Page 4 of 4

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 14 Jul 2010, 15:17
by kaje
Polo Classic wrote:
kaje wrote:Du har ikke noe billigere alternativ til di s2 pluggene? Nesten tusen kroner for 4 stykk jo:-P mener å ha lest at mange bruker ngk etterelanna...
kan se om jeg har noen liggende til en god del lavere pris ;)
Nå har jeg klart å skaffe til 600 så da var det ikke så ille igrunn...

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 17 Jul 2010, 22:57
by kaje
Bilen min er import, så da går vell ikke spoileren opp før i 120, norske er vell 80? er det da bare å bytte den kontrollenheten til en "norsk" versjon? greit å sleppe å opp i120 for å få den opp, kan ta den manuelt, men greit å sleppe det å.

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 17 Jul 2010, 23:03
by Kisseg60
Jeg lurer på om det går på releet? Et rele for 80 km/t og et for 120.
Eller er jeg på jordet nå?

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 17 Jul 2010, 23:15
by kaje
så det er bare å bytte relee altså?

Lurer på en ting til, har ikke nøkkel til bakluka, så får den ikke opp, har krabba inn baki, men skruene til deksele som sitter over låsen er runde alle sammen, så hva gjør jeg her? Å er det vakuum som åpner låsen til tanklokke? får ikke opp det heller...
Noen som veit hvor man kan få kjøpt komplett lås sett til bilen? har faktisk forskjellige nøkkler til absolutt allt nå...

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 17 Jul 2010, 23:22
by Kisseg60
låsen på tanklokket skal gå på sentrallåsen.
Og låsesylindrene kan bygges om så de passer til en nøkkel.

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 17 Jul 2010, 23:36
by kaje
Bytte ut di "greiene" inni sylinderen? er det som på 2`er golfen, kun 4 forskjellige?

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 18 Jul 2010, 01:44
by wormy
Samme metode som golf2, ja. Mener å husker det er 4 forskjellige.

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 24 Jul 2010, 16:55
by kaje
Ingen som har ett kamhjul liggende? har venta på det i 3 uker fra bbm nå, å når det endelig kom var det faen meg feil, så gidder ikke bestille derfra igjen, kom gjerne med linker til norske butikker som selger det å.

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 24 Jul 2010, 17:25
by wormy
Kamdrevet til registerreima..? Jeg har flere til G60, men 16v er vel breiere..?

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 24 Jul 2010, 17:46
by kaje
til registeret ja, jeg trenger til 16v, 8v har breiere tenner ja.

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 25 Jul 2010, 05:21
by BlackDragon07
Kisseg60 wrote:låsen på tanklokket skal gå på sentrallåsen.
Og låsesylindrene kan bygges om så de passer til en nøkkel.
Fikk beskjed om at baklukesylinder-låsen ikke kan bygges om fra vw-forhandler.
Så si ifra hvis du finner ut en måte for å få alt på samme nøkkel.

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 29 Aug 2010, 17:04
by kaje
Da har bilen endelig starta:-) har litt igjen før jeg får prøvdden, men den går hvertfall. Han som hadde bilen før meg har gjort noe rart med reim hjula så dem ikke står rett ovenfor hverandre, noen som veit om det er å oppdrive en flatreim som er ganske smal? Da hadde jeg fått prøvd den før jeg rydder opp i motorromme her i vinter.

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 06 Sep 2010, 16:51
by kaje
Nå har jeg problemer med den forbanna fuelrailen igjen, dyse nr 3 lekker som faen. Nesten umulig det her.

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Posted: 06 Oct 2010, 13:52
by JohnnyCorrado
her er noe ang. spoileren i allefall:
http://www.corrado-club.ca/forum/viewtopic.php?t=5883