Skal ikkje vær noe problem å godkjenne motoren:) snakka med teknisk ansvarlig her i ålesund på trafikkstasjonen i dag, å de va en smal sak sa han. Får meir opplysninger neste veke, da han skulle sende mej et skriv:) Hekkje fønne noen i lande enda som har jort de før:) Men i golf 2 så finner vel man noen få som har jort de:) Alt e no faktisk plug and play nesten:PJohnnyCorrado wrote:tøft prosjekt! blir skikkelig tøft om du får til 1.8T godkjent i vognkortet. går vel ikke mange (om noen?) av de i landet:)
Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Moderator: Moderators
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Hm e ditta orginalt svinghjul på g60? synst de såg litt annaleis ut en dem andre ej he brukt å hadt på dem andre G60`ane...
Da va deksele, svinghjul,clutch å trykkplate montert:)
Girkasse montert. Må berre beklage vart litt dårlig bilde her, men skal få ordna bedre bilder snart.
Nesten på plass no!!!!!!!!:D
!!!:D
Da va den på plass å alle motorfesta passa som var forventa:)
Måtte nesten ha bilde av motor deksele også i samme sleng:D
Bilde av downpipe:)
Va veldig bra passform på downpipen! men må modifiserast litt, da den låg litt for nært karroseriet, å vil mest sansynlig dunke oppi.
Bilde til som vises fra anna vinkel:)
Her må eksos anlegge kortast inn litt. Downpipe øverst på bilde å cat nederst på bilde:)
Da va deksele, svinghjul,clutch å trykkplate montert:)
Girkasse montert. Må berre beklage vart litt dårlig bilde her, men skal få ordna bedre bilder snart.
Nesten på plass no!!!!!!!!:D
!!!:D
Da va den på plass å alle motorfesta passa som var forventa:)
Måtte nesten ha bilde av motor deksele også i samme sleng:D
Bilde av downpipe:)
Va veldig bra passform på downpipen! men må modifiserast litt, da den låg litt for nært karroseriet, å vil mest sansynlig dunke oppi.
Bilde til som vises fra anna vinkel:)
Her må eksos anlegge kortast inn litt. Downpipe øverst på bilde å cat nederst på bilde:)
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Vist noen kjenner til en som har en GOLF 4 GTI delebil! Så treng ej noen deler fra motorrommet!:D
I dag så blir downpipe tilpasset å sveis forhåpentligvis:D å mulig begyne å tilpasse litt kjøleslanger:)
I dag så blir downpipe tilpasset å sveis forhåpentligvis:D å mulig begyne å tilpasse litt kjøleslanger:)
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Ferdig downpipe sveisa å tilpassa:) vart skøyta på et lite stykke me vinkel nede me flensen til turboen for å få downpipen lengre i fra karosseriet:)
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Litte bilde av korleis de vart med downpipen:)
Va nede hos en bekjent her i dag å fekk tak i en IC fra en audi a4 1.8t, planen er å få den plass til der på bilde vist de går ann:)
Ka funksjon har dinna sensoren der? som går inn på fuel railen orginalt på G60? Ka vil skje vist ej ikkje kobler til dinna kontakta der?
Va nede hos en bekjent her i dag å fekk tak i en IC fra en audi a4 1.8t, planen er å få den plass til der på bilde vist de går ann:)
Ka funksjon har dinna sensoren der? som går inn på fuel railen orginalt på G60? Ka vil skje vist ej ikkje kobler til dinna kontakta der?
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Va en tur på bilhøggern i går å fekk noen kjølevannslanger som ej har brukt for å få til kjølevannssystemet:)
Bilde tatt under fra:) ser røre kjem fra radiatoren. Bruker orginale stålrøre som e orginalt på G60`en.
Følger den blå kjølevannsslangen fra radiatoren, så ser man kjøleslangen som kjem fra torpedoveggen:)
Ved sidnav utløpe på turboen der så kjem en kjølevannslange:) hm lure på ka ej skal jer med ledningane til Coilen:P
Montert på servopumpen som stod på G60`en. Passa rett på:)
Montert på sandwitch plate. Søtte i oljetrykksgiver og oljetemperatur måler(1.8t 20v,kjem ikkje orginalt med oljetemp):)
Bilde tatt under fra:) ser røre kjem fra radiatoren. Bruker orginale stålrøre som e orginalt på G60`en.
Følger den blå kjølevannsslangen fra radiatoren, så ser man kjøleslangen som kjem fra torpedoveggen:)
Ved sidnav utløpe på turboen der så kjem en kjølevannslange:) hm lure på ka ej skal jer med ledningane til Coilen:P
Montert på servopumpen som stod på G60`en. Passa rett på:)
Montert på sandwitch plate. Søtte i oljetrykksgiver og oljetemperatur måler(1.8t 20v,kjem ikkje orginalt med oljetemp):)
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Litt snodig å se en slik motor i en corrado
Men kommer nok til bra og ikke minst gå bra
Eksosen ser ut til å bli bra og, regner med at det var mye knot for å få det til.
Sleng ut flere bilder underveis
Men kommer nok til bra og ikke minst gå bra
Eksosen ser ut til å bli bra og, regner med at det var mye knot for å få det til.
