rado g60 starter men stiger som bare juling på turtall???
Moderator: Moderators
rado g60 starter men stiger som bare juling på turtall???
hei, jeg kjøpte min drømme bil en g60 89modell etter 5 dager streika den jeg har nå feilsøkt på den i 1 måned nesten hver dag var sikker på at jeg haddde funnet problemet og bestillte bensintrykksregulator som jeg monterte i går men akuratt samme problemet enda =/
bilen starter på første chin om den får stå noen timer i fred men den dauer etter 3 sec, andre førsøk må jeg chinne i 7 år, før den begynner ¨å hoste men om jeg letter på bensin trykket altså kobler ifra hoved bensin tilf og kobler den på igjenn starter den på første og sviver i ca 3 sek før den kveles igjenn, dette kan jeg gjøre mangen ganger men så lenge det er trykk i bensin systemet vil den ikke starte, .
til nå har jeg byttet
bensintrykksregulator, alle vacum slanger, lambda, katalysator pga var ødelagt, tenn plugger, strøm tilførsel til dysene alle di stikka der, fikset div slitte/sprøe ledninger, bensin filter, ohma mellom + og jord uendelig motstand der, kobla av nlå vanntemp føler starter fortsatt ikke den ohma jeg til 2000 i rom temp ca
jeg har mistet hele motet her any ideas?
ok den starter skikkelig nå eneste problemet er att når den starter virker det som om jeg skulle holdt gassen inne, turtallet stiger meget fort opp til det lengste jeg turte å prøve var til 5k omdreininger men gass wiren er slakk? noen som har en ide?
bilen starter på første chin om den får stå noen timer i fred men den dauer etter 3 sec, andre førsøk må jeg chinne i 7 år, før den begynner ¨å hoste men om jeg letter på bensin trykket altså kobler ifra hoved bensin tilf og kobler den på igjenn starter den på første og sviver i ca 3 sek før den kveles igjenn, dette kan jeg gjøre mangen ganger men så lenge det er trykk i bensin systemet vil den ikke starte, .
til nå har jeg byttet
bensintrykksregulator, alle vacum slanger, lambda, katalysator pga var ødelagt, tenn plugger, strøm tilførsel til dysene alle di stikka der, fikset div slitte/sprøe ledninger, bensin filter, ohma mellom + og jord uendelig motstand der, kobla av nlå vanntemp føler starter fortsatt ikke den ohma jeg til 2000 i rom temp ca
jeg har mistet hele motet her any ideas?
ok den starter skikkelig nå eneste problemet er att når den starter virker det som om jeg skulle holdt gassen inne, turtallet stiger meget fort opp til det lengste jeg turte å prøve var til 5k omdreininger men gass wiren er slakk? noen som har en ide?
Last edited by kennethu on 16 Jan 2012, 16:58, edited 4 times in total.
Re: veldig trist corrado eier trenger hjelp
Blå temp sensor?
Cop-poten?
Vacum slangen fra Hjerna til Throttlehuse?
Jording???
Cop-poten?
Vacum slangen fra Hjerna til Throttlehuse?
Jording???
Re: veldig trist corrado eier trenger hjelp
Dette hørtes ut som en vrien en.
Men som du sier, den starter ikke når du har bensintrykk.
Må tenke litt, hvordan så pluggene ut og veit du hvorfor katalysatoren var ødelagt?
En katalysator blir som regel ikke ødelagt av seg selv. Det tyder på at den mest sannsynlig går veldig feit.
Katen blir fylt med bensin og brenner opp i det stille.
Og som du sier at når du kobler ut pumpen så starter den, altså den har får for mye bensin ved innkoblet pumpe.
Jeg ville prøvd som det blir nevnt over den blå vanntempsensoren.
Den styrer mengde bensin i forhold til varm/kald motor.
Den koster ikke mange kronene, syns det er verdt et forsøk.
Vis ikke det hjelper så må man begynne fra starten av! Det er det jeg gjor når jeg står fast ved en sånn feilsøkingsjobb.
Sjekke timing på regreim, er det gnist på pluggene, hvordan ser rotor og fordelerlokk ut.?
Sjekk, vis du er litt nevenyttig kilen på regreimhjulet på veiva.
