Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by Sigurd »

Jeg ville gått for 9:1 i komp hvis jeg først skulle bygd en grom motor. Motorn blir litt kvikkere før ladetrykket kommer. Stemplene kan man jo få i alle varianter så det er jo enkelt.
Corrado G60
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by kaje »

Sigurd wrote:Jeg ville gått for 9:1 i komp hvis jeg først skulle bygd en grom motor. Motorn blir litt kvikkere før ladetrykket kommer. Stemplene kan man jo få i alle varianter så det er jo enkelt.
Var akkurat det jeg også tenkte, får åpne g60 motoren snart å sende den til borring å bestille meg smidd innmat etter hvert:)

Noen som veit om det er underspyling av stempler på g60 motoeren? er vell det?
1992 Corrado g60 16vt
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by Mouh »

ja det er underspyling på PG'en
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by kaje »

Bra:)
1992 Corrado g60 16vt
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by Polo Classic »

2,0L blokken du har, er det høy eller lav blokk da? Sikker på at det ikke er underspyling på dem?

Enkleste er jo egentlig bare å bytte råder i 2,0L blokken hvis det er høyblokk. Da har du jo bunndel som tåler opp mot 400 hk med 8v stempler justert for klaring til stempler. Bytter du stempler har du jo bunndel for 600++

Hva slags sprut var det du hadde nå?

Hvem kjøpte du den av? Mulig jeg har laget chippen som sitter der nå
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by kaje »

Det er jeg ikke sikker på egentlig, men den er vist fra en 8v vento, trur motor koda er vist ABA om jeg ikke husker feil. Det sitter digifant på den, usikker på hvordan dyser, grønne hvertfall. Kjøpte den av joachim fluto, trur du har laga chipp til den ja.
1992 Corrado g60 16vt
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by Polo Classic »

kaje wrote:Det er jeg ikke sikker på egentlig, men den er vist fra en 8v vento, trur motor koda er vist ABA om jeg ikke husker feil. Det sitter digifant på den, usikker på hvordan dyser, grønne hvertfall. Kjøpte den av joachim fluto, trur du har laga chipp til den ja.
Har bunndel til rundt 300 hk i det minste da ja

Laget chip til Joachim ja. Er vel en tråd om denne her inne allerede. Mener å huske at det er chip, 440cc dyser og 3,5 bar fpr
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by kaje »

Så det er ikke underspyling?

Ja ligger en tråd på bilforumet om den.
1992 Corrado g60 16vt
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by Sigurd »

Jeg mente 2,0 8v hadde underspyling jeg
Corrado G60
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by kaje »

jeg får åpne motoren å se, ska ut med den uansett så. men om den ikke har det, kan jeg da ta veiva fra den å putte i g60 blokka å få 2 liter?:)
1992 Corrado g60 16vt
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by wormy »

Om det ikke kolliderer med underspylinga i g60'n skulle jeg tro det. Kan ikke love noe, men verdt et forsøk..
(Er mer vant til gamle boblemotorer enn nyere biler når det gjelder slike ting.. :? )
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by Sigurd »

Det er enklere med en gammel boblemotor :wink:

Hadde vært fint om veiva passer i G60 blokka. Men hvis 2 literblokka har underspyling er det jo bare å bruke den
Corrado G60
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by kaje »

Sigurd wrote:Det er enklere med en gammel boblemotor :wink:

Hadde vært fint om veiva passer i G60 blokka. Men hvis 2 literblokka har underspyling er det jo bare å bruke den

Ja hvis den har det så, må bare finne ut av det først.
1992 Corrado g60 16vt
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by Polo Classic »

Bedre å bruke 2,0L blokken, da den har, fordi blokken er 16 mm høyere, lengere råder (159mm vs 136). Dette gir samtidig mindre slitasje på sylindervegger da vinklen på rådene blir mindre.

Skal du ha 2,0l veiv i PG blokken, må du ha custom stempler også
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Post by kaje »

Det er en 2E blokk, men er det ikke bare ABF motoren som har 159mm råder? Eller kan jeg bare sette det i 2E motoren? Men blir ikke aktuelt å bruke den om det ikke er underspyling da, må finne ut det først.
1992 Corrado g60 16vt
Post Reply