Page 22 of 27
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 14 Jun 2013, 21:06
by JohnnyCorrado
BlackDragon07 wrote:På min er det orginal termoswitch som en slim vifte er koblet på.
Den blåste feil vei og ble derfor litt varm ved kø kjøring, snudde kontakten og det ble bra.
Jeg har orginal termostat, har fin driftstemperatur. går opp mot 90 grader på vannet, men holder seg stabil ved sakte kjøring.
Jeg får se litt hva jeg velger å gjøre, men skal i allefall ha original termostat.
Nå er det sånn at bilen er kaldt hvis jeg kjører rett ut på motorveien (75ish), også ligger den der helt til det evt blir saktekjøring, da går den fort opp.
Under køkjøring har den holdt seg på rett over 100, når vifta kommer på. Sist helg var det skikkelig varmt ute og kø, og da gikk den så høyt at det begynte å blinke noen sekunder, før jeg kom opp i fart og fikk kjølt den litt...
Skal bli godt å få orden på det!
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 25 Jun 2013, 22:30
by JohnnyCorrado
I dag har jeg byttet termostat, fan switch og fan run-on som slår på vifta dersom temperaturen er 100 grader eller mer under panseret. Nå er åpningsverdiene på både termostat og fan switch som originalt.
Low temp-termostaten som satt i bilen åpnet på 72 grader, ikke rart den gikk så kaldt under motorveiskjøring. Nå mangler det bare å få på plass ei vifte som virker i begge hastigheter.
Et par bilder:
Intet mindre enn 4 filtere fra K&N nedi der...

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 26 Jun 2013, 20:44
by JohnnyCorrado
BAR-TEK har altså G-laderen min. De fant litt slitasje på displaceren, i tillegg til at de sa at RS2-portingen kunne vært gjort bedre. Begge deler blir utbedret

Har også bestemt meg for å ikke satse på tannreimsdrift selv om det høres skikkelig tøft ut, rett og slett pga driftssikkerhet. Ut i fra diverse forumer leser jeg meg til at omtrent 8 av 10 som har/har hatt dette på bilene sine, har opplevd reimbrudd i tide og utide (helst det siste...), de resterende har enten truffet spot on på justeringa si, eller vært heldige.
De anbefaler også å sjekke reima omtrent daglig. På grunnlag av dette velger jeg nok å gå for 65mm stålhjul (skal ha litt bedre grip enn standard).
Venter noen deler inn, oppdatering følger når de er mottatt og på plass

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 27 Jun 2013, 01:24
by BlackDragon07
Bra du holder filterene i samme merke da

Pent motor rom

Hvor mye tar de for jobben da?
Slenge ut noen bilder når du får den igjen da

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 27 Jun 2013, 11:43
by JohnnyCorrado
BlackDragon07 wrote:Bra du holder filterene i samme merke da

Pent motor rom

Hvor mye tar de for jobben da?
Slenge ut noen bilder når du får den igjen da

Skulle bare mangle, det er ikke noe fint hvis alt er forskjellig.
Takk, prøver å holde det litt ryddig i hvertfall
Det kommer på rundt 900 euro tenker jeg, hvis ikke portejobben blir mindre omfattende pga det som var gjort fra før.
Ja, skal slenge ut litt bilder så fort jeg får gjort litt!
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 27 Jun 2013, 18:36
by Oekern
Så tannreimsdrift er såå dårlig altså ?
Trodde jo dette faktisk hadde noe for seg da.
Ja ja, da slipper jeg og tenke på det til grommotoren værtfall ! hehe
Pent motorrom ja

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 27 Jun 2013, 19:17
by BlackDragon07
900 euro er litt, men da vet du at du får kvalitet tilbake. Kvalitet koster
Trodde faktisk at det med tannreimsdrift gjorde laderen mer driftsikker, men da er det tydligvis ikke det

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 27 Jun 2013, 23:26
by JohnnyCorrado
Takk, takk
Tannreimsdrift sørger for at ikke reima slipper = økt respons og litt mer trykk... det er forsåvidt greit. Driftssikkerhet derimot, gjør den ingen ting for... heller tvert i mot.
Problemet er (som jeg har lest meg til) når man trår på litt og motoren "hopper", så blir det sånn belastning på reima at i stedet for at den slipper litt så ryker den (pga tennene)
De fleste skrev det at de måtte kjøre rundt med reservereim i bagasjerommet. Det finnes selvsagt de som har fått det til å fungere skikkelig, men det virker liksom bare som det er 1-2 av 10 som har kjørt med det en stund uten å oppleve reimbrudd eller unormal slitasje på reima. Dette til tross for at de har brukt anbefalt reimstrammer.
Det er helt sikkert mulig å få det til å fungere, gitt at man treffer akkurat med justeringa, og dobbeltsjekker før hver tur.
Sjekk eksempelvis denne videoen og kommentaren fra eieren under:
http://www.youtube.com/watch?v=UtXPkmLMi18
Og fy for en tøff lyd det lager:
http://www.youtube.com/watch?v=orhA8tZoNHY
Ang. overhaling og kostnad: Ja, det koster - men som du sier, da får man kvalitet tilbake.
Jeg tror det blir bra

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 28 Jun 2013, 09:57
by JohnnyCorrado
Fikk beskjed fra BAR-TEK om at G-laderen min kom til å bli ferdig i dag.
Da har den fått reparert displacer, full overhaling med deler av høyeste kvalitet og en skikkelig RS2-bearbeiding.
De har i tillegg spandert en ny runde svart lakk på den
Sendte også inn en bestilling til dem for div. småtteri jeg trenger ifm monteringa av laderen.
Jeg tror det blir bra.
Kanskje det kommer en skrukompressor til salgs i løpet av sommeren!?
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 28 Jun 2013, 17:11
by BlackDragon07
JohnnyCorrado wrote:Fikk beskjed fra BAR-TEK om at G-laderen min kom til å bli ferdig i dag.
Da har den fått reparert displacer, full overhaling med deler av høyeste kvalitet og en skikkelig RS2-bearbeiding.
De har i tillegg spandert en ny runde svart lakk på den
Sendte også inn en bestilling til dem for div. småtteri jeg trenger ifm monteringa av laderen.
Jeg tror det blir bra.
Kanskje det kommer en skrukompressor til salgs i løpet av sommeren!?
Dropp hyle kompressoren og sett inn en rs2 glader i stedet
Er litt inne på tanken selv egentlig..
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 28 Jun 2013, 20:28
by JohnnyCorrado
BlackDragon07 wrote:
Dropp hyle kompressoren og sett inn en rs2 glader i stedet
Er litt inne på tanken selv egentlig..
Er på vei
Nyoverhalt RS2-portet G-lader, 65mm ladehjul, reim og litt annet småtteri er straks på tur i posten.
I går fikk jeg forresten grillen fra Spoonfed, og jeg har allerede satt et G60-merke på den... no way out
Jeg må også benytte anledningen til å skryte litt av BAR-TEK.
De har hele tiden konferert med meg og holdt meg oppdatert på arbeidet via mail, i tillegg til å komme med anbefalinger.
I like it!
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 29 Jun 2013, 11:43
by JohnnyCorrado
...og der var "nye" originale lykter i hus, monteres til uka!
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 29 Jun 2013, 13:12
by BlackDragon07
JohnnyCorrado wrote:...og der var "nye" originale lykter i hus, monteres til uka!
Grattis
Er det som passer best på disse bilene, etter min mening hvertfall
Venter spent på bilder

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 01 Jul 2013, 20:52
by JohnnyCorrado
BlackDragon07 wrote:JohnnyCorrado wrote:...og der var "nye" originale lykter i hus, monteres til uka!
Grattis
Er det som passer best på disse bilene, etter min mening hvertfall
Venter spent på bilder

Helt enig i at det ser best ut!
Fikk gjort noe småtteri i dag:
Demontering
Klargjøring for montering av pæreholdere til blinklys
Pæreholder + pære på plass
Begge ferdige
Bakside, egne ledninger til blinklys
Benyttet samtidig sjansen for en grundig rengjøring av glass og reflektor. I morgen blir det montering om været er bra.jpg[/img]
Vurderte først denne løsningen, men syns det ble for synlig med svære pærer samt at fjernlyset er dårlig nok fra før om man ikke skal ta vekk H3-pæra også

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l
Posted: 01 Jul 2013, 22:14
by BlackDragon07
Gratis med orginale lykter
Setter du blinklyset i parklys lyset?
Fjerner du det på skjermene?