The Black Emperor

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Post Reply

Hvilken type styling passer bilen best?

1. Rieger styling
3
13%
2. Orginal styling
21
88%
 
Total votes: 24

BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

BlackDragon07 wrote:I min gamle corrado så hadde jeg digitalt speedometer, mens nå så har jeg den analoge speedometeret.
Kan jeg "konvertere" til den nyere typen/digitale speedometeret (plug and play) eller er det andre ting som må gjøres for å få det til å fungere?
Ingen som vet?

På bilen nå så sitter det et justerbart senkesett fra ABT. Ved litt aktiv kjøring så "kjennes" det ut som bilen ikke har skikkelig kontakt med underlaget (litt vanskelig å forklare).

Vurderer en av to mulligheter som jeg vet vil være bra;

1. Montere på de progresive Monroe Reflex demperene fra gamle bilen med de progresive fjørene fra Eibach(da satt bilen som klistret på veien) Med litt større senk på fjørene foran så vil bilen få et veldig fint look.

2. Kjøpe og montere Justerbart senkesett fra H&R. Dette er et veldig dyrt sett hvor man har mulighet til å justere høyde og hardhet. Litt usikker på om dette kanskje bare vil bli litt overkill til bilen. Den skal kun brukes om sommeren. Er usikker på nødvendigheten til alle innstillingene. Men de ser bra ut. :D
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... abled=true
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: The Black Emperor

Post by Sigurd »

Jeg tror det skal være mulig å konvertere til digitalt speedometer. Du skrur ut speedometerdrevet i girkassa og setter i det nye drevet som har kontakt i stedet for hull til vaieren. Så må du få tak i den ledningen mellom girkassa og instrumentet.
Corrado G60
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Isj, blir litt mer styr enn jeg trodde :cry:
Takk for svar :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Har sett meg ut en dato jeg skal prøve å få bilen ferdig til :D
Tenkte jeg skulle væe med på Bug run helga 7-9 juni med corradoen 8) (Andre som skal?)

Så da har jeg laget denne planen (med muligheter for endringer :wink: )
Februar - Mars: Bygge ferdig anleget. Skal bygge ned forsterkeren i reservehjul-hullet med plexi-glass over. Og ja, jeg skal ta anlegget først. Utrolig kjedelig å kjøre bil uten noe musikk :roll:

Mars - April: Bygge nytt eksosanlegg likt det gamle, bare med en liten haug lyddempere. Har snakket med eksosmesteren i skien og han skulle lage et 2.5" på under 89db ved 4200rpm, mot 86db som er orginalt for en g-60 :D

Mai: Orginal styling skal på :mrgreen: Men er på utkikk etter en golf ralley intercooler fortsatt.

Eu-godkjenne bilen :roll: . Med motoren fin tunet på 0.6bar, et eksosanlegg med katalysator som har neeesten samme lydnivå som orginalt så burde det gå greit :D

Jeg lar senkesettet som sitter på sitte på siden det allerede er godkjent inn i vognkortet.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

BlackDragon07 wrote: Mai: Orginal styling skal på :mrgreen: Men er på utkikk etter en golf ralley intercooler fortsatt..
Da ser det ut til at en slik en er i boks. Skal forhåpentligvis hentes neste uke :D
Blir endringer av interiøret så jeg har lagt Sparco pedaler, girkule og girpose for salg. Kan selges for en "pakkepris" til medlemmer.
Også fått tak i europeisk frontfanger. Med ic`n så kan bilen få et helt orginalt utseende.
Et stort skritt nærmere ferdig bil :D
Legger ut bilder etterhvert som ting blir ferdig :D

Tenkte jeg skulle "gjennoppbygge" den orginale hattehylla og trekke den om på nytt, hvordan kan jeg gjøre det?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: The Black Emperor

Post by wormy »

BlackDragon07 wrote: Tenkte jeg skulle "gjennoppbygge" den orginale hattehylla og trekke den om på nytt, hvordan kan jeg gjøre det?
Hva tenker du på? Er det hull etter 6x9"? (Hater 6x9"... :P)
Hvis det er det, tror jeg at jeg ville prøvd meg med glassfiber + epoxy e.l.. De har nok tips på bilstereo-foretninger tenker jeg!
Så trekke den om i høyttaler-stoff e.l. etterpå? Igjen - bilstereoforetninger :wink:
Evt send mail til f.eks. www.elutstyr.no
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote:Hva tenker du på? Er det hull etter 6x9"? (Hater 6x9"... :P)
Hvis det er det, tror jeg at jeg ville prøvd meg med glassfiber + epoxy e.l.. De har nok tips på bilstereo-foretninger tenker jeg!
Så trekke den om i høyttaler-stoff e.l. etterpå? Igjen - bilstereoforetninger :wink:
Evt send mail til f.eks. http://www.elutstyr.no
Ja, det er de velkjente skudd-hullene etter 6x9 :lol:
Tenkte jeg skulle trekke den om ja. Tenkte jeg skulle gjøre det litt pent med et orginalt look bak der.
Du har ikke tilfeldigvis en HOW TO på hvordan man fikser de hullene?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: The Black Emperor

Post by wormy »

BlackDragon07 wrote: Ja, det er de velkjente skudd-hullene etter 6x9 :lol:
Tenkte jeg skulle trekke den om ja. Tenkte jeg skulle gjøre det litt pent med et orginalt look bak der.
Du har ikke tilfeldigvis en HOW TO på hvordan man fikser de hullene?
Ser forresten at det ikke var elutstyr jeg tenkte på, men bilstereosenteret..
http://bilstereosenteret.no/index.php?cPath=1_5_83
Har ikke prøvd selv desverre.. Men ser for meg at hattehylla er laget av noe "papp"/treverk-greier, lignende det dørtrekkene osv er laget av..?
Det jeg tenkte på sånn i første omgang var å få dekket til hullene med glassfiber, støpeplast e.l.. Ikke sikker på om det er den beste løsningen, men det var det første som falt meg inn.
http://bilstereosenteret.no/index.php?cPath=1_5_83_367
Alternativt få laget en "plate" i ca samme materiale og størrelse som passer akkurat oppi 6x9 hullet.. Så lime fast det, og slipe vekk "limrestene".

