koker etter topppakning skift...

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
mrrogne
Posts: 78
Joined: 23 Aug 2010, 00:06

koker etter topppakning skift...

Post by mrrogne »

hei, har nettop blitt ferdi med å bytte topppakninga ( etter masse dill) og den koker forsatt, har lufta som berre det, har skifta termostat men forsat koker den :S får heller ikkje varm luft inn i bilen ?

blir ganske irriter :S nokken som har nokken gode tips? evnt hatt samme prob?
bolln
Posts: 311
Joined: 09 Mar 2008, 11:55

Re: koker etter topppakning skift...

Post by bolln »

mrrogne wrote:hei, har nettop blitt ferdi med å bytte topppakninga ( etter masse dill) og den koker forsatt, har lufta som berre det, har skifta termostat men forsat koker den :S får heller ikkje varm luft inn i bilen ?

blir ganske irriter :S nokken som har nokken gode tips? evnt hatt samme prob?
skjekk thermostaten selv om den e ny.
kjenn på dissa 2 røra inn til torpedoveggen, om der e trykk å varme,.

mye kjølevæske fekk du ned på tanken da(trur der går en 5L+-?) kanskje skifte ekspansjons lokk? evt tank vist den e slitt...
bolln
Posts: 311
Joined: 09 Mar 2008, 11:55

Re: koker etter topppakning skift...

Post by bolln »

bolln wrote:
mrrogne wrote:hei, har nettop blitt ferdi med å bytte topppakninga ( etter masse dill) og den koker forsatt, har lufta som berre det, har skifta termostat men forsat koker den :S får heller ikkje varm luft inn i bilen ?

blir ganske irriter :S nokken som har nokken gode tips? evnt hatt samme prob?
skjekk thermostaten selv om den e ny.
kjenn på dissa 2 røra inn til torpedoveggen, om der e trykk å varme,.

mye kjølevæske fekk du ned på tanken da(trur der går en 5L+-?) kanskje skifte ekspansjons lokk? evt tank vist den e slitt...
når du lufta så ha varme apparate på fult å full vifte hastighet;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: koker etter topppakning skift...

Post by wormy »

Kjenn på slangestussen under radiatoren også. Prøv å kjør bilen med ekspansjonstanklokket av (IKKE NÅR DEN ER HELT VARM, men fra oppstart).. Da vil det lufte seg litt.
Når det nærmer seg normal temp (80+) skru igjen, ellers koker det uansett. Ha varmlufta på fullt inni bilen mens du gjør dette.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Mawrick
Posts: 49
Joined: 14 Mar 2009, 22:57

Re: koker etter topppakning skift...

Post by Mawrick »

bare en tanke - virker noe søkt, men man vet aldri, prøvde du å "flushe" kjølesystemet, slik at du vet at det faktisk sirkulerer ? (at det ikke av en eller annen grunn har tettet seg en plass?)......

som sagt så tror jeg det er lite trolig, men i denne verden så vet man vel aldri ;)
mrrogne
Posts: 78
Joined: 23 Aug 2010, 00:06

Re: koker etter topppakning skift...

Post by mrrogne »

ska spyle gjennom systemet i morga tenkte eg, lokket på ekspansjons tanken har eg skifta, og berge og co sa eg ikkje måtte kjøre m lokket av, dei sa eg skulle kjøre med det på så gå ut av bilen etter ei stund å løsne litt på de så lufta for ut så gjenta det et par ganga men funka forsatt ikkje, og eg veit de ikkje er sirkulasjon i slangane inn til bilen for slangane inn er varme menst den som går ut er kald, så e nokke muffins der :P
Post Reply