Kjøling VR6

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
Lien
Posts: 69
Joined: 18 May 2009, 21:38

Kjøling VR6

Post by Lien »

Hei. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en sepperat olje kjøler og en ny radiator til vr6 min.

For etter en fire fem ganske harde runder på rudskogen så begynner den å koke og olje tempen passerer 130c.
Tror det er fordi det er byttet stempler og er litt annen komp i den, at den trenger mere kjøling.
Er aldrig noe problem ved veikjøring.
Noen som har noen erfaring med dette eller kan anbefale noe??
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Kjøling VR6

Post by wormy »

Vil ikke tro at du skulle trenge en ny radiator pga dette. For min del sank temperaturen når jeg flusha hele kjølesystemet grundig..

En annen ting å tenke på er at nå kjøles olja av vannet, så når du kjører på bane så blir begge to bare varmere og varmere. En ekstern oljekjøler vil fjerne mye "belastning" fra vannkjølesystemet, og jeg vil tro at det er alt du trenger.. :-)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Kjøling VR6

Post by Ron »

Husk at det er en egen plate te oljekjølern for VR6, just kjøpt Mocal selv :D
Lien
Posts: 69
Joined: 18 May 2009, 21:38

Re: Kjøling VR6

Post by Lien »

Ron wrote:Husk at det er en egen plate te oljekjølern for VR6, just kjøpt Mocal selv :D

Ja så at du hadde kjøpt det så driver å mailer med de g-werksfolka nå.
Så kommer det vell noe snacks i posten snart.
Lien
Posts: 69
Joined: 18 May 2009, 21:38

Re: Kjøling VR6

Post by Lien »

Ron wrote:Husk at det er en egen plate te oljekjølern for VR6, just kjøpt Mocal selv :D


Hei. Har drivi kuka med den mocal oljekjøleren kitet de siste dagene. Og når jeg endelig trodde alt var i orden rusa jeg bilen noen ganger hørte en rar lyd skrudde av moteren og så at det var olje over alt:&%¤&%¤#!!! Følte ikke med noen plate til den kjøleren min. Bare en tykk gummi pakning som jeg forsto det som at skulle være mellom motor og den "kladden" som erstattet den gamle kjøleren. Som du bare måtte prøve å få til å ligge riktig når du skrudde til "kladden":) Trangt å jævlig var det!!! arggg....
Lien
Posts: 69
Joined: 18 May 2009, 21:38

Re: Kjøling VR6

Post by Lien »

Lien wrote:
Ron wrote:Husk at det er en egen plate te oljekjølern for VR6, just kjøpt Mocal selv :D


Hei. Har drivi kuka med den mocal oljekjøleren kitet de siste dagene. Og når jeg endelig trodde alt var i orden rusa jeg bilen noen ganger hørte en rar lyd skrudde av moteren og så at det var olje over alt:&%¤&%¤#!!! Følte ikke med noen plate til den kjøleren min. Bare en tykk gummi pakning som jeg forsto det som at skulle være mellom motor og den "kladden" som erstattet den gamle kjøleren. Som du bare måtte prøve å få til å ligge riktig når du skrudde til "kladden":) Trangt å jævlig var det!!! arggg....
Den gummi pakningen som fulgte med veit jeg ikke hva var til?.. Monterte det uten å nå fungerer det som det skal tett å fint:)
Post Reply