Page 22 of 40
Re: The Black Emperor
Posted: 20 May 2014, 00:27
by BlackDragon07
Ser ut som vifte problemet løste seg. Jeg dro til fanswitch`n så vidt det var, så var det greit
Fant også ut hvorfor spylevæskepumpa ikke funka, kontakten hadde rett og slett falt ut.
Tenk om alle skru-dager kunne vært like enkle
Men den klarer fortsatt ikke å kjøle seg ned når den står for lenge på tomgang, selv om den har blitt utrolig mye bedre enn det den var.
Må nok montere på den gamle trakta. Eller er det noen som har andre tips?
Tenkte jeg skulle trekke egne strømledninger til vinduene, men er usikker på hvem som er pluss og minus av de?
Tenkte jeg også skulle sette en sikring på ledningen itillfelle rottefelle, men hvor stro sikring bør jeg velge?
Re: The Black Emperor
Posted: 20 May 2014, 10:19
by Oekern
Hvis du har lavtemp termostat, vifte, nylig flusha systemet - og sliter med kjøling. Da hadde jeg lett kjøpt ny radiator.
Har du ikke lavtemp hadde jeg brukt dette om bilen bare blir brukt om sommern.! (For og prøve og slippe ny radiator om det står på penger)
Uansett, ny radiator hos meg gjorde underverker ! Kjøling er jo og viktig.
Re: The Black Emperor
Posted: 20 May 2014, 12:49
by BlackDragon07
Vifta begynner ikke før rundt 90 så det kan hende at det ikke er en lav temperatur switch som sitter i nå.
Får ta og kjøpe en slik en, koster jo ikke mye.
Noe kjedelig å bytte termostat på disse bilene.
Hvor mye ga du for en ny radiator oekern?
Re: The Black Emperor
Posted: 20 May 2014, 22:23
by Oekern
Jeg ga 1600,- men fikk en god deal!
Litt usikker på hva de ligger på veil.pris
Re: The Black Emperor
Posted: 21 May 2014, 14:20
by BlackDragon07
Liten "re-date"
Fått byttet interiøret i dag, selv om det er gammelt så ser det mye bedre ut enn det som var der.
Neste gang jeg oppgraderer så skal jeg passe bedre på fargevalget
Før "New style"

Nå "Old style" Hadde heldigvis den lille knotten til speilene fortsatt

Noen som har strekt strøm til vinduene før?
Litt usikker på hvilke av disse som er + og - (på den hvite kontakten)

Re: The Black Emperor
Posted: 22 May 2014, 01:04
by BlackDragon07
"to do" list før bugrun begynner å bli klar
1. Skinne opp interiøret og bytte dørpanelene. Check
2. Rubbe og polere, rubbe og polere, rubbe og polere

3. Hive på borbene etter å ha vaska de hvite igjen. Check
4. Flushe systemet og kjøre på med ordentlig kjølevæske. Check
Etter første runde polering

Har kjøpt inn lakk fornyer fra autoglym.
Skal polere til den store gullmedaljen til helga

Prøve å få den så blank som mulig til bugrun

Re: The Black Emperor
Posted: 22 May 2014, 07:42
by g60
Blir bra

Re: The Black Emperor
Posted: 24 May 2014, 00:02
by BlackDragon07
Liten update
Kjøpte oljefilter på mekonomen idag, oljefilter har gått ut fikk jeg beskjed av min lokale vw-forhandler?!

, men fikk feil.
Hvor handler dere oljefilter?
Kjøpte også 8l castrol 5w-40 siden de hadde det på tilbud+10% rabatt
Bytta grill idag, så nå er bilen helt klar(etter et oljeskift) for bugrun

Re: The Black Emperor
Posted: 29 May 2014, 19:18
by jon
Jeg kjøper mitt på bilxtra til min valver motor.
Bilen din er blitt veldig blank og fin, og ser ut som den gleder seg til svenske tur

Re: The Black Emperor
Posted: 29 May 2014, 20:10
by BlackDragon07
jon wrote:Jeg kjøper mitt på bilxtra til min valver motor.
Bilen din er blitt veldig blank og fin, og ser ut som den gleder seg til svenske tur

Bilextra ja, da skal jeg ringe der imorgen
Kjøpte på mekonomen, men fikk et kembo stort filter. Er bare å bytte inn igjen
Ikke helt ferdig med å polere enda, skal få gjort litt til før vi cruiser avgårde
Og JA, den gleder seg stort til å endelig å få seg en bugrun-tur

Re: The Black Emperor
Posted: 29 May 2014, 23:26
by BlackDragon07
Er det termostaten eller selve bryteren (fan swicht) som bestemmer hvilken temperatur vifta skal starte på??
Re: The Black Emperor
Posted: 30 May 2014, 21:42
by Oekern
BlackDragon07 wrote:Er det termostaten eller selve bryteren (fan swicht) som bestemmer hvilken temperatur vifta skal starte på??
Til vifta er det selve bryteren.
Den (som med termostaten) kan man få til forskjellige temperaturer
Re: The Black Emperor
Posted: 30 May 2014, 23:31
by BlackDragon07
Det var det jeg var litt usikker på, men greit å være sikker.
Takk for svar oekern
Mener kanskje at jeg husker at man kan få en som starter på 82grader også?
Skal sjekke det litt nærmere uansett.
Tror det vil hjelpe mye på selve kjølinga, hvis ikke så får jeg invistere i ny radiator.
Ellers er bilen veldig klar for tur

Re: The Black Emperor
Posted: 31 May 2014, 19:54
by Oekern
Ja man får termostat med 82 grader (Også 71 men det er litt vel ekstremt), mener det er det samme på bryteren til vifta også.
Jeg har lavtemp til vifta og org termostat (Ikke ideelt og ikke meninga forøvrig) og med den nye
radiatoren så var bilen knappt oppe i 80 grader iløpet av 30 mil forrige helg i varmt vær !
Rolig kjøring dog, men du ser bildet.
Re: The Black Emperor
Posted: 05 Jun 2014, 00:14
by BlackDragon07
Oekern wrote:Ja man får termostat med 82 grader (Også 71 men det er litt vel ekstremt), mener det er det samme på bryteren til vifta også.
Jeg har lavtemp til vifta og org termostat (Ikke ideelt og ikke meninga forøvrig) og med den nye
radiatoren så var bilen knappt oppe i 80 grader iløpet av 30 mil forrige helg i varmt vær !
Rolig kjøring dog, men du ser bildet.
Bilen ligger stabilt på 80grader på både vann og olje så lenge den over 60kmt. Blir den stående rolig så klarer den ikke å kjøle seg ned igjen.
Den ble MYE bedre etter flushinga og ny kjølevæska.
Ser Bartrek.com selger en RS-bryter som starter vifta allerede ved 71grader, men det må vel bli for lavt??
Ellers så har mekonomen en som starter på 81grader.
Den jeg har nå starter ikke før på midten av 90-tallet et sted.