Page 38 of 39

Re: The Black Emperor

Posted: 03 Mar 2016, 16:46
by wormy
Kappe er vel for det første avskiltning på stedet (av god grunn).
Fjærene er laget for å ha en viss "stivhet", og er i mange tilfeller progressive. Du ødelegger dette totalt ved å kappe de.
Fjæra vil heller ikke sitte riktig i demperen/dempertårna..

Er mange tekniske grunner for at man ikke skal gjøre dette - jeg har ikke alle i hodet nå.. Men - ikke gjør det.

Eibach.. Lesjøfors (brukte det på min).. Koni.. Alt annet enn å kappe.. :P

Jeg har noen nye 40mm Koni dempersett liggende (10k veil. pris) - kan kanskje selge fjærene derfra - jeg trenger bare demperne.. Dette er med TüV mener jeg..

Re: The Black Emperor

Posted: 03 Mar 2016, 17:38
by BlackDragon07
Godt å vite.
Har kanskje sett meg litt blind fra "fast'n'loud", der kapper de fjører over en lav sko.

Men da dropper vi definitivt det!!!!

Hvis det er tuv på de så er jeg interessert :-)
Hva ser du for deg i pris? Er det progressive forresten?

Re: The Black Emperor

Posted: 07 Mar 2016, 18:33
by BlackDragon07
Snublet over denne :)
Image
Er midt i blinken på hva jeg i utgangspunktet leter etter :D
Har tatt kontakt med de, og de kunne lage en for analog km-teller og litt lavere trykk :D

Men trykkmessig så er det vel innenfor for deg wormy :wink:


Selv om ikke været er på sitt beste nå så var det litt bedre for en uke siden 8)
Image
Snart varme soldager i møte 8)

Re: The Black Emperor

Posted: 07 Mar 2016, 19:50
by Oekern
Har sett på det samme instrumenthuset selv. Ser bra ut, men litt overkill med 340 km/t og 3 bar trykk...
Men går det ann og få endra på er det jo fett ! Er jo pent laga.

Re: The Black Emperor

Posted: 08 Mar 2016, 00:05
by BlackDragon07
340kmt med en corrado er nok mye å håpe på :shock:
Og kanskje 3bar er noe i overkant :lol:

Men bortsett fra det så ser denne løsningen mye bedre ut enn den andre jeg fant, hvor man setter det inn selv.

Re: The Black Emperor

Posted: 28 Mar 2016, 23:18
by BlackDragon07
Driver å leter opp sommerdekk, men lurer litt på hvilken dim jeg skal gå for?
Beholder Borbet felgene mine,de har ET30 og subber bak.
Må jeg gå helt ned til 195/40-16 for å slippe subbing eller kan jeg gå ned til bare 205/45-16?

Re: The Black Emperor

Posted: 04 Apr 2016, 10:19
by wormy
Hvor subber det? I støtdemperen eller i skjermen?

Re: The Black Emperor

Posted: 04 Apr 2016, 10:23
by BlackDragon07
Subber i selve skjermen bak :roll:

Re: The Black Emperor

Posted: 04 Apr 2016, 12:12
by wormy
Kan ikke fatte at det subber med ET30... Faktisk.. :shock:
Men smalere dekk vil nok hjelpe - selv om jeg ikke er fan av den løsningen. Bare husk det at noen dekk er smalere enn andre dekk - selv om de på papiret har samme størrelse. Nankang er vel f.eks. smalere enn andre - eller hvordan dette nå var.

Re: The Black Emperor

Posted: 04 Apr 2016, 13:58
by BlackDragon07
Jeg kjørte med 3mm spacere bak, og det ble bedre etter at jeg tok av de.
Har typhoon dekk på nå, men de skal av til fordel for nye.
Er Nankang noe bra?

Vurderer Toyo dekk :D

Re: The Black Emperor

Posted: 05 Apr 2016, 08:15
by wormy
Hver produsent har flere typer dekk, så nytter ikke se etter bare dekkmerke.
Selv liker jeg Federal RSR. Hørt godt om Toyo T1R også. Mer enn det vet jeg ikke. Nankang mener jeg er mye brukt i Stance-verden, vet ikke hvordan de er ellers.
Vurdert å få dreid av noen millimeter av felgene, slik at de kommer lenger inn? Eventuelt valse hjulbuene?

Re: The Black Emperor

Posted: 07 Apr 2016, 17:08
by BlackDragon07
Tror jeg har funnet dekket som passer, har ihvertfall ikke merket noe hittil på prøvekjøringen idag :D

Gikk for Pirelli Zero Nero ZR 215/40-16. De har en litt annen form på dekket enn de forferdelige Typhoon dekkene jeg hadde.
Image

Re: The Black Emperor

Posted: 18 Aug 2016, 15:02
by BlackDragon07
På tide med en liten update :)

"stor service" på bilen. Byttet motorolje,bytttet plugger (w5dp0), satt inn "nytt" motstandsrelè til kupevifta (Takk wormy), renset luftfilteret, tømt og renset catch tanken og montert åpent filter på den og tatt en motorvask (ikke at det syntes). Ellers så er bilen idaglig bruk :D

Gammel og ny plugg. Litt usikker på hva forskjellen med en med 3 hoder vs en med 1 hode på plugen utgjør?
Image
Ny motstand og gammelt blir nytt :)
Image
Cotton eye joe :lol:
Image
Skulle gjerne fått motorrommet enda mer cleant, men litt usikker på hvordan det kan best gjøres?
Image
Catch tank med matchende filter :D
Image
Kjøpte et annet gasspjeld for en tid tilbake for å fa bedre gassrespons ved hjelp av dette hadde en sensor (tps), men denne er litt dypere i spjeld åpningen. Har dette noe å si?
Image

Re: The Black Emperor

Posted: 12 Sep 2016, 20:58
by Oekern
Det er nok ikke så enkelt og få et G60 motorrom cleant, uten mye jobb - kommer jo helt ann på ambisjonsnivå.
Det første jeg hadde starta med er ledningsnettet. Trekkt opp med ny sort strømpe over så stor
avstand som mulig og få det så mye som mulig vekk. Når jeg plukkte ut motoren min nå la jeg merke til hvor rart noe er lagt opp og hvor mye overbruk det er av ledninger i noen tillfeller..
Så har du jo enkle ting som ny spylervæske tank, pusse de synligste brakettene osv. SFT dekselet i vannkassa hjelper jo og mye.
Du har jo en god del farger under panseret også. Kanskje færre farger gjør at ting ikke blir såå i øyenfallende og synlig, men "blender litt mer".
Et G60 motorrom er jo egentlig et kjipt utgangspunkt i denne sammenheng.

Re: The Black Emperor

Posted: 01 Dec 2016, 13:08
by BlackDragon07
Forrige eiers fascinasjon over blått er til å ta og føle på :lol:

Vil ha alt svart, og slik at det ser helt orginalt ut.
Så motorrommet på en supra, og det var dønn strøkent.
Det var en supra som var total renovert, men hadde vært moro å fått det like bra.
Men tror at alt må bygges opp fra bunn av så man kan ta bort det overflødige. Men lov å drømme :?