Corrado'n min

Her kan du legge frem ditt prosjekt

Moderator: Moderators

User avatar
VAG
Posts: 67
Joined: 08 Sep 2008, 14:33
Location: Gildeskål

Re: Corrado'n min

Post by VAG »

hehe.. skjønner hva du mener angående oppussing, holder på med det samme så bil er dessverre litt nedprioritert nå :? men men.. kommer sterkere tilbake :wink:

heldig du som har alt du trenger i nærmeste slekt :D
Corrado G60 90'mod. - kosebil
Ford S-Max 2.5 T5 06'mod. - bruksbil
VW Boble 67'mod. - prosjekt
MB 300TE 87'mod. - prosjekt/selges
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

VAG wrote:hehe.. skjønner hva du mener angående oppussing, holder på med det samme så bil er dessverre litt nedprioritert nå :? men men.. kommer sterkere tilbake :wink:

heldig du som har alt du trenger i nærmeste slekt :D
Ja jeg skal virkelig ikke klage;) har far som er oppretter og bror som er mekanikker, som jeg får billige deler gjennom, eu godkjenning og alt det. pluss en onkel som jobber på verkstedet på biltilsynet som godkjenner senkesett og lignende. så jeg er nok over gjennomsnittet heldig der:P
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Lenge siden det har vært noe oppdatering her nå:P
Er lite som har skjedd, men jeg prøver å få gitt corrado'n litt tid innimellom.
Har hatt prøveskilter på den noen ganger i sommer så jeg har fått luftet den litt=) like moro hver gang, og like kjedelig hver gang den har blitt parkert igjen:P
Det nye på bilfronten min nå er att den gamle sliteren av en jetta jeg har hatt har blitt byttet ut med en litt nyere passat:) Gammel traver som har gått nesten 330000. men går like fint, og kun litt rust på dørene:)
Men tilbake til corrado'n, Den har fungert utmerket under alle kjøreturene:) og startet lett hver gang=)
Men i vinter satser jeg på å få den lakkert:) har faktisk bedre råd nå etter jeg kjøpte hus enn når jeg leide:P
Men etter huskjøpet sa jeg opp verkstedet jeg leide. visste jeg ikke kom til å få tid til å drive der uansett:/
Så da gikk jeg fra dette:
Image

Til dette:
Image
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Corrado'n min

Post by Kisseg60 »

Jaja. Kan jo skje store ting i en liten garasje! :mrgreen:
Du har i værtfall et sted å stå.!
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Corrado'n min

Post by Oekern »

Litt mindre plass der ja.
Fader så GROMT det er med VR6 panser - Det gjør mye !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Da har jeg faktisk fått drivi med corrado'n idag :o Og det føltes godt!
Da de orginale sprederne mine hadde hull etter steinsprut på størrelsen med en sukkerbit, fikk jeg tak i ett sett med gamle spredere.
så nå har jeg fått modifisert dem så de passer inn i rammen til den nye typen spreder:) nå satser jeg jo på orginal look så:P
Men her er hvertfall noen bilder av det jeg har gjort:)

Skjønner ikke hvorfor det var så dårlig lys før? :roll:
Image

de er nesten ferdig tilpasset;)
Image
Image

Syns da ikke det ble så ille jeg:)
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

da begynner jeg endelig å se lyset i tunnelen;) idag kjørte jeg bilen til lakkering, og plukket den fra hverandre. i morra blir det å ta av dører og begynne og pusse ned hele bilen=)
Har attpåtil tatt ei uke fri fra jobben for å få ferdig bilen nå;) så dette ser lovende ut;)

Jeg og forloveden fant ut i november att hun er gravid. så vi venter en gutt til sommeren=) tror det ble ett lite spark bak for meg, for dette blir nok den siste vinteren på noen år som jeg har råd og tid til å fikse bilen:)

men kommer med bilder og oppdateringer her når det skjer noe mer;)
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Corrado'n min

Post by Mouh »

høres kjempe bra ut alt sammen!

gratulerer med gode nyheter ;)
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Corrado'n min

Post by BlackDragon07 »

Gode nyheter på løpende snor :D
Grattis med begge :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: Corrado'n min

Post by g60 »

grattis med begge deler.. :D
eg har en 3 år gammel datter som heller går i garasjen å mekker med meg enn å gå i bursdags besøk..og ifølge henne,så finnes det kun 2 biler som er verdt å kalle bil.det er corrado og "lambolini"....hehe
så det er bare å ta småen med og la han få låne seg en skralle..hehe..
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Takk for det folkens=)
Ja små'n skal nok få bli med i garasjen;)

Idag har jeg hvertfall fått pusset ned bilen. jeg ble røs fra topp til tå, og hele verkstedet ble rødt:P så får nok litt spylejobb der gitt:P har også fjernet alt limet etter kanalskjørtene og pusset ned kanalene, og før jeg dro fikk jeg sparklet jeg bulkene så kan jeg pusse dem i morra. prøve og komme igang tidlig da og så jeg kanskje rekker å pusse ned fangerene også:)
da har jeg igjen å rette kanalene og ta av dørene, skjermer og bakluke før lakk:)
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Kan legge ut noen bilder etter dagens økt. Panseret er ikke pusset ned da fattarn skal hjelpe meg med å rette det først:P men ellers så nærmer det seg med resten:)

Image
Image
Image
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Ny økt!:)
idag har jeg tatt av dørene og fremskjermene. og mattet ned innvendig i dørene, og dørkarmene. var jo såklart litt rust som måtte tas oppover a stolpen. men nå er det borte:) men den blanke teipen som sitter oppover a-stolpen og taket som ligger mot gummilista på døra var jaggu no herk å få av!!
fikk også tatt noen fler småbulker og bittesmå rustflekker nederst på dørene. Begynte og pusse på frontstolen, men ga opp ganske fort:P mye overflaterust og mange kroker og kriker:P tok en tlf til en kompis så sku han ta den med på jobben å sandblåse den:P problem løst:P
blir nok mer sparkling i morra, og prøve og få ut siderutene og front ruta og fjerne det limet som tyter ut der. har nok vært litt full han som har satt inn den ruta tror jeg:P
og kanskje ta av bakluka og matte ned den innvendig også:) så da nærmer det seg:) sku nok egentlig hatt en ferie uke til virker det som, men skal nok få det til:P
Må få med fattarn en kveld med å rette kanalene og sveise litt en kveld:P
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Corrado'n min

Post by Oekern »

Høres bra ut! Ja det er rart med det, ei uke går fort den ! hehe
Og gratulerer med både det ene og det andre :wink:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Corrado'n min

Post by chris10an »

Takk for det=) Ser ut til å bli ett bra år;)
Post Reply