bilen min:)
Moderator: Moderators
bilen min:)
får slenge ut noen bilder av corradon da:)
hadde et havari tidligere i år, da jeg var bombesikker på at pressa var gåen.
gikk da til innkjøp av en passat g60 syncro delebil, å rappa pressa fra den.
denne hadde en portet kompressor med mindre ladehjul.
men da ny presse var montert, var det forsatt like dårlig drag i bilen.
det kom også en blåselyd av en gedigen luftlekasje fra en sprekk i plastrøret som går inn til intercooleren.
mens jeg venter på ny intercooler, legger jeg bare slangene utenom intercooleren for å se om det blir noe bedre drag i bilen, men
eneste som skjer er at jeg får et noe bedre bunndrag, å etterhvert som trykket bygger seg opp, blåser slangene seg opp helt til det sier POPP!!! å de
glipper i en sjøt.
noen som har opplevd å fått slanger til kompressor blåst av? eventuelt noen forslag på hvordan dette kan fikses?
takker for svar^^
hadde et havari tidligere i år, da jeg var bombesikker på at pressa var gåen.
gikk da til innkjøp av en passat g60 syncro delebil, å rappa pressa fra den.
denne hadde en portet kompressor med mindre ladehjul.
men da ny presse var montert, var det forsatt like dårlig drag i bilen.
det kom også en blåselyd av en gedigen luftlekasje fra en sprekk i plastrøret som går inn til intercooleren.
mens jeg venter på ny intercooler, legger jeg bare slangene utenom intercooleren for å se om det blir noe bedre drag i bilen, men
eneste som skjer er at jeg får et noe bedre bunndrag, å etterhvert som trykket bygger seg opp, blåser slangene seg opp helt til det sier POPP!!! å de
glipper i en sjøt.
noen som har opplevd å fått slanger til kompressor blåst av? eventuelt noen forslag på hvordan dette kan fikses?
takker for svar^^
Re: bilen min:)
Hei og velkommen!
At slanger blir blåst av på disse bilene er ikke noe du er aleine med..
Løsningen er vel stort sett rør i aliminium..
At slanger blir blåst av på disse bilene er ikke noe du er aleine med..
Løsningen er vel stort sett rør i aliminium..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: bilen min:)
Velkommen til klubben
Og grattis med kjøp av corrado
På bl.a torshov så får du kjøpt alu.rør som har en liten kant og med sikkelig slangeklemmer så sitter det mer enn bra nok
Sleng ut mere bilder under veis
Og grattis med kjøp av corrado
På bl.a torshov så får du kjøpt alu.rør som har en liten kant og med sikkelig slangeklemmer så sitter det mer enn bra nok
Sleng ut mere bilder under veis
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: bilen min:)
aha:)
takker for svar
prøvde med større ladehjul i dag:)
gamle var på 63mm å nye var på 68.
var noe dau i starten, helt til jeg runda 3800rpm
da fikk den fart på seg^^, kan være på tide med overhaling?
holdt ca til bensinstasjon å hjem før det var ut å stramme klemmene igjen^^,
takker for svar
prøvde med større ladehjul i dag:)
gamle var på 63mm å nye var på 68.
var noe dau i starten, helt til jeg runda 3800rpm
da fikk den fart på seg^^, kan være på tide med overhaling?
holdt ca til bensinstasjon å hjem før det var ut å stramme klemmene igjen^^,
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: bilen min:)
som de andre her har sagt, så er det nok smart av deg å gå til anskaffelse av alu-rør og noen skikkelige slangeklemmer som holder.
kan være du må bytte chip også, hvis du har gått fra 63 til 68mm ladehjul og skal ha det til å bli optimalt.
du kan jo også se om du har trykklekkasje noen andre steder. intercooleren din har sikkert ikke vondt av å bli rengjort heller, vil jeg tro...
kan være du må bytte chip også, hvis du har gått fra 63 til 68mm ladehjul og skal ha det til å bli optimalt.
du kan jo også se om du har trykklekkasje noen andre steder. intercooleren din har sikkert ikke vondt av å bli rengjort heller, vil jeg tro...
2001 Audi S4 Avant
Re: bilen min:)
da stod bilen parkert nokk en gang... :/ var ute å kjørte ca en times tid, så begynner vannet å nærme seg 110*C, stopper opp å lar den kjøle seg ned halvtimes tid. men da jeg starter opp igjen går bilen så å si ræva, og noe slags svak ulyd fra motor.
så jeg tar en kompresjons test, å alle sylindrene ligger på ca 8,5 bar.
olja ser fin ut.
men hver gang jeg starter opp, tar det ca 5 min, før den begynner å koke.
noen som har en idè om hva som kan ha skjedd? eller vært borti noe liknende?
så jeg tar en kompresjons test, å alle sylindrene ligger på ca 8,5 bar.
olja ser fin ut.
men hver gang jeg starter opp, tar det ca 5 min, før den begynner å koke.
noen som har en idè om hva som kan ha skjedd? eller vært borti noe liknende?
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: bilen min:)
Begynner det fysisk å koke eller er det måleren i dashen som fyker opp?
Kan være luft i systemet som gjør det til at det koker. Hadde selv dette problemet.
Kan være luft i systemet som gjør det til at det koker. Hadde selv dette problemet.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: bilen min:)
det er nok luf i systemet.. hjalp da termostaten åpna^^. men den blir forsatt ganske varm, i forhold til før jeg hadde ute motoren sist. kan det ha noe å gjøre med lambdasonden? tok lambdaen fra delebilen, da ledningene til den gamle så relativt ødelagt å slitt ut.
motoren drar også ganske dårlig, vil liksom ikke opp i turtall med en gang. må gasse sakte før det skjer stort, å er liksom ikke noe effekt over 3-4k.
motoren drar også ganske dårlig, vil liksom ikke opp i turtall med en gang. må gasse sakte før det skjer stort, å er liksom ikke noe effekt over 3-4k.
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: bilen min:)
Det kan jeg desverre ikke hjelpe deg, men wormy begynner å bli god på kompresjon så han er jo en god kandidat
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: bilen min:)
kjørte med litt bioetanol blandet i bensinen for en stund tilbake, å leste at den kan løse opp bensinavleiringer. kan det være noen mulighet for at bensinfilteret kan ha tettet seg?
vil den i såfall dra dårlig?
vil den i såfall dra dårlig?
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: bilen min:)
En ujevn pumpe og et tett filter er jo ikke akkurat oppskriften for en jevn strøm bensin.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: bilen min:)
sant^^
skal prøve å bytte filter før jeg gjør noe mer;)
skal prøve å bytte filter før jeg gjør noe mer;)
Re: bilen min:)
var greit trykk i bensinslangen..
men pluggene var svarte av sot, og innsuget blir steikvarmt!:S
men pluggene var svarte av sot, og innsuget blir steikvarmt!:S
Re: bilen min:)
gåen lambda?
Corrado G60 90'mod. - kosebil
Ford S-Max 2.5 T5 06'mod. - bruksbil
VW Boble 67'mod. - prosjekt
MB 300TE 87'mod. - prosjekt/selges
Ford S-Max 2.5 T5 06'mod. - bruksbil
VW Boble 67'mod. - prosjekt
MB 300TE 87'mod. - prosjekt/selges
Re: bilen min:)
er ikke helt sikker, er det noe måte å måle den på?
prøvde å bytte den med en fra en golf, men var ikke store forskjellen.. medmindre det tar litt tid før det funker?:S
prøvde å bytte den med en fra en golf, men var ikke store forskjellen.. medmindre det tar litt tid før det funker?:S