Har ikke prøvd, bare kommer med noen kjappe tanker.. :)
Hvis du kan se hva slags "materiale" hattehylla er laget av, så ville det nok blitt lettere.. ;)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote:Alternativt få laget en "plate" i ca samme materiale og størrelse som passer akkurat oppi 6x9 hullet.. Så lime fast det, og slipe vekk "limrestene".

Har ikke prøvd, bare kommer med noen kjappe tanker.. :)
Hvis du kan se hva slags "materiale" hattehylla er laget av, så ville det nok blitt lettere.. ;)
Den er laget av kryssfinner, trekt med filt.
Men hvis jeg kutter en firkant for så å lime/feste en firkant. Hvordan bør jeg feste den da?
Tips til hvordan jeg kan gjøre det med nye høyttalere bak der?

Jeg fant denne som jeg skal tilpasse på høyden på og trekke om, så skal jeg ha en plexiglass over med led under. Tror det kan bli fint :D

Image
Også skal det bli litt i denne stilen :D
Image
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: The Black Emperor

Post by wormy »

[quote="BlackDragon07Den er laget av kryssfinner, trekt med filt.
Men hvis jeg kutter en firkant for så å lime/feste en firkant. Hvordan bør jeg feste den da?
Tips til hvordan jeg kan gjøre det med nye høyttalere bak der?[/quote]
Ah.. Trelim? Bruk tvinger e.l. for å holde det på plass.. Hvis du tar firkanten du limer fast bittelitt mindre enn hullet, og tar lim rundt firkanten..? Er ingen møbelsnekker, men tror det burde fungere. Når det er tørt fjerner du eventuelle limrester med f.eks. sandpapir.. Vet ikke om andre har noen forslag evt? :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote:Ah.. Trelim? Bruk tvinger e.l. for å holde det på plass.. Hvis du tar firkanten du limer fast bittelitt mindre enn hullet, og tar lim rundt firkanten..? Er ingen møbelsnekker, men tror det burde fungere. Når det er tørt fjerner du eventuelle limrester med f.eks. sandpapir.. Vet ikke om andre har noen forslag evt? :)
Ok men hvordan vil det holde hvis jeg setter nye høyttalere der? Eller kan jeg ha høyttalere på en annen måte bak der?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: The Black Emperor

Post by wormy »

Jeg har "bare" 6x4" i de originale plasseringene bak. Holder i massevis hvis du har en (liten) subwoofer :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote:Jeg har "bare" 6x4" i de originale plasseringene bak. Holder i massevis hvis du har en (liten) subwoofer :)
Sub er ikke noe jeg ønsker pga det skal være kun forsterkeren pent felt ned.
Men kanskje jeg skal alikevel sette noen høyttalere i hattehylla. Så lenge det ikke syntes fra utsiden så er det jo greit :D

Saufarer nettet for felger, og jeg lurer på om jeg lander på disse :D Syns de så skikkelig fete ut :D Og tror de vil bli fine på bilen.
Keskin KT1 6695kr + 895kr frakt blir 7590kr
Image

Men sånn med bredden på felgene er jeg usikker på. 7.5" brede felger, hvor brede dekk kan man ha på de??
Tenker på å kjøre med 225/40-16"

Tror jeg velger 7.5" bak og foran. Hører rykter om at BT ikke godkjenner forskjellige dim foran og bak.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: The Black Emperor

Post by wormy »

BlackDragon07 wrote: Men sånn med bredden på felgene er jeg usikker på. 7.5" brede felger, hvor brede dekk kan man ha på de??
Tenker på å kjøre med 225/40-16"

Tror jeg velger 7.5" bak og foran. Hører rykter om at BT ikke godkjenner forskjellige dim foran og bak.
215/40-16 blir vel mer riktig..? Det de "fleste" kjører med..
Ikke noe problem å ha forskjellig bredde/dim foran og bak, så lenge du har TÜV papirer. (Og de ikke stikker utenfor karosseriet).
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote: 215/40-16 blir vel mer riktig..? Det de "fleste" kjører med..
Ikke noe problem å ha forskjellig bredde/dim foran og bak, så lenge du har TÜV papirer. (Og de ikke stikker utenfor karosseriet).
Ja, det er vel kanskje den dim`n som er mer vanlig :oops:
Det er kun 7.5" eller 9" bredde på felgene og med 9" bak så må det vel valses?

Har lest mye på hvilke dekk jeg skal ha og hadde egentlig tenkt å gå for Toyo PROXES T1-R 215/40 ZR16 86W, men tror jeg lander på disse;
Goodyear EAGLE F1 GS-D3 215/40 R16 86W XL
Image

Edit: Disse koster 909kr pr stk fra interdekk.no og har en rullestøy på 66db vs 71db på Toyo.
(Running silent, running deep :wink: )
Last edited by BlackDragon07 on 02 May 2013, 22:02, edited 1 time in total.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply