Russer`s Corrado g60.
Moderator: Moderators
Russer`s Corrado g60.
Da var det på tide å få lagt biln ut:)
Kjøpte bil i august 2009. Hadde lyst å kjøpe den sia jeg så den første gang i Lofoten. Etter en god del jobbing som nattbaker i sommer, fikk jeg råd til den. Er kjempe fornøyd med bil og blir nok å ha den en god stund fremover.
Her kommer litt info om biln:
Understell:
FK automotive coilowers
EBC turbo-groove skiver fram og bak
EBC red-stuff keramiske klosser fram og bak
Stab.stag mellom bærebruer fremme
Stab.stag mellom dempertårn fremme
Stab.stag mellom dempertårn bak
Powerflex eksosoppheng
Powerflex bakaksel foringer
Powerflex rundt hele bilen kommer etter hverdt...
Interiør:
Originalt G60
A-stolpe, målere for ladetrykk og volt. 52mm
Luftedyser i dash erstattet med målere for oljetrykk og oljetemp. 60mm
Høyre høytalerdeksel i dash modifisert for 60mm instrument for Air/fuel.
Instrumentskiver fra DDI
MOMO ratt og dørkmatter.
Shift-light
Eksteriør:
Bil lakket med Vipern Green fra Vw Iroc, med Platinum klarlakk fra Standox.
Sideruter og bakrute tonet med proff solfilm 40%.
Dørhåndtak uten låsesylindre.
Emblemfri grill fra FK
Pusser på bakluke fjernet, og hull sveiset.
Nye sorte baklykter fra ARZ tuning.
Sideskjørt fra Rieger
16x9 AEZ PARON med 215-40 Federal
Motor:
1.8 G60
Nyoverhalt topp med nye tettninger, ventilstyringer og slipte ventilseter.
Supersprint grenrør
68mm ladehjul
Custom chip
Racimex oljekjøler
BBM motorfeste i aluminium.
BBM pluggledninger
Fjernet boost-return
ISV re-route
Frontmontert intercooler
Green luftfilter i original filterboks.
Kaldluftsrør fra frontfanger og inn i luftfilterboks.
Alle pakninger og tetninger byttet
Her er noen bilder:D
Mvh Dima
Kjøpte bil i august 2009. Hadde lyst å kjøpe den sia jeg så den første gang i Lofoten. Etter en god del jobbing som nattbaker i sommer, fikk jeg råd til den. Er kjempe fornøyd med bil og blir nok å ha den en god stund fremover.
Her kommer litt info om biln:
Understell:
FK automotive coilowers
EBC turbo-groove skiver fram og bak
EBC red-stuff keramiske klosser fram og bak
Stab.stag mellom bærebruer fremme
Stab.stag mellom dempertårn fremme
Stab.stag mellom dempertårn bak
Powerflex eksosoppheng
Powerflex bakaksel foringer
Powerflex rundt hele bilen kommer etter hverdt...
Interiør:
Originalt G60
A-stolpe, målere for ladetrykk og volt. 52mm
Luftedyser i dash erstattet med målere for oljetrykk og oljetemp. 60mm
Høyre høytalerdeksel i dash modifisert for 60mm instrument for Air/fuel.
Instrumentskiver fra DDI
MOMO ratt og dørkmatter.
Shift-light
Eksteriør:
Bil lakket med Vipern Green fra Vw Iroc, med Platinum klarlakk fra Standox.
Sideruter og bakrute tonet med proff solfilm 40%.
Dørhåndtak uten låsesylindre.
Emblemfri grill fra FK
Pusser på bakluke fjernet, og hull sveiset.
Nye sorte baklykter fra ARZ tuning.
Sideskjørt fra Rieger
16x9 AEZ PARON med 215-40 Federal
Motor:
1.8 G60
Nyoverhalt topp med nye tettninger, ventilstyringer og slipte ventilseter.
Supersprint grenrør
68mm ladehjul
Custom chip
Racimex oljekjøler
BBM motorfeste i aluminium.
BBM pluggledninger
Fjernet boost-return
ISV re-route
Frontmontert intercooler
Green luftfilter i original filterboks.
Kaldluftsrør fra frontfanger og inn i luftfilterboks.
Alle pakninger og tetninger byttet
Her er noen bilder:D
Mvh Dima
Re: Russer`s Corrado g60.
Bil står på vinterlagring. Venter i spenning på å få den ut i april . Skal montere ny girkasse og gjøre den klar til sommer.
Re: Russer`s Corrado g60.
Sto å så på denne på sommer-treffet på ACR, meget pen bil!!
Håper du tar godt vare på den
Velkommen til klubben!!
Håper du tar godt vare på den
Velkommen til klubben!!
Re: Russer`s Corrado g60.
Det skal jeg gjør
Takk.
