Page 41 of 67

Re: wormy sin g60

Posted: 03 Jul 2010, 09:01
by glennern
wormy wrote:Bensinlekasje i nærheten av grenrøret er jo koselig. Lekker i "skjøten/slangeklemmen" mellom røret/slangen på trykksiden.. ..
Samme sliter jeg med... Må man bruke original slange og en spesiell slangeklemme her el?

Re: wormy sin g60

Posted: 06 Jul 2010, 14:11
by wormy
glennern wrote: Samme sliter jeg med... Må man bruke original slange og en spesiell slangeklemme her el?
Jeg bare stramma slangeklemma som var der, det hjalp for min del.

Men da må toppen av igjen. En føkka ventil eller noe.. FML. >:(

Re: wormy sin g60

Posted: 07 Jul 2010, 19:31
by wormy
wormy wrote:Men da må toppen av igjen.
Da var toppen av. Kan bekrefte at det går helt fint å først ta av fuelrail, så dyser, så innsug, så grenrør.. Trenger ikke løfte opp hele driten. Var litt lettere, samtidig som jeg slapp å bli "dørty" ved å krabbe under bilen.
wormy wrote:En føkka ventil eller noe.. FML. >:(
...I wish... Skjørtebank anyone? :|

Re: wormy sin g60

Posted: 07 Jul 2010, 20:55
by Kisseg60
Skjørtebank ville vel vært en annen lyd på.

Da rakler det på en annen måte.
Prøvde du å bytte løftere? kan det være noe med ventil fjærene?

Re: wormy sin g60

Posted: 07 Jul 2010, 20:56
by wormy
Kisseg60 wrote:Skjørtebank ville vel vært en annen lyd på.

Da rakler det på en annen måte.
Prøvde du å bytte løftere? kan det være noe med ventil fjærene?
Alle løfterne er bytta, hjalp litt.. Men var fortsatt noe lyd - riktignok en litt annen lyd på en måte.. Tok av toppen, og så det ganske fort.. Original klaring mellom stempler/sylindre er ca 0.01mm.. Jeg har minst tidobbelt.. :P. Og lager greit med lyd når jeg tar på stemplene.. Så 99% sikker på at det er årsaken.. Toppen virker helt fin..

Kan se ut som om det blir fiksing på GTI motoren på en eller annen måte. Skal pelle av toppen og se hva som er i den (overdim eller standard stempler).. Så blir det kanskje trimtopp og g-lader på gti'n.. :shock:

Re: wormy sin g60

Posted: 09 Jul 2010, 18:02
by wormy
En liten mobilvideo av hvorfor motoren må byttes.. Sylinder 4 er litt værre enn det som kommer fram fra videon, men har kommet litt kjølevann ned der som "demper" lyden.. :roll: Klikk for å se video..
Image


Heeelt ny frontfanger med stor takk til KisseG60. (Har glemt å overføre penger til deg, skal ta det rett over helga.. :wink: )
Image


Noen bilder av corradoens "verksted".. Med alt av utstyr, dreiebenk, engelsk hjul, pullmax, masse sveiseaparater, løftebukk og diverse maskingeringsverktøy.. Vil det ikke passe skal det passe.. :mrgreen:
Image

Image

Søte bilen..
Image

Image

Løftebukk
Image


Corradoen står sammen med en splitbuss og en Porsche 356 for øyeblikket. Snart flytter en A-Ford inn :)
Image

Mangler litt gulv i bussen..
Image

Porscha er det enda verre med.. Blir for det meste bygd opp igjen med custom banka deler.. :shock:
Image

Image

Image

Image


Planen videre..?

En GTI bunndel.. Helt nyoverhalt fra fabrikk med nyborra sylindere og overdim stempler.. Balansert veiv... Alt nytt, alt originalt.. :mrgreen:
Image

Som dere ser passer PG toppen rett på.. Som her vist ved toppakning fra PG..
Image

SLS tuning porta topp med større ventiler.. Custom porta innsug..
Image

Newman kam..
Image

Og selvfølgelig en porta G-lader.. :twisted:
Image

Blir også montert 4-2-1 G-Werks grenrør, passende chip, letta svinghjul, VR6 clutch...++ :shock:
Skal vi si oppstart innen slutten av juli...? Famous last words kanskje, men prøver på det.. :)

Re: wormy sin g60

Posted: 10 Jul 2010, 03:06
by BlackDragon07
Her har du alt du trenger og mer :!: :mrgreen:
Men hvorfor skal du bytte frontfanger? Er den ødelagt den du har?
Du kommer til å sparke fra deg "skoa" med det oppsette du skal ha :shock:
Håper du klarer å bli ferdig. Blir spennende å se resultatet.

