Page 57 of 67

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 04 Jun 2012, 23:16
by Oekern
Ser jo upåklagelig bra ut :wink:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 17 Jun 2012, 21:58
by wormy
Fikk hjelp til å leke så vidt med G-Tech måler i dag.. :)
Bilen går fortsatt alt for magert når den nærmer seg 6000rpm (makser 440 dysene - 17:1 afr ved 6700rpm) - så det bør være en del mer effekt å hente der. Har også en liten eksoslekkasje - må jo skylde på det man kan for å skryte på seg forbedringspotensiale...!

Grovt estimat på 199 hjulhester ved 0.85bar ved ca 5700rpm. (Over det mister den effekt - jeg er 99% sikker på at det er fordi dysene er for små...)
Får jeg økt til 1.1bar trykk vil det si jeg havner på (grovt estimert) 226 hjulhester. Da fortsatt ved ca 5700rpm.. Toppeffekten burde vel være ved ca 6400rpm utifra grafene jeg har sett fra andre biler, så med større dyser og noen små modifiseringer på chip burde dette bli et bra resultat.

1.1bar bør være oppnåelig med 65mm ladehjul (68 nå), AWIC (original nå) og overhale kompressoren (ca 60'000 siden sist med 68mm ladehjul :shock: )
Det vil nok hjelpe om jeg får satt sammen 1.9L bunndelen også, i stedet for en 1.8 (110hk) bunndel med stackede toppakninger... Og mer kompresjon... Og datasprut... Og større dyser... Og måling tatt i fritt fall osv.. :D

... More to come! Vil si jeg er veldig fornøyd med resultatene, spesielt med tanke på at selve motoren egentlig ble "slengt sammen i full fart" for å ha i 2010 sesongen... :P

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 19 Jun 2012, 23:41
by wormy
Hadde en lite morsom hendelse i dag..
Akselererte fra 70 og oppover i 3. gir.. I det jeg passerte 100 kom det et høyt "klunk", girspaken kjentes litt rar/hard ut, og giret var borte...
Når jeg prøvde å få den i gir fant jeg bare 1. og 4. gir, så jeg lurte på om det var noe med overføringa først.. Men etter å ha kjørt inn på en parkeringsplass og testet litt, fant jeg etter litt lett maktbruk alle girene utenom 3., og jeg merket det kom ekle lyder når jeg triller/kjører..

Så det virker som om jeg har ødelagt 3. gir - uten å "dumpe clutchen" eller gjøre noe annet brutalt.. Strippa jo 4. giret for alle tennene i fjor (annen girkasse), så kan jo være at det er noe "galt" med sjåføren.. :roll: Men alikevel, burde ikke gi seg når jeg akselerer vanlig synes jeg.. :shock: :cry:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 20 Jun 2012, 00:05
by Mouh
haha, girkasse for deg er forbruksvare det skjønner jeg :P

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 20 Jun 2012, 00:16
by wormy
Mouh wrote:haha, girkasse for deg er forbruksvare det skjønner jeg :P
Ja, blir fort sånn.. :roll:
Girkassa som står i nå (den som mista giret) har jo gått ca 289'000 da, og den har nok hatt et hardt liv.. Får se hva det blir til.. Har ikke råd til en "ny" girkasse, men det finnes jo brukbare alternativer til det.. :)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 20 Jun 2012, 16:56
by Kisseg60
Som vi sa når jeg jobba på Møller.

Brukerfeil :roll:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 20 Jun 2012, 18:57
by wormy
Kisseg60 wrote:Som vi sa når jeg jobba på Møller.

Brukerfeil :roll:
Den har nok ikke hatt et lett liv, nei.. :roll: :mrgreen:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 20 Jun 2012, 21:04
by kenneth
Har kasse liggende som du kan få billig,men må hentes i kristiansand eller så kan den bringes til drammen i neste uke.

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 20 Jun 2012, 21:09
by wormy
Hmm, kanskje det kan bli aktuelt, ja.
Må skru litt for å se hvordan det ligger an først, så får vi se

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 20 Jun 2012, 21:24
by Oekern
God 1. oppdatering og kjipt 2. oppdatering her :P (17/19 jun.)
Syns den første overveia den kjipe jeg, såååå : :mrgreen:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 30 Jun 2012, 02:00
by wormy
Da skal jeg prøve å få hentet en girkasse i morgen.. Og har bestilt litt mer deler for å (forhåpentligvis) få ut litt mer effekt.. Ligger jo bra an til å få 250hk i motor med litt småmodifiseringer.. :mrgreen:

4x 750cc(!) dyser
1x Datasprut
1x Ledningsnett (diy)
1x IAT sensor (har bredbåndslambda fra før)
+ diverse småtteri.. :twisted:

Kan jo bli spennende å se om jeg klarer å sette det opp og mappe faenskapet.. Men har tru'a :)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 30 Jun 2012, 03:16
by Mouh
du skulle snakket med meg først, jeg har en datasprut(Megasquirt) som jeg skal bli kvitt :P

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 30 Jun 2012, 18:08
by ml1986
Mer info på ledningsnettet? Trenger det selv :D

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 02 Jul 2012, 23:44
by wormy
Mouh wrote:du skulle snakket med meg først, jeg har en datasprut(Megasquirt) som jeg skal bli kvitt :P
Ja, husker du nevnte det en gang tidligere. Er Megasquirt jeg kjøpte (MS3), så kunne vel like godt kjøpt din egentlig. Men jeg liker å gjøre ting selv, og gjøre det "slik jeg vil ha det", så derfor ble det til at jeg kjøpte et kit som skal loddes sammen fra bunnen av.. Så blir det (forhåpentligvis) akkurat slik jeg vil ha det.. Ditt var vel "ferdig" mener jeg å huske? Er vel egentlig enklere med det i så fall, men jeg liker å gjøre ting på min egne, sære(?) måte.. ;)
ml1986 wrote:Mer info på ledningsnettet? Trenger det selv :D
Kommer nok noen bilder. Det er en slik: http://www.diyautotune.com/catalog/1239 ... -p-43.html
Som jeg tenkte å lage til med nye plugger, krympestrømer / beskyttelse og (forsøke) å gjøre det så bra og pent som mulig.. (Merk forsøke! :lol: )

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 02 Jul 2012, 23:49
by wormy
Bildespam med diverse tilfeldige bilder fra dagens skruing..

Tusen takk til Christian / Kisseg60 som hadde en girkasse til overs!

Gamle girkassa ble tatt ut.. Hvem ser feilen? :roll:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Beklager om det ble litt mange bilder, men det er vel bedre enn ingenting? :)