Noen som kan anbefale gode sommerdekk? Har kjørt med Federal og er ikke helt fornøyd med de, når det gjelder vannplaning.
Takk.
Noen som kan anbefale gode sommerdekk? Har kjørt med Federal og er ikke helt fornøyd med de, når det gjelder vannplaning.
Re: Russer`s Corrado g60.
ahh den bilen der er bare sååå lekker!
velkomme til klubben!!
og når det kommer til dekk så har jeg vært veldig fornøyd med Continental ContiSport.
velkomme til klubben!!
og når det kommer til dekk så har jeg vært veldig fornøyd med Continental ContiSport.
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Russer`s Corrado g60.
Velkommen i klubben
En veldig strøken corrado du har fått deg der
Håper du slenger ut litt nyere bilder snart og.
Pireli og toyo er jo bra dekk.
En veldig strøken corrado du har fått deg der
Håper du slenger ut litt nyere bilder snart og.
Det meste utenom Typhoon dekk, de er redd for vannRusser wrote:Noen som kan anbefale gode sommerdekk? Har kjørt med Federal og er ikke helt fornøyd med de, når det gjelder vannplaning.
Pireli og toyo er jo bra dekk.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Russer`s Corrado g60.
Haha.. Ser det for megBlackDragon07 wrote:Det meste utenom Typhoon dekk, de er redd for vann
Pireli og toyo er jo bra dekk.
Toyo Proxes T1-R har overhode ikke vannskrekk, billig er de å
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
Re: Russer`s Corrado g60.
Du som ble den nye og heldige eieren av denne pene Corrado´en ja. Gratulerer med en utrolig gjennomført bil, og velkommen i klubben
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: Russer`s Corrado g60.
meget pen bil, ta godt vare på den! ikke så ulik min egen mtp specs og stand
2001 Audi S4 Avant
Re: Russer`s Corrado g60.
Hei. Har vært på Eu-kontroll i dag. Det gikk desverre ikke gjennom på grunn av jeg ikke hadde parklys.
Det lyser kjørelys i stedet for parklys når jeg trykk på bryter en gang. Er det noe galt med bryter eller kan det være noe annet feil? f. eks. gåen pære, feil kobling på rele. Kan noen eventuelt fikse den bryter jeg har nu. Siden den er mekanisk.
Eventuelt hvor kan jeg få tak i helt ny en. VW bilforhandler har feil type. Har sendt litt mail til forskjellig bilopphuggeri. Håper de har noen:)
Litt surt at jeg ikke fikk biln på veien.
Har fått bytta girkasse forige fredag. Funker som det skal, ingen rare lyda.
Det lyser kjørelys i stedet for parklys når jeg trykk på bryter en gang. Er det noe galt med bryter eller kan det være noe annet feil? f. eks. gåen pære, feil kobling på rele. Kan noen eventuelt fikse den bryter jeg har nu. Siden den er mekanisk.
Eventuelt hvor kan jeg få tak i helt ny en. VW bilforhandler har feil type. Har sendt litt mail til forskjellig bilopphuggeri. Håper de har noen:)
Litt surt at jeg ikke fikk biln på veien.
Har fått bytta girkasse forige fredag. Funker som det skal, ingen rare lyda.
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Russer`s Corrado g60.
Det var jo kjipern!
Hvis det er bryteren til venstre for rattet så skal den ha to klikk/stepp, hvorav det første er til parklys/tåkelys og det andre er til hovedlysene.
Har din bryter kun et klikk/stepp?
Hvis det er bryteren til venstre for rattet så skal den ha to klikk/stepp, hvorav det første er til parklys/tåkelys og det andre er til hovedlysene.
Har din bryter kun et klikk/stepp?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Russer`s Corrado g60.
Yeap. det er bryteren til venste for ratte. Har to klikk bryter. Men begge lys kjørelys.
Re: Russer`s Corrado g60.
Sikkert overslag i bryteren. Min er veldig følsom, og jeg hvis jeg lirker på den når den står på det første steppet skrur nærlyset seg på.
Ta ut hele bryteren og sjekk om det er smeltet plast rundt noen av pinnene.
Ta ut hele bryteren og sjekk om det er smeltet plast rundt noen av pinnene.
Re: Russer`s Corrado g60.
jeg skulle til å si det samme, de som har laget opplegget til hovedlyset i corradoen har virkelig vært lure..Kristaafa wrote:Sikkert overslag i bryteren. Min er veldig følsom, og jeg hvis jeg lirker på den når den står på det første steppet skrur nærlyset seg på.
Ta ut hele bryteren og sjekk om det er smeltet plast rundt noen av pinnene.
de la hovedstrømmen gjennom bryteren.
I stedet for å la bryteren styre et relè som igjen styrer hovedstrømmen til lyktene, da vil man for det første slippe at bryterne smelter bort, og man vil få bedre lys, da det ligger ganske bra med motstand i den bryteren kontra et relè.