Sleng ut flere bilder underveis
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Hehe e kanskje de:) men i utlande e de ganske så vanli å gjere ditta motorbytte her:) Er no ti gonga bedre motora en dinna G60`en:)BlackDragon07 wrote:Litt snodig å se en slik motor i en corrado
Men kommer nok til bra og ikke minst gå bra
Eksosen ser ut til å bli bra og, regner med at det var mye knot for å få det til.
Sleng ut flere bilder underveis
Vel er 10hesta mindre i GTI en i G60, men de brykkje mej:) kunna ha vert deili å starte corradoen kvar dag uten bekymringa at noe går i stykker:P
Ja vart veldig mye knoting å få til eksosen, va en teit vinkel på ditta downpipe røre som kom fra turboen:P
Bilde blir de:D
Venter no på en haug me deler for å få jort ferdi motor rommet:)
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Litt deler
Ekspansjonstank fra golf 4
Kullfiltertank m/ sensor fra golf 4
Spylerværske tank fra golf 4
luftfilter
div braketer(luftfilterboksa)
Slange fra forge ventilen å til et trykk rør, de som stod på var hull i:P
Fjerna braketen for ekspansjonstank og spylerværske tank.
Laga til ny bracket til ekspansjonstanken.
Ekspansjonstank på plass:)
Bilde til av ekspansjonstanken:)
Måte lage til en bracket for kullfiltere også
Bracketen kor kullfiltere kviler på
Noen som he tips på en veldig sterk lim som man kan lime plast med? må modifisere spylerværske tanken, må kappast å kortast inn litt, så den må limast:P
Ekspansjonstank fra golf 4
Kullfiltertank m/ sensor fra golf 4
Spylerværske tank fra golf 4
luftfilter
div braketer(luftfilterboksa)
Slange fra forge ventilen å til et trykk rør, de som stod på var hull i:P
Fjerna braketen for ekspansjonstank og spylerværske tank.
Laga til ny bracket til ekspansjonstanken.
Ekspansjonstank på plass:)
Bilde til av ekspansjonstanken:)
Måte lage til en bracket for kullfiltere også
Bracketen kor kullfiltere kviler på
Noen som he tips på en veldig sterk lim som man kan lime plast med? må modifisere spylerværske tanken, må kappast å kortast inn litt, så den må limast:P
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Du har en som heter sico met 8300. Den er grise sterk!!!
Mener jeg kjøpte den på coward.
Er vel ikke så lenge igen for en oppstart nå?
Mener jeg kjøpte den på coward.
Er vel ikke så lenge igen for en oppstart nå?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Takker!:D da blir de vel å forhøre seg om den limen i dag!:DBlackDragon07 wrote:Du har en som heter sico met 8300. Den er grise sterk!!!
Mener jeg kjøpte den på coward.
Er vel ikke så lenge igen for en oppstart nå?
Igjenstår litt enda:P
Hjerna må sendast in for å fjerne startsperra.
Må koble motorledningsnette til det orginale ledningsnette til corradoen.
Lage til ledninger, spylerværske tanken,ekspansjonstanken osv..
Å div små ting:P
blir vel ikkje oppstart med dem første vekene, grunn eksamen og kurs å diverse:P
Har ingen hast verk:)
Motor rommet skal foressten no, bli enkelt så grett matt svart. å bilen skal etter planen en gong, lakkast i orginal fargen igjen:)
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Fått jort litt i helga/dag:) Fønne ut litt av ka kablane funksjon e:) Vakje meiniga å begyne så fort på ledningsnette, men vart mye dødtid i helga så kunne like godt å begyne å koble:)
Kobla ledningsnette til motoren:)
kom så godt i gong i dag. å alt gjekk smertefritt!:)
Etter alt va kobla opp slik som ej å en kompis mente de burde vær. Så prøve vi på å fyre opp motoren. Å de resulterte i at motoren starta på FØRSTE forsøk!!!!!!!!!!!!!:D Men gjekk berre i ca 3-4 sekund så stoppa den på grunn av startsperra:) Så i morga blir det å kontakte en lokal fyr her som drive et chip firma som skal ta på sej jobbe å fjerne start sperra:)
Kobla ledningsnette til motoren:)
kom så godt i gong i dag. å alt gjekk smertefritt!:)
Etter alt va kobla opp slik som ej å en kompis mente de burde vær. Så prøve vi på å fyre opp motoren. Å de resulterte i at motoren starta på FØRSTE forsøk!!!!!!!!!!!!!:D Men gjekk berre i ca 3-4 sekund så stoppa den på grunn av startsperra:) Så i morga blir det å kontakte en lokal fyr her som drive et chip firma som skal ta på sej jobbe å fjerne start sperra:)
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Dette her er kult. blir bra når du får alt sammen.
Jeg kjørte en chipa audi tt med sånn motor her om dagen.
Den gikk ganske bra. Det er jo masse muligheter for mer effekt vis det er ønskelig.
Jeg kjørte en chipa audi tt med sånn motor her om dagen.
Den gikk ganske bra. Det er jo masse muligheter for mer effekt vis det er ønskelig.
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
Ja får håpe de:) er en god del arbeid igjen!:P
Ja er veldi mye pontensiell i dinne motoren her:)
Ja er veldi mye pontensiell i dinne motoren her:)
Re: Bolln`s Corrado g60 ---------> 1.8t 20v!!!!:)
gratulerer med oppstart for en vel si da
og dette blir konge..gleder meg/oss til du er ferdig og får se hva det blir ut av det
og dette blir konge..gleder meg/oss til du er ferdig og får se hva det blir ut av det