Page 1 of 2

bilen min:)

Posted: 22 Jul 2011, 22:21
by alek_bf
får slenge ut noen bilder av corradon da:)
Image

Image

Image



hadde et havari tidligere i år, da jeg var bombesikker på at pressa var gåen.
gikk da til innkjøp av en passat g60 syncro delebil, å rappa pressa fra den.
denne hadde en portet kompressor med mindre ladehjul.
men da ny presse var montert, var det forsatt like dårlig drag i bilen.
det kom også en blåselyd av en gedigen luftlekasje fra en sprekk i plastrøret som går inn til intercooleren.

mens jeg venter på ny intercooler, legger jeg bare slangene utenom intercooleren for å se om det blir noe bedre drag i bilen, men
eneste som skjer er at jeg får et noe bedre bunndrag, å etterhvert som trykket bygger seg opp, blåser slangene seg opp helt til det sier POPP!!! å de
glipper i en sjøt.

noen som har opplevd å fått slanger til kompressor blåst av? eventuelt noen forslag på hvordan dette kan fikses?
takker for svar^^ :)

Re: bilen min:)

Posted: 23 Jul 2011, 14:07
by Oekern
Hei og velkommen!

At slanger blir blåst av på disse bilene er ikke noe du er aleine med..
Løsningen er vel stort sett rør i aliminium..

Re: bilen min:)

Posted: 23 Jul 2011, 15:06
by BlackDragon07
Velkommen til klubben :mrgreen:
Og grattis med kjøp av corrado :D

På bl.a torshov så får du kjøpt alu.rør som har en liten kant og med sikkelig slangeklemmer så sitter det mer enn bra nok :D

Sleng ut mere bilder under veis

Re: bilen min:)

Posted: 24 Jul 2011, 00:22
by alek_bf
aha:)
takker for svar :D
prøvde med større ladehjul i dag:)
gamle var på 63mm å nye var på 68.

var noe dau i starten, helt til jeg runda 3800rpm :mrgreen:
da fikk den fart på seg^^, kan være på tide med overhaling?

holdt ca til bensinstasjon å hjem før det var ut å stramme klemmene igjen^^,

Re: bilen min:)

Posted: 24 Jul 2011, 12:21
by JohnnyCorrado
som de andre her har sagt, så er det nok smart av deg å gå til anskaffelse av alu-rør og noen skikkelige slangeklemmer som holder.
kan være du må bytte chip også, hvis du har gått fra 63 til 68mm ladehjul og skal ha det til å bli optimalt.
du kan jo også se om du har trykklekkasje noen andre steder. intercooleren din har sikkert ikke vondt av å bli rengjort heller, vil jeg tro...

Re: bilen min:)

Posted: 06 Aug 2011, 19:29
by alek_bf
da stod bilen parkert nokk en gang... :/ var ute å kjørte ca en times tid, så begynner vannet å nærme seg 110*C, stopper opp å lar den kjøle seg ned halvtimes tid. men da jeg starter opp igjen går bilen så å si ræva, og noe slags svak ulyd fra motor.

så jeg tar en kompresjons test, å alle sylindrene ligger på ca 8,5 bar.
olja ser fin ut.

men hver gang jeg starter opp, tar det ca 5 min, før den begynner å koke.
noen som har en idè om hva som kan ha skjedd? eller vært borti noe liknende?

Re: bilen min:)

Posted: 06 Aug 2011, 19:35
by BlackDragon07
Begynner det fysisk å koke eller er det måleren i dashen som fyker opp?
Kan være luft i systemet som gjør det til at det koker. Hadde selv dette problemet.

Re: bilen min:)

Posted: 06 Aug 2011, 19:43
by alek_bf
det er nok luf i systemet.. hjalp da termostaten åpna^^. men den blir forsatt ganske varm, i forhold til før jeg hadde ute motoren sist. kan det ha noe å gjøre med lambdasonden? tok lambdaen fra delebilen, da ledningene til den gamle så relativt ødelagt å slitt ut.

motoren drar også ganske dårlig, vil liksom ikke opp i turtall med en gang. må gasse sakte før det skjer stort, å er liksom ikke noe effekt over 3-4k.

Re: bilen min:)

Posted: 06 Aug 2011, 19:47
by BlackDragon07
Det kan jeg desverre ikke hjelpe deg, men wormy begynner å bli god på kompresjon så han er jo en god kandidat :)

Re: bilen min:)

Posted: 06 Aug 2011, 19:57
by alek_bf
kjørte med litt bioetanol blandet i bensinen for en stund tilbake, å leste at den kan løse opp bensinavleiringer. kan det være noen mulighet for at bensinfilteret kan ha tettet seg?

vil den i såfall dra dårlig?

Re: bilen min:)

Posted: 06 Aug 2011, 19:59
by BlackDragon07
En ujevn pumpe og et tett filter er jo ikke akkurat oppskriften for en jevn strøm bensin.

Re: bilen min:)

Posted: 06 Aug 2011, 20:02
by alek_bf
sant^^

skal prøve å bytte filter før jeg gjør noe mer;)

Re: bilen min:)

Posted: 10 Aug 2011, 20:43
by alek_bf
var greit trykk i bensinslangen..
men pluggene var svarte av sot, og innsuget blir steikvarmt!:S

Re: bilen min:)

Posted: 10 Aug 2011, 21:29
by VAG
gåen lambda?

Re: bilen min:)

Posted: 15 Aug 2011, 12:27
by alek_bf
er ikke helt sikker, er det noe måte å måle den på?

prøvde å bytte den med en fra en golf, men var ikke store forskjellen.. medmindre det tar litt tid før det funker?:S