lure på om nokken har samme problemet som meg?

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
mrrogne
Posts: 78
Joined: 23 Aug 2010, 00:06

lure på om nokken har samme problemet som meg?

Post by mrrogne »

lure på om nokken har eller har hatt samme problemet som meg ? eller har nokke tips om ka eg kan gjere,

eg har nett skifta topp pakning pga bilen gjekk seg varm, osv.

etter det skjedde det akuratt det samme, bilen gjekk seg varm, så eg fjerna termostaten, så i 80 sone ligge den på 70 grade og ved 50 sone ca 90 litt under og når eg kjøre sienare så kan den komme litt over 90,

den blåse ikkje varm luft inne i bilen, eller det rare e at den blåse varm luft når bilen er under 70 og av og til 80 grader :S

ska prøve å bytte radiator i helga etter eg har gjort det hakkje eg nokken idea om ka det kan vere utenom sprekk i toppen :P

hjelp meg å løys mysteriumet :P berge og co visste ikkje ka det kunne vere og samme med dei fleste mekanikkerane eg har snakka me hakkje peiling :P
bolln
Posts: 311
Joined: 09 Mar 2008, 11:55

Re: lure på om nokken har samme problemet som meg?

Post by bolln »

kor mye kjølevann he du klart sann ca å¨helle nedi da?

blir der trykk i systemet?


er det trykk i dem 2 kjølevannsrøra som kjem ut av torpedoveggen?
mrrogne
Posts: 78
Joined: 23 Aug 2010, 00:06

Re: lure på om nokken har samme problemet som meg?

Post by mrrogne »

hakkje peiling på kor masse :P ja er trykk i systemet vann pumpa er nokken veke gammal.

rør ut frs torpedoveggen? eg har 2 slanga vertefall :P
bolln
Posts: 311
Joined: 09 Mar 2008, 11:55

Re: lure på om nokken har samme problemet som meg?

Post by bolln »

kan no skjekke om dem blir varm. dissa 2 røra der som kjem fra torpedovegge å dem e trykk i. vist ikkje så e de vel fordårli lufta.
mrrogne
Posts: 78
Joined: 23 Aug 2010, 00:06

Re: lure på om nokken har samme problemet som meg?

Post by mrrogne »

sist eg sjekka va det den som gjekk inn er varmt og den som kjeme ut var kald, men har spylt igjennom og det er ikkje tett, og luft tvila eg på at der e, sprekk i toppen ? :P

eller tett radiator ? :P
Andreas T
Posts: 2
Joined: 10 Jun 2010, 23:28

Re: lure på om nokken har samme problemet som meg?

Post by Andreas T »

mrrogne wrote:sist eg sjekka va det den som gjekk inn er varmt og den som kjeme ut var kald, men har spylt igjennom og det er ikkje tett, og luft tvila eg på at der e, sprekk i toppen ? :P

eller tett radiator ? :P
etter min erfaring med vw, audi topplokk er det ikke uvanlig at de sprekker mellom innsug og eksos ventilen, men det er ikke den storste bekymringa sant det ikke ligger vannkanaler under... har akkurat skifta toppakning paa min corrado, men hadde ikke samme problem. har bilen kokt mange ganger, saa sprekker toppen garantert. alu topplokk er veldig lite tolerange for koking.. saa ville nok rivd av toppen igjenn og sendt den bort til rongtken. naar du bytta toppakning maalte du skevhet med rettholt, slipte du toppen
mrrogne
Posts: 78
Joined: 23 Aug 2010, 00:06

Re: lure på om nokken har samme problemet som meg?

Post by mrrogne »

dei sjekka den for sprekker ( untatt innvedig :S) og slipte ventilane osv osv :P

så fikk eg beskjed fra verkstedet som gjore d at d kunne vere sprekk innvendig og det sa dei jo seff ingenting t meg når eg henta toppen så eg kunna ha fått sjekka d :P
Post Reply