corrado g60 ny eier HJELP =(

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
kennethu
Posts: 22
Joined: 18 Nov 2011, 16:29

corrado g60 ny eier HJELP =(

Post by kennethu »

hei, jeg har nettop kjøpt min drømmebil en 89 corrado g60 men så fikk jeg problemer med den 5 dager etter jeg kjøpte den :cry: det begynnte med att en dag jeg var ute og kjørte la jeg merke til noen veeeldig svake rykk som om bilen skulle henge bittebittelitt på bremsa men det er ikke bremsene. 2 dager etterpå ville den ikke starte, jeg begynnte med og bytte tennplugger, ingen forandring der men la merke til att pluggene var veldig sota, ca 3 dager etterpå var di nye pluggene like sota som di gamle, har til nå sjekket
blå vanntemp føler den er ok
byttet bensinfilter ingen forandring
sjekket div ting
etter hvert kom jeg til bensin systemet og fant ut følgende, når jeg kobler ifra bensin tilførselen starter den men sviver selvfølgelig ikke lenger enn 2 sek ca når jeg kobler til bensin tilf starter den igjenn og sviver i ca 3-4-5 sek så virker det som att den "drukner " i bensin, om jeg kobler fra bensin tilf igjenn starter den osv osv har sjekket dysene de er fine eneste var ledningene til dysene var temmelig slitte så de skal jeg bytte men dysene åpner og lukker som de skal, hva kan være galt ? bensin trykks regulator ?
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: corrado g60 ny eier HJELP =(

Post by Kisseg60 »

Kan være feil med lambdasonden.

Titt bak motoren på passasjer siden og se om de ser en litt stor kontakt som sitter fast
i motorfestet. mener den skal ha 4 ledninger.
Prøv å ta av den og se om det er noe forskjell.
User avatar
kennethu
Posts: 22
Joined: 18 Nov 2011, 16:29

Re: corrado g60 ny eier HJELP =(

Post by kennethu »

har nettop demonter hele eksos t.o.m kat, pga gone katalysator, lambdasonde er sliten ja skall bytte den men jeg trodde bilen skulle svive fordi om lambdaen var ødelagt, trodde bare den sveiv veldig dårlig da :o? fikk beskjed ifra en kar "jeg ville justert tenningen" men han har aldri vert under panseret på en corrado da men kan dette være problemet? takker for alle tips/svar =D
User avatar
kennethu
Posts: 22
Joined: 18 Nov 2011, 16:29

Re: corrado g60 ny eier HJELP =(

Post by kennethu »

Og hvor får jeg tag i bensintrykksregulator?fikk beskjed av møller bil at de ikke ble laget lengero.0? Den som går innpå fuel railen
Post Reply