Page 2 of 4

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 20 May 2011, 11:43
by bolln
JohnnyCorrado wrote:tøft prosjekt! blir skikkelig tøft om du får til 1.8T godkjent i vognkortet. går vel ikke mange (om noen?) av de i landet:)
Skal ikkje vær noe problem å godkjenne motoren:) snakka med teknisk ansvarlig her i ålesund på trafikkstasjonen i dag, å de va en smal sak sa han. Får meir opplysninger neste veke, da han skulle sende mej et skriv:) Hekkje fønne noen i lande enda som har jort de før:) Men i golf 2 så finner vel man noen få som har jort de:) Alt e no faktisk plug and play nesten:P

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 20 May 2011, 12:05
by bolln
Hm e ditta orginalt svinghjul på g60? synst de såg litt annaleis ut en dem andre ej he brukt å hadt på dem andre G60`ane...:P
Image

Da va deksele, svinghjul,clutch å trykkplate montert:)
Image

Girkasse montert. Må berre beklage vart litt dårlig bilde her, men skal få ordna bedre bilder snart.
Image

Nesten på plass no!!!!!!!!:D
Image

!!!:D
Image

Da va den på plass å alle motorfesta passa som var forventa:)
Image

Måtte nesten ha bilde av motor deksele også i samme sleng:D
Image

Bilde av downpipe:)
Image

Va veldig bra passform på downpipen! men må modifiserast litt, da den låg litt for nært karroseriet, å vil mest sansynlig dunke oppi.
Image

Bilde til som vises fra anna vinkel:)
Image

Her må eksos anlegge kortast inn litt. Downpipe øverst på bilde å cat nederst på bilde:)
Image

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 20 May 2011, 12:08
by bolln
Vist noen kjenner til en som har en GOLF 4 GTI delebil! Så treng ej noen deler fra motorrommet!:D

I dag så blir downpipe tilpasset å sveis forhåpentligvis:D å mulig begyne å tilpasse litt kjøleslanger:)

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 21 May 2011, 00:11
by bolln
Ferdig downpipe sveisa å tilpassa:) vart skøyta på et lite stykke me vinkel nede me flensen til turboen for å få downpipen lengre i fra karosseriet:)

Image

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 21 May 2011, 17:35
by bolln
Litte bilde av korleis de vart med downpipen:)
Image

Va nede hos en bekjent her i dag å fekk tak i en IC fra en audi a4 1.8t, planen er å få den plass til der på bilde vist de går ann:)
Image

Ka funksjon har dinna sensoren der? som går inn på fuel railen orginalt på G60? Ka vil skje vist ej ikkje kobler til dinna kontakta der?
Image

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 24 May 2011, 21:57
by bolln
Va en tur på bilhøggern i går å fekk noen kjølevannslanger som ej har brukt for å få til kjølevannssystemet:)
Image

Bilde tatt under fra:) ser røre kjem fra radiatoren. Bruker orginale stålrøre som e orginalt på G60`en.
Image

Følger den blå kjølevannsslangen fra radiatoren, så ser man kjøleslangen som kjem fra torpedoveggen:)
Image

Ved sidnav utløpe på turboen der så kjem en kjølevannslange:) hm lure på ka ej skal jer med ledningane til Coilen:P
Image

Montert på servopumpen som stod på G60`en. Passa rett på:)
Image

Montert på sandwitch plate. Søtte i oljetrykksgiver og oljetemperatur måler(1.8t 20v,kjem ikkje orginalt med oljetemp):)
Image

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 24 May 2011, 22:40
by BlackDragon07
Litt snodig å se en slik motor i en corrado :shock:
Men kommer nok til bra og ikke minst gå bra :twisted:
Eksosen ser ut til å bli bra og, regner med at det var mye knot for å få det til.
Sleng ut flere bilder underveis :D

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 25 May 2011, 08:55
by bolln
BlackDragon07 wrote:Litt snodig å se en slik motor i en corrado :shock:
Men kommer nok til bra og ikke minst gå bra :twisted:
Eksosen ser ut til å bli bra og, regner med at det var mye knot for å få det til.
Sleng ut flere bilder underveis :D
Hehe e kanskje de:) men i utlande e de ganske så vanli å gjere ditta motorbytte her:) Er no ti gonga bedre motora en dinna G60`en:)

