ISV filter vs reroute
Moderator: Moderators
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
ISV filter vs reroute
i det siste har jeg blitt usikker på om ISV reroute faktisk har noe for seg.
har lest noen steder at bilen gjerne går bedre med et lite filter på ISV'en (som jeg har pr dags dato), i forhold til å reroute den. mange stage upgrades inkluderer ISV reroute. vil jeg ha noe å hente på det?
har lest noen steder at bilen gjerne går bedre med et lite filter på ISV'en (som jeg har pr dags dato), i forhold til å reroute den. mange stage upgrades inkluderer ISV reroute. vil jeg ha noe å hente på det?
2001 Audi S4 Avant
Re: ISV filter vs reroute
Så vidt jeg har skjønt så lønner det seg å droppe filteret og kjøre den til trykkslangen.
Det er vist en sånn sikkerhetsfunksjon at tomgangsregulatoren slepper ut trykk vis det blir for høyt. (?)
Og vis du da kjører det tilbake igjen så blir det jo ikke noe borte.!
Det er vist en sånn sikkerhetsfunksjon at tomgangsregulatoren slepper ut trykk vis det blir for høyt. (?)
Og vis du da kjører det tilbake igjen så blir det jo ikke noe borte.!
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: ISV filter vs reroute
skjønner.
mulig det er noe der jeg ikke forstår, men da burde jo alt trykk over original verdi lekket ut igjen via ISV på min bil, siden jeg har filter? med mindre chip'en eliminerer den sikkerhetsfunksjonen...
mulig det er noe der jeg ikke forstår, men da burde jo alt trykk over original verdi lekket ut igjen via ISV på min bil, siden jeg har filter? med mindre chip'en eliminerer den sikkerhetsfunksjonen...
2001 Audi S4 Avant
Re: ISV filter vs reroute
Jeg har et T stykke liggendes for reroute. Du kan jo låne det for og prøve og se om det er noe forskjell
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: ISV filter vs reroute
hadde ikke vært dumt:D
har et t-stykke som jeg opprinnelig hadde planlagt å bruke på Audi'en til overs.
det er 2" inn/ut, med en 25mm flens. hva er diameter på innsugsslange + ISV-slange på G60?
har et t-stykke som jeg opprinnelig hadde planlagt å bruke på Audi'en til overs.
det er 2" inn/ut, med en 25mm flens. hva er diameter på innsugsslange + ISV-slange på G60?
2001 Audi S4 Avant
Re: ISV filter vs reroute
Det aner jeg faktisk ikke. Men om du sammenliker dem ser du det jo fort, og om du har lang nok slange inn til ISV.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: ISV filter vs reroute
Er ikke fan av re-route. Grunnen til det er at hvis hjernen åpner isv, og ladetrykk ikke går ned over en periode, kutter hjernen tenningen....
Har ikke funnet hvor i chippen dette ligger enda, men vet at det går bort om du programerer om hjernen til 250 kpa mapsensor fordi det går på spenningen på mapsensoren (0,8v) og 0,8v er stort sett mer enn du klarer med g-lader og 250 kpa sensor
Har ikke funnet hvor i chippen dette ligger enda, men vet at det går bort om du programerer om hjernen til 250 kpa mapsensor fordi det går på spenningen på mapsensoren (0,8v) og 0,8v er stort sett mer enn du klarer med g-lader og 250 kpa sensor
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: ISV filter vs reroute
så man kan altså oppleve en bitteliten økning i trykk, men med fare for tenningskutt?Polo Classic wrote:Er ikke fan av re-route. Grunnen til det er at hvis hjernen åpner isv, og ladetrykk ikke går ned over en periode, kutter hjernen tenningen....
Har ikke funnet hvor i chippen dette ligger enda, men vet at det går bort om du programerer om hjernen til 250 kpa mapsensor fordi det går på spenningen på mapsensoren (0,8v) og 0,8v er stort sett mer enn du klarer med g-lader og 250 kpa sensor
2001 Audi S4 Avant
Re: ISV filter vs reroute
Stemmer det. Grunnen til at jeg kjører ISV reroute er fordi min ISV "lekker" ut alt for mye.. Fungerer den ville jeg heller kjørt filter..JohnnyCorrado wrote: så man kan altså oppleve en bitteliten økning i trykk, men med fare for tenningskutt?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: ISV filter vs reroute
ah, okei
så det kan altså hende at andre chip-leverandører har eliminert tenningskutt-problematikken med sine chip'er?
(tenker på diverse stage upgrade kits, der ISV reroute er endel av pakka sammen med annen chip)
så det kan altså hende at andre chip-leverandører har eliminert tenningskutt-problematikken med sine chip'er?
(tenker på diverse stage upgrade kits, der ISV reroute er endel av pakka sammen med annen chip)
2001 Audi S4 Avant
-
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: ISV filter vs reroute
Såvidt jeg har funnet ut, er det hardkodet i hjernen og ikke mulig å programere seg rundt. Men har ikke kjørt nok med emulator til å vite det sikkertJohnnyCorrado wrote:ah, okei
så det kan altså hende at andre chip-leverandører har eliminert tenningskutt-problematikken med sine chip'er?
(tenker på diverse stage upgrade kits, der ISV reroute er endel av pakka sammen med annen chip)
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: ISV filter vs reroute
ah! nei, da er det nok ikke så mye å gjøre med hvis det er gjort på den måten.
ble veldig usikker på om jeg i det hele tatt skal prøve det nå.
i såfall så er det bare å sette på filter igjen hvis det ikke har noe for seg.
ble veldig usikker på om jeg i det hele tatt skal prøve det nå.
i såfall så er det bare å sette på filter igjen hvis det ikke har noe for seg.
2001 Audi S4 Avant
Re: ISV filter vs reroute
Jeg fikk en liten økning på ca 0,1 Bar ved å bruke dette. I følge måler har jeg 1,1 Bar ladetrykk.
Jeg vurderer også å bytte map sensor slik PoloClassic viser til for å kunne øke trykket ytterligere.
Jeg vurderer også å bytte map sensor slik PoloClassic viser til for å kunne øke trykket ytterligere.
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
-
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: ISV filter vs reroute
Husk at du da og må justere alle tabeller i chippen (dvs ha en chip for annen mapsensor)glennern wrote:Jeg fikk en liten økning på ca 0,1 Bar ved å bruke dette. I følge måler har jeg 1,1 Bar ladetrykk.
Jeg vurderer også å bytte map sensor slik PoloClassic viser til for å kunne øke trykket ytterligere.
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Re: ISV filter vs reroute
Ja da, er klar over det. Blir vel en jobb for deg tenker jeg, hvis jeg ikke går for datasprut
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet