Høytaler str.

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Høytaler str.

Post by ildmar »

Heisann!
Begynte å se på anlegget i bilen nå i dag. Og mener å huske at folk her har pratet om at det er 5,25" (13cm) som skal passe i dørene... men når jeg tok ut mine og målte dem så var dem bare 4", altså like store som di som sitter i dashen.. noen som vet om det skal være sånn? er det forskjell på modellene? :)
1991 - Corrado G60T karman
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Høytaler str.

Post by BlackDragon07 »

Orginalt i dørene er det 5.25" og 4" i dash`n. Det var ihvertfall det på min og det passet rett på.
Men om det er noen modelforskjeller aner jeg ikke.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Høytaler str.

Post by ildmar »

BlackDragon07 wrote:Orginalt i dørene er det 5.25" og 4" i dash`n. Det var ihvertfall det på min og det passet rett på.
Men om det er noen modelforskjeller aner jeg ikke.
'

På min var det 4" begge steder for jeg fikk brukt di som satt i dash'n i dørene...
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
AageL
Posts: 43
Joined: 26 Aug 2009, 12:50
Location: Spydeberg

Re: Høytaler str.

Post by AageL »

Grunnen til at du har 4'' i dørene og dashen er fordi det i din dør, som det gjorde i min sitter forsterker til høyttalerne (Aktivt system) montert i 5,25'' festene og denne forsterkeren fungerer også som kasse for 4'' høyttalerne i døra. Dette er enkelt å ta ut, men du må av med dørtrekket!, deretter kan du da montere 5,25'' høyttalere fra baksiden av dørtrekket der hvor forsterkeren tidligere var festet ;)
- 91'' Corrado G60/Vr6 LC3U Dark Burgundy =), Prosjektbil
- 92'' Golf MK2 1.8 Pasadena Turkis! snart G60
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Høytaler str.

Post by ildmar »

aha! tusen takk for et bra svar :D
Men hva lønner seg å gjøre da? fjerne den å kjøpe 13cm eller la den sitte der og kjøpe et godt sett med 4" ?
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
AageL
Posts: 43
Joined: 26 Aug 2009, 12:50
Location: Spydeberg

Re: Høytaler str.

Post by AageL »

Hvis du skal bytte spiller ville jeg trekt opp nye ledninger og koblet til en ny iso-kontakt oppe ved spilleren, latt de originale høyttalerledningene og kontaktene ligge som de er, i tilfelle man skal ha inn det originale igjen. Så fjerner du forsterkeren og setter inn et vanlig frontsett med 5.25'' nede og diskant oppe i dashen, delefilteret til dette kan du legge bak hanskerommet og trekke ledninger fra spiller til denne, så splitte videre til respektive dører og høyttalerplasseringer =).

Det spiller definitivt bedre med 5.25'' enn 4'' i dørene!
- 91'' Corrado G60/Vr6 LC3U Dark Burgundy =), Prosjektbil
- 92'' Golf MK2 1.8 Pasadena Turkis! snart G60
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Høytaler str.

Post by ildmar »

okei takk for tips! spiller er alerede bytta så da får jeg vel bare sette igang med å ta fra hverandre litt av dash'n og dørene og legge opp nytt med kabler ;) takk for hjelpa!
1991 - Corrado G60T karman
Post Reply