Re: wormy sin g60

Posted: 10 Jul 2010, 10:42
by wormy
BlackDragon07 wrote:Her har du alt du trenger og mer :!: :mrgreen:
Men hvorfor skal du bytte frontfanger? Er den ødelagt den du har?
Du kommer til å sparke fra deg "skoa" med det oppsette du skal ha :shock:
Håper du klarer å bli ferdig. Blir spennende å se resultatet.
Bytter fordi det er enklere å lakkere en ny støtfanger enn å sparkle/pusse på den gamle. Er noen riper og "hakk" i den.. Innfestninga til frontleppa er også litt skada etter vinter'n.. :roll: Er jo også nytt fangerjern.. :)

Klarer å bli ferdig? Skal ikke være noe veldig stor jobb det her så lenge g-lader brakettene passer rett på - noe de ser ut til å gjøre. Passer de ikke må braketter lages, da tar det noe lenger tid, men er ikke noe hinder det heller.. ;)

Om Frode mener at 1.9 liter'n med samme oppsett er god for 240-260hk, så bør vel samme oppsett men med 1.8 liter iallefall gi noe over 200 ekte hk.. :)

Re: wormy sin g60

Posted: 17 Jul 2010, 22:30
by wormy
Ikke skjedd noe før i dag.. Dyttet bilen inn på løftebukken og begynte å demontere mer. Nå er det bare 4 bolter igjen på girkassa og ett motorfeste igjen å løsne, så er motoren klar for å bli heist ut. Noen bilder fra dagens økt.. :-)
Skal få tak i en "elefant" til å løfte motoren, eventuelt bruker vi traktor'n.. Så blir nok litt mer fart her snart.

Eneste forandring som gjøres med GTi bunndelen er å bytte til G60 oljepumpe og skvalpedeksel i bunnpanna. Må også bore oljeretur fra G-lader, usikker på om jeg tar det i blokka eller i bunnpanna, men det får vi nå se på.. :)

OM frostpluggen der bankesensoren sitter fortsatt finnes hos Møller blir det kjøpt sånn at jeg får kjørt bankesensor. Hvis ikke gjøres det et forsøk på å få ut den gamle og flytte over.. Sleggemekk på høyt nivå.. :roll:

Image

Image

Image


Blir spennende med GTi motor med kompressor.. :mrgreen:

Re: wormy sin g60

Posted: 18 Jul 2010, 10:00
by glennern
Hva er egentlig forskjellen på GTI motoren og PG motoren?

Re: wormy sin g60

Posted: 18 Jul 2010, 12:56
by BlackDragon07
glennern wrote:Hva er egentlig forskjellen på GTI motoren og PG motoren?
Og hvorfor bygge opp en gti motor med kompressor?

Re: wormy sin g60

Posted: 18 Jul 2010, 13:13
by wormy
Det er i prinsippet nesten samme motor, men GTi'n har 110hk uten kompressor, PG'n har 80.. Største forskjellen er at GTi har 10:1 i kompresjon, PG har 8:1. Skal senke kompresjonen i GTi'n til 9:1 og montere trimtoppen fra prosjektmotoren. Eneste grunnen til at jeg velger å bruke GTi motor er fordi jeg har en fabrikkoverhalt GTi motor stående. Med overdim stempler og alt nytt.. Bør gi litt mer puff enn en nyoverhalt PG motor pga kompresjonen osv.. :wink:

Re: wormy sin g60

Posted: 19 Jul 2010, 00:26
by wormy
Gjort noen småting i dag også.. Montert bredbåndslamda, strukket ledninger, tatt ut gammel vindusheis, skrudd løs girkasse.. Hentet "elefant" for å løfte ut motoren.. Satser på å gjøre det i morgen.. :)

Noen random bilder..

Syykt deilig med grenrør.. Det blir liksom plass til å jobbe på motoren.. :)
Her ved montering av bredbåndslambda
Image

Ledninger er fint.
Image

Gammel vindusheis er ute, ny skal inn. Må bare "lube" den opp først.. 8)
Image


Synes det var litt fint med Sparco 3-punkts belter faktisk.
Image


Laderen
Image

Kan da porte litt mer.. Får se ved neste overhaling.. :twisted:
Image

Innsugssiden. Noe større hull enn standard..
Image

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 19 Jul 2010, 21:40
by Sigurd
Detta ser meget lovende ut! Rundt 9 i komp liker vi :twisted:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 19 Jul 2010, 23:59
by wormy
Gjort litt mer i dag. Begynner å bli litt utslitt, men satser på oppstart i slutten av uka. Merk at det står oppstart, ikke nødvendigvis at den fungerer som den skal.. :wink:

Prøvemontert deler på nye motoren. Det er litt forskjell på innfestninga til oljefilterbraketten, så den som fulgte med motoren må brukes. Dermed passer ikke g-laderbraketten helt. Den må friseres bittelitt, da øverste skrue på oljefilterbraketten er ca 1cm lenger til venstre enn på G60'n. Bolt on hadde blitt for kjedelig.. :lol:
Image

Bunndelen på nye motoren ser fin ut..
Image

Skvalpedeksel
Image

Trodde første jeg kunne ta motoren opp, men den måtte vist taes ut under bilen. Gikk greit når jeg etterhvert forstod det.. :evil:
Image

Gamle motoren ligger på den lille trepallen ved siden av bilen. Ny klargjøres.
Image

Forskjell på tykkelsen på originalt og lettet svinghjul anyone..?
Litt uklart på bildet, men det originale begynner der det er "svart" - eller der pipa holdes.
Image

Samme pipe mot lettet svinghjul. :twisted:
Image

Har også grovporta gasspjeldet litt.. Skal finpusses bedre.
Image

Sånn, det var dagens lille mekkestund etter jobb..

Mulig nye motoren går inn i morgen. Får se litt på formen. Får uansett ikke toppakning før i slutten av uka, så ingen veldig hast. Regner med at alt fungerer som det skal innen grillings hos Tom 31/7.. Så møt opp og hør på ulydene.. :shock: