Page 20 of 27

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 27 May 2013, 16:24
by BlackDragon07
JohnnyCorrado wrote:Må ha slått meg litt, begynte plutselig å tenke at det kunne vært gøy med G-lader med tannreimsdrift. Litt mer stille enn Lysholm og litt bedre passform ovenfor Rallye-cooleren...
Ikke bra :D
Du løser jo endel praktiske ting med å sette inn en g-lader igjen ja.
Lysholmen er jo bedre med tanke på driftssikkerhet og må "bare" overhales ved hver 200.000km vs en tunet g-lader bør overhales ved 40.000km.
Men g-laderen er jo litt mere stille, vet ikke om lysholmen slipper/poffer lufta på samme måte som g-laderen?

Eller så er det jo turbo da :wink:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 28 May 2013, 09:05
by JohnnyCorrado
Om du synes G-laderen "puster" mye, så kan jeg opplyse om at Lysholmen i hvertfall gjør det :mrgreen:
Ja, det løser en del praktiske utfordringer. Synes ikke jeg får full uttelling av Lysholmen nå, men det har nok en del å gjøre med rørgatene som jeg har nevnt tidligere. Har vel sett ca 0,8 bar på måleren, men den skal gi rundt 1.1. Tror også chippen som sitter i ikke er optimal selv om den er bestilt for mine specs. Fortsatt en tanke lean under pådrag (13.xx, bør være rundt 12.6 såvidt jeg vet)
Om jeg slenger inn en portet G-lader, så gjør det meg ingen ting sånn vedlikeholdsmessig, siden dette er en bil jeg kjører når jeg har lyst - henholdsvis bare om sommeren:)

Har en RS2-portet lader og Rallye-bend liggende, dette passer perfekt over på Rallye intercooleren. Vurderer sterkt å sende laderen til Frode for litt rehab før den evt går inn i bilen igjen. Da blir det også enten wide belt eller toothed belt conversion.

Klarer ikke helt å kjenne om bilen faktisk går bra i forhold til hvordan den gikk med G-lader (det er et par år siden den ble kjørt med G-lader sist).

Det bør jo også være mulig å få en liten slant for Lysholmen hvis jeg bestemmer meg for å selge den...
Valgets kval!

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 28 May 2013, 11:50
by Gøran Krogh
Rallye intercooleren passer jo ikke, du må ha intercooler fra golf g60

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 29 May 2013, 22:18
by JohnnyCorrado
Gøran Krogh wrote:Rallye intercooleren passer jo ikke, du må ha intercooler fra golf g60
Hva passer den ikke til?
Det er en del utfordringer ift Lysholm, hvis det er det du sikter til. Da er kanskje Golf-cooleren bedre egnet hvis innløpet på den er plassert annerledes:)

Det kan forsåvidt også hende at jeg har Golf-intercooler, selv om tidligere eier sa at den var fra Rallye. Jeg har aldri sett de to ved siden av hverandre og vet heller ikke forskjell på dem. Med G-lader passet det i allefall meget godt!

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 29 May 2013, 22:25
by BlackDragon07
Noen som har noen bilder av disse to? Hvor forskjellige er de egentig?

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 29 May 2013, 23:03
by JohnnyCorrado
Rallye:
Image

Std. Golf G60:
Image

Kun etter google-søk, og kan selvsagt være feil...


De så forsåvidt mistenkelig like ut, kan ikke være riktig?

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 29 May 2013, 23:07
by BlackDragon07
Tenkte faktisk ikke på å gøøgle etter det :oops:
Men virker som det kun er vinklene på inn/ut som er forskjellig?
Men du kan ikke snu rør-retningen da?

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 29 May 2013, 23:11
by JohnnyCorrado
Kanskje det bare er det. Gøran vet sikkert.
Har tenkt tanken, men vet ikke om det fysisk lar seg gjøre enda. Har det noe å si for flow-retningen i cooleren?

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 29 May 2013, 23:13
by BlackDragon07
JohnnyCorrado wrote:Kanskje det bare er det. Gøran vet sikkert.
Har tenkt tanken, men vet ikke om det fysisk lar seg gjøre enda. Har det noe å si for flow-retningen i cooleren?
Kan for lite om intercoolere, men i prinsippet så er det luft inn som blir delt opp og samlet så ut igjen. Spiller vel ikke så stor rolle hvilken vei?

Kom over denne siden, kanskje du kan finne en intercooler som passer her :D
http://wagner-tuning.de/shop/vw.html

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 30 May 2013, 01:13
by Polo Classic
Rallye intercooler krever modifiseringer for å passe i Corrado, Golf G60 (uten ac) passer så og si rett inn

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 30 May 2013, 11:04
by Sigurd
Begge intercoolerne på bildene over her fra Golf G60 og er dermed helt like. Det er den som passer best i Corrado.

Her er en Rallye IC

Image

Inntaket er annerledes.

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 30 May 2013, 20:31
by JohnnyCorrado
Ble litt i tvil nå hva jeg faktisk har. Enten en standard Golf-cooler, eller en modifisert fra Rallye.

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 30 May 2013, 20:44
by BlackDragon07
JohnnyCorrado wrote:Ble litt i tvil nå hva jeg faktisk har. Enten en standard Golf-cooler, eller en modifisert fra Rallye.
Jeg har en modifisert rallye intercooler. Du kan se bilder i tråden min.
Men forbausende like ja :shock:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 04 Jun 2013, 09:18
by JohnnyCorrado
Så det nå. Da tipper jeg at jeg også har en modifisert Rallye-cooler.

Fikk forsåvidt gjort litt småtteri i går og forrige uke:
-lagt opp ledninger og koblet til sigarettenneren, denne har aldri vært tilkoblet så lenge jeg har hatt bilen... kjekt å ha til mp3-spiller etc.
-trukket om og ryddet litt i ledningsnett/reléer til nær- og fjernlys
-flushet kjølesystem + radiator, byttet fan switch og hatt på ny frostvæske, nå går faktisk vifta når temperaturen øker (fortsatt bare på én hastighet, tror low speed-inngangen er ødelagt på viftemotoren). Har også fått 10" slim fan i posten, men avventer litt med montering.

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 05 Jun 2013, 19:25
by JohnnyCorrado
I går sendte jeg G-laderen min til BAR-TEK i Tyskland for overhaling.
Får se om jeg blir å konvertere tilbake, eller om jeg skal ha den liggende:)