Hallo!
Driver å vurderer å gå til inkjøp av ny kam til corradoen min. har ikke så mye peiling så lurte på hvordan di forskjellige typene kammer påvirker effekt og når på registere man får mer effekt av det. tenkte å bestille fra bahnbrenner så fint om noen kan anbefale derifra
Må man bytte løftere og fjører når man monterer kvassere kam eller holder det orginale?
Valg av kam
Moderator: Moderators
Valg av kam
1991 - Corrado G60T karman
Re: Valg av kam
Man bør bytte ventilløftere når man bytter kam, bl.a. da de skal slite seg til kammen. Man bør også bytte til stivere ventilfjærer, da de originale er 20år+ gamle, og en kvassere kam krever ofte litt stivere fjærer. Kjipt å knekke en fjær..! Da kan du ta ventiltetningene samtidig også!ildmar wrote:Hallo!
Driver å vurderer å gå til inkjøp av ny kam til corradoen min. har ikke så mye peiling så lurte på hvordan di forskjellige typene kammer påvirker effekt og når på registere man får mer effekt av det. tenkte å bestille fra bahnbrenner så fint om noen kan anbefale derifra
Må man bytte løftere og fjører når man monterer kvassere kam eller holder det orginale?
Angående kamvalg, så må du tenke på at du også må ha en chip som passer. Mulig også en bensintrykksregulator avhengig av hvilken kam du velger. Det er ikke bare å bytte kam også smelle den i.. En av de mest populære kammene til G60 er vel Schrick 268/276, men den selger ikke BBM. De har kun mildere kammer ser det ut som. Jeg ville sjekket litt med andre firmaer også, og eventuelt hørt med Frode (Polo Classic). Han kan være behjelpelig med chip, kam og det hele.. Jeg har en Frode "custom" kam i bilen min, og den ser ut til å fungere veldig bra den..!
Skal du kjøpe fra BBM, så ville jeg kjøpt denne + ventilløftere og fjærer.. http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... pgrade_Kit
En siste ting, ikke se på hestekreftene som produsentene oppgir, de er som regel "tatt ut av løse lufta, og lagt til 20 fantasihester".. Det settet til BahnBrenner der tror jeg ikke gir mer enn 200hk på en frisk motor.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Valg av kam
Okei tusen takk for kjapt svar
Da må jeg nok ta kontakt med han ja da min er byggd om til turbo med chip og dyser fra han
Da må jeg nok ta kontakt med han ja da min er byggd om til turbo med chip og dyser fra han
1991 - Corrado G60T karman
-
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: Valg av kam
Kanskje 200-205 om du har grenrørwormy wrote:Skal du kjøpe fra BBM, så ville jeg kjøpt denne + ventilløftere og fjærer.. http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... pgrade_Kit
En siste ting, ikke se på hestekreftene som produsentene oppgir, de er som regel "tatt ut av løse lufta, og lagt til 20 fantasihester".. Det settet til BahnBrenner der tror jeg ikke gir mer enn 200hk på en frisk motor.
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT