Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

_Nomad
Posts: 16
Joined: 04 Mar 2010, 01:26

Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by _Nomad »

Dette er min første post her på forumet, da jeg for øyeblikket er i ferd med å kjøpe min første Corrado :)
Nevner først som sist at jeg er så godt som helt grønn når det gjelder å skru bil, og alt skulle vel tilsi at det å kjøpe en Corrado uten erfaring med sånt fra før, er komplett idioti :p Men jeg kjenner en del som kan, og er villig til å lære! Penger er det ikke all verden av for tiden heller, men det retter seg vel etter hvert, når man omsider får betalt ned selve bilen :p

Bilen jeg tenkte på er denne: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?Ad ... img5942021
Det jeg lurer på er om denne ser ut til å være verdt pengene? Virker som en grei bil, selger høres også ut til å være ærlig.

Her er et utdrag fra en mail jeg fikk fra selger:

"Ellers så var bilen EU-godkjent ifjor sommer. Ble da bla. montert highflow katalysator pga forrige eier hadde fjernet denne. Ble da noe mindre støy. Er "hjemmelaget" eksosannlegg så den høres godt og er "fet" stuss. Er også montert KN-filter, så noe lyd her og. Har 193hk chip liggende men ikke montert da mer trimming gjerne gir kortere levetid på motoren.

Har selv vært svært påpasselig med å kjøre rolig inntil motor/olje har fått temperatur.
Litt oljeforbruk, etterfyller ca 2,5l mellom oljeskift(10.000 km). Å synes ikke dette er mye. Ellers så er det litt tikking fra ventilløftere, men er jo et kjent VW fenomen.
Var ute en tur på torsdag, hadde da stått i 3 uker og med -16 grader ute så startet den som et skudd. Og gikk som et og.
Ikke rust. Bra i lakken. Ikke noe store skader på karosseri, noe små riper og "Rema-bulker".

Feil som jeg vet om er:
Starter fusker, dårlig drev.
Vindusheiser noe dårlig på begge sider, men fungerer.
CD-spiller har problemer med å spille plater når det er kaldt.
Setetrekk på førersete er noe dårlig.
Altså ingen store feil. Bilen var i daglig bruk inntil nylig og har aldri sviktet meg."

Har bedt om tilstandsrapport på bilen, som forhåpentligvis kommer i løpet av uka. Noen som har synspunkter? Evt vet om denne radoen har vært innom forumet tidligere/har noe historie på den?
Bilen står nær Harstad og jeg befinner meg like utenfor Trondheim, så greit å få så mye info og så mange meninger som mulig før en evt. tar turen :)

Lurer også på hva som er ansett som vanlig intervall for overhaling av G-lader? Hvor pleier folk å få gjort dette? Hørte rykter om en kar her på forumet som kunne gjøre jobben. Evt pris på dette?


Takker på forhånd for all nyttig input! :)
Christer_S
Posts: 114
Joined: 09 Feb 2010, 23:17
Location: Sandnes

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by Christer_S »

Jeg mener denne har vært innom forumet før
1989 VW Corrado G60
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by Ron »

Hei du, velkommen til bords :D

Bor du i nærheten av Trondheim? Er rimelig alene fra den kanten på forumet hær trur jeg..

Bilen du tenker på..

Ser ut som en fin bil, litt høyt oljeforbruk synes jeg, første tanken er sliten G-lader.
Leser han skriver den tikker, ikke u-normalt at biler med Hydrauliske løftere tikker når
olja er kald, men på varm motor burde de være rimelig stille.
30k er ikka all verden for en bil som funker, skruing må du regne med uansett.

Bra den er godkjent med felger senk i vognkorte, det er +!

Om du kjøper den bilen har jeg stol til deg, sto likt innteriør i min da jeg kjøpte den, har bytta det ut
så den skal du få billig.

-Ronny-
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by wormy »

Ron wrote: Ser ut som en fin bil, litt høyt oljeforbruk synes jeg
Nja. G60 motoren har "alltid" brukt noe olje fra det jeg har lest rundt om kring, også John Betz fra BahnBrenner mener de bruker mer enn vanlige motorer. 0.25l på 1000km er jo merkbart, men ikke noe skremmende mye synes jeg. Jeg personlig hadde ikke vært redd for å kjøpe en G60 som bruker den oljemengden iallefall.
Kan jo være så enkelt som oljekjølerpakningen, toppdekselpakning osv, noe som er enkelt å bytte.. :-)
Ta en kompresjonstest på den kanskje. Har den greit med komp er det trolig ikke stempelringene iallefall. Om det er ventiltetningene er jo ikke det noe "farlig" sånn sett.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by Ron »

wormy wrote:
Ron wrote: Ser ut som en fin bil, litt høyt oljeforbruk synes jeg
Nja. G60 motoren har "alltid" brukt noe olje fra det jeg har lest rundt om kring, også John Betz fra BahnBrenner mener de bruker mer enn vanlige motorer. 0.25l på 1000km er jo merkbart, men ikke noe skremmende mye synes jeg. Jeg personlig hadde ikke vært redd for å kjøpe en G60 som bruker den oljemengden iallefall.
Kan jo være så enkelt som oljekjølerpakningen, toppdekselpakning osv, noe som er enkelt å bytte.. :-)
Ta en kompresjonstest på den kanskje. Har den greit med komp er det trolig ikke stempelringene iallefall. Om det er ventiltetningene er jo ikke det noe "farlig" sånn sett.

Sto forskjell på å bruke olje, å lekke olje. Hadde bilen hadd olje-lekasje, tror jeg nok selger`n har komme til å nevnt
det for å forklare oljeforbruket.
0.5L på 5000 er "vanlig", 2.5L olje på 10k er mye oljeforbruk, ferdig med det.

Er jo selvfølgelig ingen krise, men siden han skriver at han ikke skruer selv, så er å overhale en topp en rimelig
kostbar afere. Overhalig av G-lader er det mest logiske når vi snakker G60, med 234.000km på teller`n, noe som
faktisk koster en fin slump med penger.

Men som sakt, 30.000 for en bil som er Godkjent, ikke sundrusta, å faktisk funker, synes ikke jeg er noen U-pris.
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by Ron »

Har egentlig lyst å linke til deg en som står til salgs, kjenner ikke til verken bil eller selger, men
har sett å hørt bilen live, å den høres å ser drit-sint ut, liker sinte Corradoer jeg :twisted:

-men har du bestemt deg for den i Harstad, kjøp den du. :D

-Ronny-
_Nomad
Posts: 16
Joined: 04 Mar 2010, 01:26

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by _Nomad »

Oioi, takk for masse respons!
Nå er jeg litt i tenkeboksen enda, så fortsatt åpen for forslag, link me up :p
Tusen takk for tilbud om stol, PMer dersom det blir aktuelt :)

Venter på tilstandsrapport på denne, får den på tirsdag, så titter litt rundt fram til da.
Har forstått at overhaling av G-lader muligens blir noe av det øverst på to do-lista, noen som har en cirkapris på dette?
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by Ron »

ca pris ligger på 5-7 tusen :D

Denne har jeg som sakt sett stått parkert, å sett inni å sånn. Skjeldent Recaro Innteriør.
Jævli rå lyd i den å, puster å peser.. hehe :lol:

Den bærer litt preg av dårlig vedlikehold av utvendig karosseri, men en ordentlig polering, å lakkering av panser, så er dette en jævli rå Raddo! Panser har klar-lakk slipp, å det er aldri pent.

Bilde han eiern har lagt ut er dårlig, for denne bilen har virkelig "stuk". Tenkte faktisk, faen, denne jeg skulle kjøpt første gang jeg så den sto ans i fjor. Den står i Soknedal no, ikke lange biten fra Trondheim.

Å må bare pressisere at jeg IKKE kjenner til bilens tekniske stand, eller eier`n.

Jeg mener denne bilen selges ALT FOR BILLIG!!!! så løp å kjøp :wink:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=20853053
_Nomad
Posts: 16
Joined: 04 Mar 2010, 01:26

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by _Nomad »

Oj, det var dyrt..! Ser at de selger G-ladere på BBM til rundt samme pris (har slekt i Sverige, kan sende dit). Hm :?

Jeg har sett denne tidligere, men da slått den fra meg, fordi jeg i utgangspunktet er skeptisk til å kjøpe bil uten skilter, spesielt siden jeg ikke er så veldig bilkyndig selv. Denne står jo ikke veldig langt unna, så da er det jo greiere å dra og evt sjekke den ut. Har sendt selger en mail, så får man se hvordan det blir :)
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by Mouh »

Ron:
Den du tenker på der har jeg faktisk sendt mail på, men aldri fått noe svar fra.. og jeg syns det er litt rart at den ikke er EU-OK selv etter at alt skal ha vært fikset :/
_Nomad
Posts: 16
Joined: 04 Mar 2010, 01:26

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by _Nomad »

Nettopp det tenkte jeg også, ser at det antagelig ikke har vært skilter på den siden juni..
User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by royrado »

Ikke lett å få tak i han selgeren der nei. Har en kamerat som var keen på den første gangen den sto på finn, men fikk aldri kontakt med selgeren. Andre gangen den kom på finn etter mye om og men fikk han kontakt men kun gjennom sms, han svarer ikke på tlf. De ble enige om pris og hentedato men dagen før han skulle reise og hente bilen fikk han beskjed om at den var solgt :shock: snodig spør du meg.. Alt som står på mangellappen er fikset men han gadd ikke å godkjenne bilen. SKEPTISK!
Prøver ikke å svartmale noen her, forteller bare ting som det er og håper det kan være til hjelp for en corrado entusiast i sin jakt. Lykke til, håper du finner din Rado.
88 g60
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by g60 »

pluss at denne bilen har vært prøvd solgt ganske lenge og mange ganger nå.med forskjellige opplysninger hvergang ang km og årstall...
nå står det at det er en 1993 mod...men er førstegangs registrert i 1990...hmmm....
User avatar
zarizza
Posts: 80
Joined: 28 Jul 2009, 18:12

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by zarizza »

Det synes jeg hørtes snuskete ut jeg folkens..

Uansett, lykke til med å finne din Corra! :) Ser bra ut den du har sett på synes jeg.
89 VW Corrado G60 Karmann
(Ufrivillig vinterbruker av) 96 VW Passat Syncro

Synd når folk ødelegger for seg sjøl.. Or what?! :P
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Vurderer å kjøpe Corrado - Har denne vært innom forumet før?

Post by Ron »

Merkelig, den må no ha blitt solgt nå nylig, for jeg så den i den P-kjellern der bilde er tatt, å det er
på Heimdal i Trondheim, nå står den 10 mil unna. Regner med det meste har en enkel forklaring, har som
oftest det. Er værtfall en tøff bil, noen burde prøve å få kloa i den :)
Post Reply