Corrado'n min

Her kan du legge frem ditt prosjekt

Moderator: Moderators

chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Morten Tangen wrote:Jeg bestilte orginal leppa på møller i slutten av januar, og fikk den 1/2-2011, så at den er utgått er bare bullshit. Gå på arz (?) siden, finn det orginale delenr og oppgi det til møller. Men bare til info, den er dyyyr. Ga 2450,-
Var det jeg mente serru:P Var det den breie typen?
Får se om jeg bestiller fra tyskland, men krysser fingra for att det sitter en på delebilen jeg skal hente i kveld;)
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Da var delebilen på plass. Så nå er jeg eier av to røde corrado'er:) føles godt:P skulle bare hatt råd og tid til å fikse den opp igjen:/
var mye brukbare deler på den da i et minste;)
Kommer nok ett bilde eller to i morra=)
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Da var noen timer i verkstedet unnagjort igjen:P fått sett over og skrudd av noen deler på delebilen.
Var mye rust på denne desverre, så blir nok levert hos huggern:/
Har oppdatert salgstråden min, så bare se der om du trenger noe;)

Noen som har ett forslag til å få opp ei dør, der låsekassa har klikka? døra er fri for rust, og tar ikke sjansen på å ødelegge dørhåndtaket, i tilfelle det ikke er ødelagt:P

legger ved ett bilde av bilen jeg, kanskje noen kjenner til den?
Image

Det fulgte faktisk med frontleppe :mrgreen: må plastsveises litt, men det får gå ;) ble fin klaring på gti'n:
Image
Image

Høydeforskjell? :lol:
Image

Legger også ved ett bilde av to andre biler i verkstedet jeg;) Er en lav, org 2er der å som egentlig sku vært med på bilde men:P
Image
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Hva tenker folket her om frontfangeren. Nå har jeg jo to stk. Skjærmene forblir sånn uten blinklys, så lurer på om jeg skal gå for fangeren med markeringslys, eller den uten for å få ett mer clean utseende. Tenker litt på den uten nå, siden bakfangeren blir clean, og da plastsveise inn en plate der skiltet sitter foran, for å så lage ett enkelt feste til skiltet som jeg kan ta av på treff :) Hva mener dere om det?
sonny
Posts: 184
Joined: 01 Nov 2010, 01:03

Re: Corrado'n min

Post by sonny »

Selger du noen deler av delebilen? kunne ha trengt; Leppe, emblemløsegrillen, lykte forlengeren(lyktelist) kanskje, begge vinduene om du ikke trenger dem, venstre dørhåndtak og blinklys? si ifra om du selger eller gir bort noe av delene :P
sonny
Posts: 184
Joined: 01 Nov 2010, 01:03

Re: Corrado'n min

Post by sonny »

Selger du noen deler av delebilen? kunne ha trengt; Leppe, emblemløsegrillen, lykte forlengeren(lyktelist) kanskje, begge vinduene om du ikke trenger dem, venstre dørhåndtak og blinklys? si ifra om du selger eller gir bort noe av delene :P
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Frister med å få ferdig corrado'n nå om dagen når sola står på og våren begynner å komme. Har montert sammen bilen så den er komplett, og sommerhjula er på. Men fikk kjøpt hus for ei uke siden, så nå blir det nok stopp for ei stund for corrado'n gitt:( har sagt opp i verkstedet, så nå blir det en gammel enkelgarasje på gullet mitt. Men bare det blir tak over den skal jeg vel ikke klage:) blir jo såklart en stor nedtur å gå fra 250 kvadrat til den garasjen med grusgulv som jeg egentlig tviler på att corrado'n går inn i, men har allerede sett meg ut ny garasje, så det blir nok bra:)
Kommer nok oppdateringer om et skjer noe :D
User avatar
VAG
Posts: 67
Joined: 08 Sep 2008, 14:33
Location: Gildeskål

Re: Corrado'n min

Post by VAG »

chris10an wrote:Satt akkurat å kikket litt rundt på nettet etter deler, og så at på autospar så kan du faktisk sjekke hvor mange biler av hvert merke som er laget hvert år:) står til og med hvor mye hester det er i hver.
Så nå kan jeg faktisk skryte på meg att jeg har den nyeste corrado'n i norge:P (min ble ikke registrert før 96)
og att det fins kun 5 stk her til lands som er gti 8v:P Moro og vite sånn da;)
Og det fins vist totalt 243 Corrado'er i norge. som er registrert en gang da vel og merke. :lol:
hehe..kult :D husker ikke i farta når corradoen min ble importert, men det finnes ivertfall ikke mer enn 8stk av den s-max utgaven jeg har (2.5T) og jeg er nesten sikker på at jeg har den eneste med hvite skilter :mrgreen:
Corrado G60 90'mod. - kosebil
Ford S-Max 2.5 T5 06'mod. - bruksbil
VW Boble 67'mod. - prosjekt
MB 300TE 87'mod. - prosjekt/selges
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

[/quote]
hehe..kult :D husker ikke i farta når corradoen min ble importert, men det finnes ivertfall ikke mer enn 8stk av den s-max utgaven jeg har (2.5T) og jeg er nesten sikker på at jeg har den eneste med hvite skilter :mrgreen:[/quote]

Hæ?:P s-max? hvite skilter?:P ikke corrado du snakker om?:P
User avatar
VAG
Posts: 67
Joined: 08 Sep 2008, 14:33
Location: Gildeskål

Re: Corrado'n min

Post by VAG »

Ikke nøye.. men pratet om begge deler :wink:

min 90mod corrado G60, som forøvrig har stått uten skilter i 2-3år ble første gang reg. i norge i 99 :)

edit: HAR du en 96mod eller ble den importert til norge i 96?
Corrado G60 90'mod. - kosebil
Ford S-Max 2.5 T5 06'mod. - bruksbil
VW Boble 67'mod. - prosjekt
MB 300TE 87'mod. - prosjekt/selges
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

VAG wrote:Ikke nøye.. men pratet om begge deler :wink:

min 90mod corrado G60, som forøvrig har stått uten skilter i 2-3år ble første gang reg. i norge i 99 :)

edit: HAR du en 96mod eller ble den importert til norge i 96?
Aha;) begynte og lure serru:P har studert corrado såpass att jeg hadde regna med att jeg hadde hørt om den utgaven:P heh

min har også stått uten skilt i 2-3 år:P og blir nok litt til da det ble huskjøp. men men;) skal hvertfall ikke selges :lol:

Det er er 96 mod:) den ble registrert første gang i 96, og ble importert til norge i 2000 tror jeg :lol:
men er nok en 95 mod som ikke ble solgt før året etter:P såvidt jeg veit slutta de i 95 å lage dem?:P
User avatar
VAG
Posts: 67
Joined: 08 Sep 2008, 14:33
Location: Gildeskål

Re: Corrado'n min

Post by VAG »

Såpass :o ja da har jo du "ny" bil :mrgreen: Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal overhale motor og g-lader, turbokonvertere eller pakke inn en vr6 med turbo :roll: noe jeg vet er at jeg skal sette på coilovers og godkjenne den, fikse motorfusk.. så får vi ta resten etterhvert :)
Corrado G60 90'mod. - kosebil
Ford S-Max 2.5 T5 06'mod. - bruksbil
VW Boble 67'mod. - prosjekt
MB 300TE 87'mod. - prosjekt/selges
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

VAG wrote:Såpass :o ja da har jo du "ny" bil :mrgreen: Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal overhale motor og g-lader, turbokonvertere eller pakke inn en vr6 med turbo :roll: noe jeg vet er at jeg skal sette på coilovers og godkjenne den, fikse motorfusk.. så får vi ta resten etterhvert :)
jeg vurderte en stund å bygge om til vr6 selv, men slo det fra meg da jeg fant ut hvor sjelden corrado er med den motoren:P er litt artig og ha den orginal da=)
jeg har egentlig bare igjen hel lakkering jeg, men det koster jo litt da :roll: så da må gullet vente litt;)
User avatar
VAG
Posts: 67
Joined: 08 Sep 2008, 14:33
Location: Gildeskål

Re: Corrado'n min

Post by VAG »

chris10an wrote:
VAG wrote:Såpass :o ja da har jo du "ny" bil :mrgreen: Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal overhale motor og g-lader, turbokonvertere eller pakke inn en vr6 med turbo :roll: noe jeg vet er at jeg skal sette på coilovers og godkjenne den, fikse motorfusk.. så får vi ta resten etterhvert :)
jeg vurderte en stund å bygge om til vr6 selv, men slo det fra meg da jeg fant ut hvor sjelden corrado er med den motoren:P er litt artig og ha den orginal da=)
jeg har egentlig bare igjen hel lakkering jeg, men det koster jo litt da :roll: så da må gullet vente litt;)
Skjønner hva du mener.. du har jo en ganske ny og sjelden corrado så da er det jo greit å holde den orginal :D
Lakkering er dyrt... kan lønne seg å høre pris flere plasser :wink:

Har ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre enda, men vr6 og turbo frister voldsomt :mrgreen:
Corrado G60 90'mod. - kosebil
Ford S-Max 2.5 T5 06'mod. - bruksbil
VW Boble 67'mod. - prosjekt
MB 300TE 87'mod. - prosjekt/selges
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

VAG wrote:
chris10an wrote:
VAG wrote:Såpass :o ja da har jo du "ny" bil :mrgreen: Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal overhale motor og g-lader, turbokonvertere eller pakke inn en vr6 med turbo :roll: noe jeg vet er at jeg skal sette på coilovers og godkjenne den, fikse motorfusk.. så får vi ta resten etterhvert :)
jeg vurderte en stund å bygge om til vr6 selv, men slo det fra meg da jeg fant ut hvor sjelden corrado er med den motoren:P er litt artig og ha den orginal da=)
jeg har egentlig bare igjen hel lakkering jeg, men det koster jo litt da :roll: så da må gullet vente litt;)
Skjønner hva du mener.. du har jo en ganske ny og sjelden corrado så da er det jo greit å holde den orginal :D
Lakkering er dyrt... kan lønne seg å høre pris flere plasser :wink:

Har ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre enda, men vr6 og turbo frister voldsomt :mrgreen:
Ja skjønner det=) hadde vært moro å hatt det i en corrado=) husker det gikk en golf på bygda her mer vr6 turbo før, og den gikk jævlig bra for å si det mildt :lol:
Er heldig ang lakkering, da faren min driver biloppretter verksted med lakkering og full pakke :mrgreen: så frister veldig å få lakkert den nå snart:P men frister jo å bli ferdig med huset å:P koster vist litt å pusse opp bad og kjøkken har jeg fått erfare :lol:
Post Reply