Vinterbublan...! Ehm... Dragrace-boble nå..
Posted: 15 Nov 2010, 22:53
Tenkte å legge ut litt bilder av vinterbilprosjektet mitt.. En 1968 boble..
Den er ikke veldig pen (selv om den kanskje ikke ser så ille ut på bildet her), men den er hel og har så å si rustfri flyndre..
Interiørmessig er den ganske så bra, med hele dørtrekk, tepper, gulvmatter, seter/setetrekk og Blaupunkt høyttalere bak.
Veldig lav - spesielt med tanke på at den skal brukes på vinteren.. Men det er nå sånn jeg liker det..
Motoren som sto i var ganske så havarert... Den ville ikke gå rundt..
Når jeg tappet olja så det ikke videre lyst ut, først kom det ca 1 liter VANN, så kom det masse oljeslam...
Så en time senere så det slik ut:
Hadde gått mye kjappere om det ikke hadde vært jævlig trangt å få ut de dobble gasserne (2 dobble 36mm Dellorto).. Som skal skrotes - til fordel for noe mye større...
En liten delehaug senere..
Og toppene kom til syne, med vipper, støtstenger og hele spetaklet. Disse er porta en del fra før, men får se hva som skal på igjen..
Og blokka kunne deles...
En sliten (nesten "havarert") trimkam kom til syne..
Kamlager, rådelager og veivlager var veldig slitt, så tydet ikke bra.. Har ikke noe bra bilde av det, men dere ser kanskje at rådelagra har fått seg en trøkk eller to..
Det samme har veivlagra.. Som dere ser har styretappen til veivlagret gravd seg inn i veivlageret, noe som egentlig ikke skal skje. Ser ut som om motoren har gått uten oljetrykk..
Det var dagens lille økt..
MEN, hell i uhell, blokka kan mest sannsynlig brukes uten å måtte linjeborre den. Den var faktisk ganske bra.. Skal få noen til å se på den iløpet av uka..
Sylindersatsen var også bare kast. Vi gravde ut masse slim/gruff fra de når vi demonterte motoren... Men det skal jo byttes i noe større uansett, hvem klarer seg vel med 1680cc?
Understellsmessig er "alt" nytt, med innkorta senkeforstilling, stabstag og masse bra deler.. Fulgte med kvitteringer for flere titusen de siste 2 åra.. Blir moro..
Den er ikke veldig pen (selv om den kanskje ikke ser så ille ut på bildet her), men den er hel og har så å si rustfri flyndre..
Interiørmessig er den ganske så bra, med hele dørtrekk, tepper, gulvmatter, seter/setetrekk og Blaupunkt høyttalere bak.
Veldig lav - spesielt med tanke på at den skal brukes på vinteren.. Men det er nå sånn jeg liker det..
Motoren som sto i var ganske så havarert... Den ville ikke gå rundt..
Når jeg tappet olja så det ikke videre lyst ut, først kom det ca 1 liter VANN, så kom det masse oljeslam...
Så en time senere så det slik ut:
Hadde gått mye kjappere om det ikke hadde vært jævlig trangt å få ut de dobble gasserne (2 dobble 36mm Dellorto).. Som skal skrotes - til fordel for noe mye større...
En liten delehaug senere..
Og toppene kom til syne, med vipper, støtstenger og hele spetaklet. Disse er porta en del fra før, men får se hva som skal på igjen..
Og blokka kunne deles...
En sliten (nesten "havarert") trimkam kom til syne..
Kamlager, rådelager og veivlager var veldig slitt, så tydet ikke bra.. Har ikke noe bra bilde av det, men dere ser kanskje at rådelagra har fått seg en trøkk eller to..
Det samme har veivlagra.. Som dere ser har styretappen til veivlagret gravd seg inn i veivlageret, noe som egentlig ikke skal skje. Ser ut som om motoren har gått uten oljetrykk..
Det var dagens lille økt..
MEN, hell i uhell, blokka kan mest sannsynlig brukes uten å måtte linjeborre den. Den var faktisk ganske bra.. Skal få noen til å se på den iløpet av uka..
Sylindersatsen var også bare kast. Vi gravde ut masse slim/gruff fra de når vi demonterte motoren... Men det skal jo byttes i noe større uansett, hvem klarer seg vel med 1680cc?
Understellsmessig er "alt" nytt, med innkorta senkeforstilling, stabstag og masse bra deler.. Fulgte med kvitteringer for flere titusen de siste 2 åra.. Blir moro..