Kaje`s 16vt prosjekt
Posted: 27 Feb 2010, 11:33
Da har jeg endelig fått bilen inn i verkstede, så da blir det skruing fremmover:)
Litt info:
Er en 92` G60 som blei bygd om til 16vt av forje eiger, når jeg fikk bilen hadde reimhjulet på veiva skrudd seg av så regna med ett par bøyde ventiler. Ellers har den gått rundt 200k, det er skinninteriør å ellers i grei stand. Det sitter en garrett gt28r på motoren, 3,5bar fpr, 440cc dyser, turbochip, golf rally IC samt 2l bunndel å kr topp. 17" felger, bilstein justerbare dempere.
Har ikke så mye planer ennå, siden jeg er lærling å ikke har mye til overs, men ska først få den til å gå skikkelig hvertfall, så kommer flere ting etter hvert, målet er å få skilt på den i løpet av sommeren. Ska ha den rimelig orginal bortsett fra under panseret:)
Fikk i går skrudd av toppdeksele får å se om det var bøyde ventiler, men var umulig å se å allt gikk som de skulle, så fikk satt på reima å dreia motoren mange ganger, å det gikk fint, så prøver å starte til uka tenker jeg, er hos dama i helga så får ikke skrudd.
Har ett lite problem med å få pressa fulerailen ned på dysene ignen, går ikke.. men dysa er lett å presse inn når jeg tar den ut av innsuge, men probleme er da att det ikke går ann å få på ledningene etter det er satt på plass, noen tips? Å noen anna måte å finne ut om det er bøyde ventiler uten å ta av toppen?
Ja, jappse potta ska vekk:P. er bare mobil bilder, men det duger.
Litt info:
Er en 92` G60 som blei bygd om til 16vt av forje eiger, når jeg fikk bilen hadde reimhjulet på veiva skrudd seg av så regna med ett par bøyde ventiler. Ellers har den gått rundt 200k, det er skinninteriør å ellers i grei stand. Det sitter en garrett gt28r på motoren, 3,5bar fpr, 440cc dyser, turbochip, golf rally IC samt 2l bunndel å kr topp. 17" felger, bilstein justerbare dempere.
Har ikke så mye planer ennå, siden jeg er lærling å ikke har mye til overs, men ska først få den til å gå skikkelig hvertfall, så kommer flere ting etter hvert, målet er å få skilt på den i løpet av sommeren. Ska ha den rimelig orginal bortsett fra under panseret:)
Fikk i går skrudd av toppdeksele får å se om det var bøyde ventiler, men var umulig å se å allt gikk som de skulle, så fikk satt på reima å dreia motoren mange ganger, å det gikk fint, så prøver å starte til uka tenker jeg, er hos dama i helga så får ikke skrudd.
Har ett lite problem med å få pressa fulerailen ned på dysene ignen, går ikke.. men dysa er lett å presse inn når jeg tar den ut av innsuge, men probleme er da att det ikke går ann å få på ledningene etter det er satt på plass, noen tips? Å noen anna måte å finne ut om det er bøyde ventiler uten å ta av toppen?
Ja, jappse potta ska vekk:P. er bare mobil bilder, men det duger.