOLF 2.9 VR6 86
TOURAN EXCLISIVE 07
PASSAT 3B 4MOTION 00
hmmm litt for mange biler.....
TOURAN EXCLISIVE 07
PASSAT 3B 4MOTION 00
hmmm litt for mange biler.....
Re: Kristaafa's Corrado G60
Det er nå denne turboen de alle fleste bygger med, så jeg håper at det skal gå greit.einsereier wrote:har du sjekket klaring mot torpedoveggen? ser ut som det kan bli trangt
Re: Kristaafa's Corrado G60
Er god plass bak der. Det er faktisk såpass at det lar seg gjør å montere uten toppen ute. Kronglete daKristaafa wrote:Det er nå denne turboen de alle fleste bygger med, så jeg håper at det skal gå greit.einsereier wrote:har du sjekket klaring mot torpedoveggen? ser ut som det kan bli trangt
No rice...
Re: Kristaafa's Corrado G60
Ikke så mye å oppdatere, driver å vasker litt deler om dagen.
Prøvde meg først i badekaret, men det blir så mye søl, så nå har jeg lagt ned diverse deler i diesel, får håpe de hjelper litt.
Kikket litt på hva som fulgte med i det slangesettet jeg kjøpte sammen med turboen også, og jeg har nok av slanger og fittings. Så fort bunnpannen er ren skal den under kniven for montering av nippel til oljeretur. Regner med at det blir montering av stempler til uka.
Planen var å få bytta ventiltettninger igår, men ventilfjærklemma var akkurat ikke sprek nok til å få fjæra langt nok ned, så da blir det antageligvis gjort i presse hos en kompis til uka.
Tok faktisk noen bilder med ordentlig kamera igår, men jeg har glemt å føre dem over, så de får komme senere.
Prøvde meg først i badekaret, men det blir så mye søl, så nå har jeg lagt ned diverse deler i diesel, får håpe de hjelper litt.
Kikket litt på hva som fulgte med i det slangesettet jeg kjøpte sammen med turboen også, og jeg har nok av slanger og fittings. Så fort bunnpannen er ren skal den under kniven for montering av nippel til oljeretur. Regner med at det blir montering av stempler til uka.
Planen var å få bytta ventiltettninger igår, men ventilfjærklemma var akkurat ikke sprek nok til å få fjæra langt nok ned, så da blir det antageligvis gjort i presse hos en kompis til uka.
Tok faktisk noen bilder med ordentlig kamera igår, men jeg har glemt å føre dem over, så de får komme senere.
Re: Kristaafa's Corrado G60
dette høres bra ut
god fremgang dette !
*gleder meg til bilder*
god fremgang dette !
*gleder meg til bilder*