Vel er 10hesta mindre i GTI en i G60, men de brykkje mej:) kunna ha vert deili å starte corradoen kvar dag uten bekymringa at noe går i stykker:P

Ja vart veldig mye knoting å få til eksosen, va en teit vinkel på ditta downpipe røre som kom fra turboen:P

Bilde blir de:D

Venter no på en haug me deler for å få jort ferdi motor rommet:)

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 02 Jun 2011, 23:44
by bolln
Litt deler
Ekspansjonstank fra golf 4
Kullfiltertank m/ sensor fra golf 4
Spylerværske tank fra golf 4
luftfilter
div braketer(luftfilterboksa)
Slange fra forge ventilen å til et trykk rør, de som stod på var hull i:P
Image

Fjerna braketen for ekspansjonstank og spylerværske tank.
Image

Laga til ny bracket til ekspansjonstanken.
Image

Ekspansjonstank på plass:)
Image

Bilde til av ekspansjonstanken:)
Image

Måte lage til en bracket for kullfiltere også
Image

Bracketen kor kullfiltere kviler på
Image

Noen som he tips på en veldig sterk lim som man kan lime plast med? må modifisere spylerværske tanken, må kappast å kortast inn litt, så den må limast:P

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 03 Jun 2011, 08:01
by BlackDragon07
Du har en som heter sico met 8300. Den er grise sterk!!!
Mener jeg kjøpte den på coward.

Er vel ikke så lenge igen for en oppstart nå? :D

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 03 Jun 2011, 10:54
by bolln
BlackDragon07 wrote:Du har en som heter sico met 8300. Den er grise sterk!!!
Mener jeg kjøpte den på coward.

Er vel ikke så lenge igen for en oppstart nå? :D
Takker!:D da blir de vel å forhøre seg om den limen i dag!:D

Igjenstår litt enda:P

Hjerna må sendast in for å fjerne startsperra.
Må koble motorledningsnette til det orginale ledningsnette til corradoen.
Lage til ledninger, spylerværske tanken,ekspansjonstanken osv..
Å div små ting:P

blir vel ikkje oppstart med dem første vekene, grunn eksamen og kurs å diverse:P

Har ingen hast verk:)

Motor rommet skal foressten no, bli enkelt så grett matt svart. å bilen skal etter planen en gong, lakkast i orginal fargen igjen:)

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 05 Jun 2011, 20:17
by bolln
Fått jort litt i helga/dag:) Fønne ut litt av ka kablane funksjon e:) Vakje meiniga å begyne så fort på ledningsnette, men vart mye dødtid i helga så kunne like godt å begyne å koble:)
Image

Image

Kobla ledningsnette til motoren:)
Image

Image

Image

kom så godt i gong i dag. å alt gjekk smertefritt!:)

Etter alt va kobla opp slik som ej å en kompis mente de burde vær. Så prøve vi på å fyre opp motoren. Å de resulterte i at motoren starta på FØRSTE forsøk!!!!!!!!!!!!!:D Men gjekk berre i ca 3-4 sekund så stoppa den på grunn av startsperra:) Så i morga blir det å kontakte en lokal fyr her som drive et chip firma som skal ta på sej jobbe å fjerne start sperra:)

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 05 Jun 2011, 20:32
by Kisseg60
Dette her er kult. blir bra når du får alt sammen.

Jeg kjørte en chipa audi tt med sånn motor her om dagen.
Den gikk ganske bra. Det er jo masse muligheter for mer effekt vis det er ønskelig.

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 05 Jun 2011, 21:07
by bolln
Ja får håpe de:) er en god del arbeid igjen!:P

Ja er veldi mye pontensiell i dinne motoren her:)

Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)

Posted: 06 Jun 2011, 00:28
by g60
gratulerer med oppstart for en vel si da :D
og dette blir konge..gleder meg/oss til du er ferdig og får se hva det blir ut av det :D