Vis denne er ryki så vil du få feil timing på veiv i forhold til regreima, men dette er ikke synlig med mindre du tar av hjulet.
Håper du fikk noen ideer. Kan ikke gi opp drømmebilen din.
Men som du sier, den starter ikke når du har bensintrykk.
Må tenke litt, hvordan så pluggene ut og veit du hvorfor katalysatoren var ødelagt?
En katalysator blir som regel ikke ødelagt av seg selv. Det tyder på at den mest sannsynlig går veldig feit.
Katen blir fylt med bensin og brenner opp i det stille.
Og som du sier at når du kobler ut pumpen så starter den, altså den har får for mye bensin ved innkoblet pumpe.
Jeg ville prøvd som det blir nevnt over den blå vanntempsensoren.
Den styrer mengde bensin i forhold til varm/kald motor.
Den koster ikke mange kronene, syns det er verdt et forsøk.
Vis ikke det hjelper så må man begynne fra starten av! Det er det jeg gjor når jeg står fast ved en sånn feilsøkingsjobb.
Sjekke timing på regreim, er det gnist på pluggene, hvordan ser rotor og fordelerlokk ut.?
Sjekk, vis du er litt nevenyttig kilen på regreimhjulet på veiva.
Vis denne er ryki så vil du få feil timing på veiv i forhold til regreima, men dette er ikke synlig med mindre du tar av hjulet.
Håper du fikk noen ideer. Kan ikke gi opp drømmebilen din.
Re: veldig trist corrado eier trenger hjelp
Katalysatoren hadde filteret inni løsna og tatt veien ut eksosen elns :Ppluggene var veldig sota og de nye ble også veldig for sota
Re: veldig trist corrado eier trenger hjelp
Tyder vel på at den går innmari feit. Prøv den blå vanntempsensor.
Re: veldig trist corrado eier trenger hjelp
bestilte den i det jeg så du hadde skre vet det så den er på vei=) takk for att dere svarer=)
Re: veldig trist corrado eier trenger virkelig hjelp/tips/ideer
Berre en tanke her:)
Er ikkje muligheter for at du har bytta om på tilførsel å retur på bensinrøra vel?:P
Vetje om det er mulig, men vist bensinrøra er bytta om på, så vil det vel være snart 5-6 bar inn til dysene i bensintrykk?:P Å da vil vel den hoste å harke å daue ut. Å som du sej at etter noen timer "år" så starta den igjen, å det er fordi ta har trykke tatt av...
Er det en mulighet? eller er jeg heilt på vill spooor?:P
Er ikkje muligheter for at du har bytta om på tilførsel å retur på bensinrøra vel?:P
Vetje om det er mulig, men vist bensinrøra er bytta om på, så vil det vel være snart 5-6 bar inn til dysene i bensintrykk?:P Å da vil vel den hoste å harke å daue ut. Å som du sej at etter noen timer "år" så starta den igjen, å det er fordi ta har trykke tatt av...
Er det en mulighet? eller er jeg heilt på vill spooor?:P
Re: veldig trist corrado eier trenger virkelig hjelp/tips/ideer
Hvis du har byttet om tur og retur så vil man vel aldri få noe trykk på dysene i det hele tatt? for Bensintrykks regulatoren sitter vel etter dysene og er antagelighvis tilbakeslags sikkring på denne? dette vet jeg ikke sikkert så folk for rette meg om det er feil
1991 - Corrado G60T karman
Re: veldig trist corrado eier trenger virkelig hjelp/tips/ideer
slangene er laga slik at det ikke er mulig å bytte om =) retur er ikke lang nok
Re: veldig trist corrado eier trenger virkelig hjelp/tips/ideer
jepp kan nok stemme det og
1991 - Corrado G60T karman
Re: veldig trist corrado eier trenger virkelig hjelp/tips/ideer
løp ut og kikka skader aldrig å sjekke for sikkerhets skyld men nei de er ikke bytta om men takk for tipset=)
Re: veldig trist corrado eier trenger virkelig hjelp/tips/ideer
ITS ALIVE!!!!!!!! Nå mangler jeg bare å finne ut hvorfor den prøver å bånne turtallet hver gang jeg starter den