Så som en kort oppsummering over det jeg husker som er gjort..
Nye ventiltettninger, ventilstyringene er innenfor kravene i Bentley-manualen
Renset eksosventiler
Nye "dyseholdere", nye o-ringer til dyser
Planslipt topp ca 0.5mm for litt økt kompresjon uten at det blir for mye
Nye rustfrie pinnebolter og kobbermuttere(?) til eksos på topp
Nytt G-Werks grenrør montert sammen med G-Werks cat-bypass
Ny registerreim og strammehjul
Ny VW Motorsport toppaking (øker kompresjon med ca 0.4-0.5)
Nyhonede sylindere. De var litt "slitt", men fullt ut brukbare
Veldig pent brukte stempler/råder (gått ca 130000), gjenbrukte rådebolter
Nye stempelringer
Nye rådelager
Ekstern oljekjøler (G-Werks sett som bytter ut den originale vann-til-oljekjøleren)
Og selvfølgelig alt av pakninger der det har vært demontert. Sikkert glemt noe i lista..
To come snart:
BBM motorfeste foran
Noen bilder som jeg har glemt å slenge opp tidligere..
Eksosventiler før.. Her har jeg faktisk så vidt begynnt å rense dem, men alikevel ser de så ille ut:
Underveis..
Etter (beklager uskarpt bilde)..
"Nye stempler" montert..
Nye pinnebolter - deilig og absolutt verdt det. Rustfritt
Montering av grenrør. Passet RETT PÅ. OEM passform.. Digg!
Noen som vet hva tallene i innsugsportene er? Kan ikke huske å ha sett det tidligere..?
Alt dette (topp, innsug, grenrør) ble satt sammen og jeg måtte selv lirke det på plass inn i bilen som én enhet.. Var ikke lett, men det gikk.. Stort og tungt var det..
For de som måtte lure hva den tykke svarte slangen er på innsuget, så er det for at jeg ikke skal få all oljedampen (mest et problem før jeg overhalte motoren) inn i kupeen. Klærne mine stinket faktisk oljedamp etter jeg hadde kjørt litt.. Dette røret fikser det på en "lat" måte, men beholder lyden - er ikke lei av den enda...
