Clutch på G60

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Clutch på G60

Post by Sigurd »

Jeg synes clutchen på Corrado'n min er veldig ubehagelig. Clutchen begynner å ta med en gang jeg slipper pedalen. Det er altså ingen vandring/dødgang før clutchen begynner å gripe. Må ha pedalen helt i gulvet for å kunne gire. Dere andre som har G60, skal det være sånn?
Corrado G60
kenneth
Posts: 91
Joined: 05 May 2012, 22:16

Re: Clutch på G60

Post by kenneth »

Betyr nok at det er på tide å bytte clutchen det der....har en pent brukt som du kan få billig av meg om interesse.Ser fremdeles den hvite skriften på platen.Kan sende bilde av den.
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Clutch på G60

Post by wormy »

Kan jo være et verdt et forsøk å lufte systemet?
Luft slavesylinderen først, så masteren.. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: Clutch på G60

Post by Sigurd »

Hvis clutchen er slitt så tar den vel langt ute? Sånn er det ihvertfall på de bilene jeg har vært borti. På min et det stikk motsatt. Har tenkt tanken med luft i systemet jeg også, så får vel prøve å lufte. Kan det være at clutchpumpa begynner å bli dårlig sånn at den ikke klarer å bygge opp nok trykk til å løse ut clutchen før pedalen er helt i gulvet? Hvordan griper clutchen på deres biler?
Corrado G60
leif90@gmail.com
Posts: 157
Joined: 28 Mar 2010, 14:43
Location: Lier

Re: Clutch på G60

Post by leif90@gmail.com »

sånn midt imellom :)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Clutch på G60

Post by wormy »

Sigurd wrote:Hvis clutchen er slitt så tar den vel langt ute? Sånn er det ihvertfall på de bilene jeg har vært borti. På min et det stikk motsatt. Har tenkt tanken med luft i systemet jeg også, så får vel prøve å lufte. Kan det være at clutchpumpa begynner å bli dårlig sånn at den ikke klarer å bygge opp nok trykk til å løse ut clutchen før pedalen er helt i gulvet? Hvordan griper clutchen på deres biler?
Min griper langt nede, men jeg har jo ikke helt originalt oppsett på clutchen lenger.. Men generelt sett skal en clutch det er mye igjen på gripe relativt langt nede.
Hos deg høres det litt ut som om den ikke "frir" helt, altså at du ikke får presset slavesylinderen helt inn (luft i systemet?)..
Men...! Det går en slange/metallrør-spiral-ting fra masteren og ned til slaven. Den er kjent for å lekke i "slange-delen"... Sjekk om den er litt fuktig når du først er i gang.. :-)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
JohannesG60
Posts: 158
Joined: 20 Oct 2011, 15:57
Location: Sotra utenfor Bergen

Re: Clutch på G60

Post by JohannesG60 »

Min clutch er helt lik som din, tar helt inne! Går jo helt fint, men er litt frustrerende å måtte bunne venstrepedalen, er bare høyre man skal gjøre det med
1989 Corrado G60
1989 Corrado E62 (Eaton m62 kompressor)
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: Clutch på G60

Post by Sigurd »

Takk for tips. Får prøve å lufte systemet etterhvert. Hvis det ikke forandrer seg da så skal det vel være sånn.
Corrado G60
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Clutch på G60

Post by Kisseg60 »

Prøv å lufte.
Men en slitt clutch tar langt ute. Ikke langt inne.
Post Reply