Turtall
Posted: 30 Oct 2010, 17:40
Når jeg nå har vært ute på en innkjøringsrunde, sitter jeg igjen med et spørsmål... Hvorfor faller turtall så fort og så lavt når jeg trykker inn klutsjen? Bilen går fint på tomgang ellers....
CorradoClubNorwegen sitt offisielle forum
http://corradoclubnorwegen.com/forum/
Lite strøm på batterietErikG60 wrote:Når jeg nå har vært ute på en innkjøringsrunde, sitter jeg igjen med et spørsmål... Hvorfor faller turtall så fort og så lavt når jeg trykker inn klutsjen? Bilen går fint på tomgang ellers....
På tomgang har den 14,07 på batteriet, så da er vel regulatoren i orden... Skal se om den oppfører seg bedre nå som den er fulladet. Hvis ikke mener du det er batteriet som er for dårlig. Ser det er et biltema batteri...Mouh wrote:strøm=amper
Spenning=Volt
når bilen er i gang så burde man ha 14-14,4V på batteriet, hvis det er lavere enn dette så kan det tyde på at regulatoren din bør byttes, hvis spenningen på batteriet faller med mere enn ca 10% i det du starter bilen så kan det tyde på at batteriet begynner å bli slitent.
Når jeg trykker inn clutsh for å gire fra 3 ti 2 gir, faller turtallet til 4-500 og jobber seg opp igjen. Stabiliserer seg igrunn kjapt etterpå ja. Den siste linja di der, stemmer helt med hva jeg oppleverKisseg60 wrote:Hva mener du med at turtallet faller fort og lavt?
Høres ikke ut som det er noe galt spør du meg.
Turtallet skal jo synke når du ikke har noe som drar motoren rundt. trykk på gasspedalen eller bilen som
drar motoren rundt ved motorbrems.
Og hva er lavt turtall? holder bilen på å kvele seg?
Detter turtallet også henter den seg opp igjen og går som på tomgang?
Ja men det var godt å høre. Takk for alle svarwormy wrote:Gjør det på min også, tror ikke det er noe unormalt. Er bare ikke så avansert tomgangsstyring på disse gamle bilene som på nye biler..