Vurderer å kjøpe en Corrado, noen spørsmål.

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

Post Reply
Bertelsen
Posts: 2
Joined: 07 May 2007, 23:12

Vurderer å kjøpe en Corrado, noen spørsmål.

Post by Bertelsen »

Heisann!

Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøpt av en Corrado i sommer, da jeg skal kjøre opp da. :D

Men jeg lurer selfølgelig på noen ting;

Er det vanskelig å få tak i slitedeler til denne bilen?
Er den sånn halvveis driftsikker?
Hvor mye penger burde jeg bruke for å få en fin modell?

Jeg er ikke så særlig bilkyndig av meg, har aldri mekket noe på bil, så jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter her. Fattern har jo litt peliing, men det er på franske biler.

Så det jeg prøver å oppnå er å lære litt om denne bilen, den har jo et utrolig fint design, og folk skryter om kjøreopplevelsen hele tiden. :D
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

Heisann..
Når jeg først skulle ut og teste og kikke på forskjellige biler når jeg skulle ha lappen kikka jeg på alt fra Audi, MB osv..Lurte faktisk på corrado helt i starten, men droppa den tanken fort, trodde ikke jeg hadde råd til det..
Så en dag når vi skulle kikke på en audi, stoppa stefaren min innom en corrado som han visste skulle selges, jeg fikk prøve den, og fy! Kjøreopplevelse får du med de bilene syns jeg da, utrolig morsom bil, og pent design syns jeg, så endte med kjøpt..

Ang. Slitedeler så er det ikke noe problem og skaffe deler syns jeg da, er kanskje litt dyrere deler til corrado enn andre biler etter hva jeg har opplevd og hørt, men men..

Driftsikkerhet: VR6 motoren går for å være veldig driftsikker bil, i motsetning til ryktene som går om G60...Men kjører du fornuftig og behandler den bra så kan du ha det mye morro og driftsikkert med G60 motoren også :) Kan ikke akkurat si at jeg har hatt lite feil på bilen min, men er en grunn til det...kjøpte en billig corrado, og da må man forvente og bruke litt penger på den..
Men hadde du kjøpt en Corrado til 70000 tenker jeg du hadde funnet bra G60 eksemplar..

Får jeg fikk Corradoen kunne jeg absolutt ingenting om bil nesten..
Men etter uttallige timer med lesing foran forumet og litt mekking med kamerater så begynner kunnskapene og komme litt smått..
Og jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den et eneste sekund, selv om den har kostet meg litt penger, så er det en ordentllig Go'Bil! :D
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
Bertelsen
Posts: 2
Joined: 07 May 2007, 23:12

Post by Bertelsen »

Høres bra ut!

Jeg har tittet litt på Audi 100, men det blir for kjedelig. Corrado har jo et ekstremt stilig design etter min mening, har tittet på et par stykker. :)

Jeg hørte faktisk om Corrado for èn måned siden, da jeg kom over en Top Gear episode, må si at jeg ble forelsket med en gang!

Hvordan er bensinforbruket? Jeg kommer til å kjøre litt lange strekninger i ny og ned..
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

Alle påstår at den g60en er så problematisk.
Men jeg har faktisk hørt mye annet jeg.
Mange påstår at g.ladern går i hytt og pine men den skal faktisk holde i kanskje 70 tusen kilometer. og det går jo noen år når man får kjørt så langt. Men for å være på den sikre siden vis det drift sikkerhet du er ute etter så ville jg slått til på en 2 liter 16ventiler. det holder.
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Post by ASD »

Bertelsen wrote:
Hvordan er bensinforbruket? Jeg kommer til å kjøre litt lange strekninger i ny og ned..
G60 min går på 0,65 l\mil ved stekninger på over 2 mil :lol:
Under 2 mil er den rundt 0,8 l\mil men det kommer mye ann på kjøringa
( tung gassfot)
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Post by jon »

min 2 liter 16v ligger på ca 0,8l ved lang kjøring og ca liter`n ved by kjøring.
deler er forholdsvis lett å få tak i, men er sjelden lager vare og må bestilles fra tyskland er min erfaring via den lokale vw forhandler. men dette er ikke noe problem da de som regel får det i løpet av en uke ca.

så corradoen er absolutt en bil å anbefale, men mange er blitt kjørt hardt så det lønner seg kanskje ikke akkurat å gå etter de aller billigste du finner. men fra ca 60 000 og oppover kan man finne noen fine eksemplarer...

Lykke til med kjøpet, og håper vi ser deg på treff med en corrado i fremtiden da! :D :D
Kid-Rado!
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Post by jon »

hvor er du fra forresten?, vet om en ganske fin corrado 2 liter 16v til salgs i drammen..
Kid-Rado!
JuB
Posts: 23
Joined: 19 Apr 2007, 22:23
Location: Arendal

Post by JuB »

- Min bruker rett over 1 liter på mila.
- en eventuell glader må behandles pent
- Turbokonverter g60 er en mulighet til å komme unna gladeren
- Mekonomen har mye deler til G60, mye likt som til andre biler
- Møller fikser stort sett det meste av ukurante deler
- Norskbildelesenter.no har mye deler
- Ellers ville jeg funnet en bil som ikke er ungdomskjørt ;) (det er lett)
Corrado 1.8T
Post Reply