Tuning spørsmål

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

Christer_S
Posts: 114
Joined: 09 Feb 2010, 23:17
Location: Sandnes

Tuning spørsmål

Post by Christer_S »

Hva må jeg gjøre for å få 250 holdbare hk utav min G60 maskin? (Har brukt søkefunksjonen og først)
1989 VW Corrado G60
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Tuning spørsmål

Post by Ron »

OVERHALT LADER!!
Rs utblås.
Større dyser.
Montere 3.5 Bar FPR.
Bytte ut den originale innefektive cooler`n med en FMIC.
Chip.
Mindre hjul på G-ladern.

250HK trur jeg blir hardt med en G-lader, ville kjørt Lysholm eller turbo :)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Tuning spørsmål

Post by Oekern »

Ja. 250hk høres mye ut for en G60.
Jeg sier ikke at det er umulig, men dog.
Det er enkelt og nå rundt 200 hk (I motor). Litt mere "duppeditter" så nåes 220 hk (I motor) relativt greit det og, men noe særlig mer en det blir nok værre.
Men ikke missforstå, for all del. Er jo noen som har opp mot 250 hk i G60 motoren, men hvor holdbart det er skal jeg ikke uttale meg noe om.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Tuning spørsmål

Post by wormy »

Ron wrote:OVERHALT LADER!!
Rs utblås.
Større dyser.
Montere 3.5 Bar FPR.
Bytte ut den originale innefektive cooler`n med en FMIC.
Chip.
Mindre hjul på G-ladern.

250HK trur jeg blir hardt med en G-lader, ville kjørt Lysholm eller turbo :)
Kort sagt..
1.9 liter borring (evt med 2 liter veiv, men er noen som mener at bilen ikke føles like "turtallsvillig" da"...)
Portet topp, større ventiler..
Spesiallaget kamaksel laget for oppsettet
Større dyser
(3.5bar fpr trengs strengt tatt ikke, spørs på oppsettet av dyser/chip)
Spesiallaget chip
BRA grenrør (ikke noe eBay grenrør, eller noe annet som koster 2-3000kr..)
FMIC/AWIC (frontmontert intercooler/luft-til-vann intercooler)
Nyoverhalt g-lader med mindre ladehjul og porting..
Forsterkete lager
Stive motorfester..
...
God del mer
...
Se min signaturlink.. Da er du nok et stykke på vei.. Regn 50000+ om du vil ha noe som holder og er bra å kjøre med..
Motoren i seg selv er greit nok, men må ha motorfester for noen tusen kroner, custom chip, fmic/awic...

Gjør du alt riktig, gasket matcher alt, porter alt riktig.. - så er du kanskje ved 250hk om du har gjort en GOD jobb.

Billigste/enkleste er som Ron sier - Turbo..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Christer_S
Posts: 114
Joined: 09 Feb 2010, 23:17
Location: Sandnes

Re: Tuning spørsmål

Post by Christer_S »

Takk for svar alle sammen, men turbo er ikke aktuelt (enda) dere mener at det er enklere (og ikke minst billigere) å hente ut 200hk enn 250?
1989 VW Corrado G60
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Tuning spørsmål

Post by Ron »

200HK er både enkelt å billig å hente utav motoren din ja :D

Du finner mye av det du trenger her:

http://www.bahnbrenner.com/
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Tuning spørsmål

Post by Oekern »

Ja. 200hk i motor er enkelt.
Følgt oppskriften som Ron skrev i sitt første innlegg i denne tråden + porting av kompressor og eksos hele veien med god flow så er du der. Sånn ca
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Christer_S
Posts: 114
Joined: 09 Feb 2010, 23:17
Location: Sandnes

Re: Tuning spørsmål

Post by Christer_S »

Hvilken eksos/størrelse vil du/dere anbefale?
Kom gjerne med bilder
1989 VW Corrado G60
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Tuning spørsmål

Post by Ron »

Spørrs helt kor mye penger du skal legge i det, jeg har et
2" hele veien å selge for 1000kr om du er intr :)

http://forum.corradoclubnorwegen.com/vi ... f=18&t=993

Stussen blir blank med en liten vask
Image
Christer_S
Posts: 114
Joined: 09 Feb 2010, 23:17
Location: Sandnes

Re: Tuning spørsmål

Post by Christer_S »

Hmm...
Du holder til i Trondheim? hvordan blir frakten til Rogaland med no sånt?
1989 VW Corrado G60
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Tuning spørsmål

Post by Ron »

Er litt usikker på vekta, men om vi sier en plass mellom 10-25kg,
så blir det 229kr ifølge http://www.posten.no

Jeg har laga det sjøl, å kjørte selv med dette eksos anl i 09, rå lyd!

Det er bolt on på dine originale fester under bilen, å har sveisa inn utak til lamda.
Christer_S
Posts: 114
Joined: 09 Feb 2010, 23:17
Location: Sandnes

Re: Tuning spørsmål

Post by Christer_S »

Jeg får tenke på det
1989 VW Corrado G60
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Tuning spørsmål

Post by Ron »

Christer_S wrote:Jeg får tenke på det
Gjør det du, den billige prisen er for å få rydda det bort, for galt å kaste, betalte mye mere en det jeg
forlanger i deler for å bygge det.
Christer_S
Posts: 114
Joined: 09 Feb 2010, 23:17
Location: Sandnes

Re: Tuning spørsmål

Post by Christer_S »

Hvor mye må jeg ut med sånn ca for å få 200 gamp i motoren?
Og er det igrunn no vits å begynne å trimme motoren når den snart er kjørt 229000?
1989 VW Corrado G60
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Tuning spørsmål

Post by BlackDragon07 »

Chip ca 1500-2000kr
68mm ladehjul ca 600kr
3.5bar bensinregulator ca 1000kr
Kn-filter/green stuff filter ca 600kr
Rs-outlet (erstatter orginal lyddemperboksen) ca 1200kr
Større grenrør (spørs hva du velger her) fra ca 3000-7000kr
Effekt anlegg (spørs hva du velger her) fra ca 4000-15000kr
Ta gjerne en overhaling av g-laderen før du starter ca 5000kr

Hvilket hesteantall du havner på til slutt her er jeg usikker på, men i nærheten av 200hk i hvertfall :wink:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply