Page 3 of 4
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 03 Aug 2013, 12:28
by leif90@gmail.com
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 03 Aug 2013, 12:45
by leif90@gmail.com
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 03 Aug 2013, 12:53
by leif90@gmail.com
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 03 Aug 2013, 15:02
by leif90@gmail.com
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 03 Aug 2013, 15:25
by leif90@gmail.com
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 03 Aug 2013, 15:27
by leif90@gmail.com
skulle vert flinkere til å legge ut bilder underhveis, men ting tar tid og siden jeg har skadet håndleddet mitt og ikke har fått skrudd på flere uker tenkte jeg at det var på tide med en oppdatering
mye bilder, men jeg kaller det bilporno
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 04 Aug 2013, 22:28
by Oekern
Mye bilder er bare flott !
Er jo ikke så mye som står igjen nå.
Når blir det oppstart `?
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 05 Aug 2013, 00:02
by BlackDragon07
LIKERmasse bilder her inne ja
Beundrer virkelig de av dere som bare river motoren ut, peller den ifra hverandre og setter en ny sammen igjen for så å bare slenge den inn igjen
Blir kanon dette her leif
Hva slags turbo har du satt inn? T3, T4?H
Hva slags oppsett har du?
Kan anbefale Løberg tuning hvis du trenger å få den mappa.
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 05 Aug 2013, 19:23
by leif90@gmail.com
satser på oppstart iløpet av et par uker. problemet er at jeg har skadet menisken i håndledet. har ikke kunnet skrudd på 3 uker
turboen er en gammel comp turbo med glidelager og eksoshus fra en turbonetics. en jeg byttet til meg hos KRB for et par år siden
kommer til å kjøre orginalt ledningsnett med chip som Frode lager.
det blir nok SM4 sprut og større turbo til vinteren igjen, men da er jo girkassa det nye svake punktet. så vi får se hva som skjer
sikler på nytt prosjekt også
corrado v6 2,7tt quattro, men da må jeg lære meg å sveise og få tak i et verksted
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 02 Sep 2013, 21:04
by wyckis
leif90@gmail.com wrote:satser på oppstart iløpet av et par uker. problemet er at jeg har skadet menisken i håndledet. har ikke kunnet skrudd på 3 uker
turboen er en gammel comp turbo med glidelager og eksoshus fra en turbonetics. en jeg byttet til meg hos KRB for et par år siden
kommer til å kjøre orginalt ledningsnett med chip som Frode lager.
det blir nok SM4 sprut og større turbo til vinteren igjen, men da er jo girkassa det nye svake punktet. så vi får se hva som skjer
sikler på nytt prosjekt også
corrado v6 2,7tt quattro, men da må jeg lære meg å sveise og få tak i et verksted
bruk VR6 girkassa , det har jeg , og det holder med 410 hester
ellers vi kan hjelpe med prosjekt . kan se noe bilder av vår prosjekter på facebookside " HF Workshop" . venter på vår utstyr , sveise aliuminium , rustfri metal ...
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 07 Sep 2013, 01:16
by leif90@gmail.com
Tror kassa skal være bra til rundt 400, har stivet opp drevsatsene, så de skal tåle over 500N. Sveisinga tar jeg av meg selv eller så har jeg en kompis som har fagbrev som platearbeider, men takk for tilbudet. Det var noen gromme audier på face
2, 7 ttQ 1000hk corrado er isåfall drømmebilen og neste ptosjekt, hvis jeg ikke kjøper noe annet ferdig.
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 13 Aug 2014, 15:38
by leif90@gmail.com
Ble SM3 i denne, slet fælt med å få fyra den med digifant. Like greit og få det ordentlig med en gang.
Mye som har laget forsinkelser, mye jobbing og dårlig motivasjon har utsatt oppstart en god stund.
9x16 felger og dekk kjøpt inn
billige greier, men må ha noe for å se om det går i det heletatt. Lyst til å valse litt og.
Men nå får vi håpe det skjer litt ting igjen.
Noen som vet hva som skal til av sensorer på veiva og kamhjulet?
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 13 Aug 2014, 17:29
by Sigurd
Veivsensor kan du bruke en orginal vag del som du skrur på bak svinghjulet med
60-2 trigger. Eller så kan du kjøpe et hjul å skru på reimhjulet på veiva og lage en brakett til
sensor (lurer på om dette finnes som ferdig kit). Sensor på kam trenger du
bare hvis du skal kjøre fullsekvensielt på sprutet. Kan isåfall kanskje bruke en orginal fordeler og hente signal fra den.
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 13 Aug 2014, 20:47
by leif90@gmail.com
Hva er best?
hadde vert en fordel å slippe å ta ut motoren igjen, så blir isåfall en på reimhjulet.
Re: Gliset mitt 1,9L 16vT
Posted: 14 Aug 2014, 00:14
by Sigurd
Denne funker sikkert hvis du ikke vil ta ut motor igjen
http://store.034motorsport.com/16v-cran ... 21020.html