Page 4 of 9

Re: ASD Corrado

Posted: 11 Jun 2008, 22:05
by Kisseg60
så icen er bare tull og tøys?
Merker du forskjell fra når du hadde den og når du tok den vekk?

Re: ASD Corrado

Posted: 11 Jun 2008, 22:13
by Mouh
nei den er ikke tull og tøys, men den som ASD har/hadde er så tett at det ikke kommer stort igjennom den, noe som ikke er helt ukjent for disse.

Re: ASD Corrado

Posted: 11 Jun 2008, 22:17
by ASD
Kisseg60 wrote:så icen er bare tull og tøys?
Merker du forskjell fra når du hadde den og når du tok den vekk?
Nei ICen er ikke bare tull og tøys. Men når den er så tett som min er, så overbelaster man G-laderen p.g.a. mottrykk.
Og ting blir varmt, på vei hjem fra bugrun lå vannet på 90grader og oljen på 94grader max.
Til lå vannet på rundt 100grader og olja på 105grader. Gassrespons sier seg selv, mye bedre. :wink:
Men skal ha en ny en med bedre gjennomstrømning og kjøle evne. :wink:

Re: ASD Corrado

Posted: 11 Jun 2008, 22:18
by ASD
Mouh wrote:nei den er ikke tull og tøys, men den som ASD har/hadde er så tett at det ikke kommer stort igjennom den, noe som ikke er helt ukjent for disse.
Brukte litt lang tid på å skrive gett :oops: :wink:

Re: ASD Corrado

Posted: 11 Jun 2008, 22:24
by Mouh
ASD wrote:
Mouh wrote:nei den er ikke tull og tøys, men den som ASD har/hadde er så tett at det ikke kommer stort igjennom den, noe som ikke er helt ukjent for disse.
Brukte litt lang tid på å skrive gett :oops: :wink:
nettet jeg har her oppe i Karasjok er helt på trynet og da tar ting tid ;)

Re: ASD Corrado

Posted: 11 Jun 2008, 22:25
by Kisseg60
jupp. etter mange år med oljedamp og dritt så fylles de opp med guffe.
sette en foran så blir nok ting enda litt bedre.

Re: ASD Corrado

Posted: 11 Jun 2008, 22:29
by ASD
Kisseg60 wrote:jupp. etter mange år med oljedamp og dritt så fylles de opp med guffe.
sette en foran så blir nok ting enda litt bedre.
Blir nok en oppe alla acupe eller en kaia nede :?
begge har sine "pros and cons"

Re: ASD Corrado

Posted: 12 Jun 2008, 19:08
by Oekern
ASD wrote:
Oekern wrote:Små pent !
Jeg må laga meg et liknende varmeskold. Hvordan festet du det,? og hvordan materialer brukte du,? :)
Det er lagd av en aluminiumsplate som er klippet til og borret hull til slanger, og lakert i samme farge som bilen. Om du ser på bilde nr3 (kald luft inntak)
så ser du at aluplaten er knekt i 90grader og skrud fast i karosseriet. :wink:
Ja riktig, må se om jeg ikke klarer noe lignendes selv !

Re: ASD Corrado

Posted: 13 Jun 2008, 09:11
by Kristaafa
Pent filteroppsett :)

Re: ASD Corrado

Posted: 13 Jun 2008, 15:41
by BlackDragon07
Hvorfor doble luftfiltere?? :?: Så bra ut det varme skjoldet, tror jeg tar å stjeler litt av den ideèn der :D

Re: ASD Corrado

Posted: 13 Jun 2008, 17:39
by Mouh
doble filtre er i stedet for å blende av retursiden av G-laderen når man fjerner det røret..
grunnen til at man fjerner det røret er for å forhindre at varm luft kommer tilbake i systemet, OG så er det noen som gjør det for å få den berømte "nyse" lyden.

Re: ASD Corrado

Posted: 14 Jun 2008, 01:09
by ASD
Takk Mouh :wink: (er på den berømte helg jobben så en har ikke tid til å sitte her så mye :oops: )

Den oppservante titter, har mulig sett at varmeskjoldet ikke er tett ved dempertårnet. Det er for at kald frisk luft som motoren ikke bruker kan slippe ut der. Da får man en jevn strøm av kald luft forbi luftfiltrene.

Og her inne stjeler man ikke. Man får\henter innspirasjor, låner ideer, forberdrer egene og andres ideer eller rett å slett kopierer etter beste evne. :wink: Man må selv være litt obs for ikke alle ideene her og i andre forum er like gode. Fx.: "Satte på 55mm ladehjul det gikk som f... lada 2bar, har rasa 5 G-ladere da" :lol: Det er lov og bruke hue :wink:
Forhør dere litt rundt spør og grav (bruk søke funksjon) Og fjerner man noe, tenk da på at det kansje er en grunn for at det sitter der det gjør (finn ut hva det er og hvorfor det er :roll: )

Så bare forsyn dere 8) :mrgreen:

Re: ASD Corrado

Posted: 14 Jun 2008, 12:05
by truls
ASD wrote:Takk Mouh :wink: (er på den berømte helg jobben så en har ikke tid til å sitte her så mye :oops: )

Den oppservante titter, har mulig sett at varmeskjoldet ikke er tett ved dempertårnet. Det er for at kald frisk luft som motoren ikke bruker kan slippe ut der. Da får man en jevn strøm av kald luft forbi luftfiltrene.

Og her inne stjeler man ikke. Man får\henter innspirasjor, låner ideer, forberdrer egene og andres ideer eller rett å slett kopierer etter beste evne. :wink: Man må selv være litt obs for ikke alle ideene her og i andre forum er like gode. Fx.: "Satte på 55mm ladehjul det gikk som f... lada 2bar, har rasa 5 G-ladere da" :lol: Det er lov og bruke hue :wink:
Forhør dere litt rundt spør og grav (bruk søke funksjon) Og fjerner man noe, tenk da på at det kansje er en grunn for at det sitter der det gjør (finn ut hva det er og hvorfor det er :roll: )

Så bare forsyn dere 8) :mrgreen:
words of the wise :)

Re: ASD Corrado

Posted: 17 Jun 2008, 07:39
by BlackDragon07
Mouh wrote:doble filtre er i stedet for å blende av retursiden av G-laderen når man fjerner det røret..
grunnen til at man fjerner det røret er for å forhindre at varm luft kommer tilbake i systemet, OG så er det noen som gjør det for å få den berømte "nyse" lyden.
Hmm akkurat ja?! Hvordan blir det med påkjening for motor og laderen? Er første gangen jeg har sett en sånn løsning. Litt nysgjerrig på hvordan det faktisk virker :roll:
Dumper man bare retur lufta da el?

Re: ASD Corrado

Posted: 17 Jun 2008, 07:58
by Mouh
jupp returluft går rett ut i friluft, det eneste man må gjøre er å spraye inn litt lub-spray for å kompansere for at man ikke lenger får oljedampn fra toppdekselet.