Page 21 of 27

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 05 Jun 2013, 19:29
by BlackDragon07
JohnnyCorrado wrote:I går sendte jeg G-laderen min til BAR-TEK i Tyskland for overhaling.
Får se om jeg blir å konvertere tilbake, eller om jeg skal ha den liggende:)
Hvorfor brukte du ikke polo classic? Billigere, raskere og samme jobben blir gjort.

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 05 Jun 2013, 20:31
by JohnnyCorrado
BlackDragon07 wrote:
JohnnyCorrado wrote:I går sendte jeg G-laderen min til BAR-TEK i Tyskland for overhaling.
Får se om jeg blir å konvertere tilbake, eller om jeg skal ha den liggende:)
Hvorfor brukte du ikke polo classic? Billigere, raskere og samme jobben blir gjort.
Fordi han ikke lenger har noen plass å foreta overhaling etter at han flyttet, og derfor anbefalte han meg å bruke BAR-TEK.

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 05 Jun 2013, 22:25
by BlackDragon07
JohnnyCorrado wrote: Fordi han ikke lenger har noen plass å foreta overhaling etter at han flyttet, og derfor anbefalte han meg å bruke BAR-TEK.
Akkurat, det visste jeg ikke. Det var jo synd!!
Bar tek virker som en ok leverandør det :D

Kun overhaling eller med litt mer?

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 06 Jun 2013, 10:40
by JohnnyCorrado
BlackDragon07 wrote:
JohnnyCorrado wrote: Fordi han ikke lenger har noen plass å foreta overhaling etter at han flyttet, og derfor anbefalte han meg å bruke BAR-TEK.
Akkurat, det visste jeg ikke. Det var jo synd!!
Bar tek virker som en ok leverandør det :D

Kun overhaling eller med litt mer?
Jepp!

Laderen min skal være RS2-portet fra før, så jeg ba dem sjekke om det faktisk er tilfellet.
Om ikke, så skal de ta en full overhaling med RS2-porting og glassblåsing.

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 06 Jun 2013, 16:50
by BlackDragon07
Rs2 porting ja, da fjerner man vel et par av stagene på utblåsen da eller?
Hvor mye bar/trykk tror du du vil få?

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 07 Jun 2013, 10:13
by JohnnyCorrado
http://www.bar-tek-tuning.com/lshop,sho ... 12323,.htm
Trykk er jeg ikke sikker på, men leste en gang at en RS2-portet lader med originalt reimhjul ladet mer enn en original lader med 68mm reimhjul.
Planen er 65mm på tannreim, så 1.2ish bør i hvertfall ikke være utelukket.

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 10 Jun 2013, 19:38
by JohnnyCorrado
Satt og tenkte at forandring fryder, så jeg har klart å få tak i et sett originale frontlykter.
Driver også og ser på ny grill, da blir det nok enten en sånn:
Image

Evt noe sånt:
Image

Har i allefall bestemt meg for at jeg skal prøve en grill uten "øyelokk" for en gangs skyld!

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 10 Jun 2013, 19:44
by BlackDragon07
Den øverste er den jeg har og jeg syns den ser bra ut på corrado, men den er jo ganske vanlig blitt.
Syns den nederste var skikkelig stillig og tror ikke jeg har sett den før heller.
Godt å høre at du går for stock lykter :D

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 10 Jun 2013, 20:33
by JohnnyCorrado
BlackDragon07 wrote:Den øverste er den jeg har og jeg syns den ser bra ut på corrado, men den er jo ganske vanlig blitt.
Syns den nederste var skikkelig stillig og tror ikke jeg har sett den før heller.
Godt å høre at du går for stock lykter :D
Jepp, den ser bra ut men har i likhet med badgeless m/øyelokk blitt veldig vanlig.
Det blir en slik under + stock lykter!

Har aldri vært kjempeglad i andre frontlykter på Corrado, men syns ikke det var så halvgalt med linselysene når jeg kjøpte bilen.
Gleder meg til alle tingene kommer i hus og jeg kan montere dem :)

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 10 Jun 2013, 20:58
by Oekern
Det som også er en kul "modd" på orginale lykter er og farge reflektoren (ikke selve reflektoren, men områdene rundt selve reflektoren) sort.
Ikke så mange som har, det skriker ikke "jeg er blitt modda" men når man oppdager det, så ser det barskt ut. Syns jeg da :roll:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 10 Jun 2013, 21:56
by JohnnyCorrado
Ja, syns også det er tøft... og tanken har slått meg :)
Har noen idéer, gleder meg til å sette i gang!

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 10 Jun 2013, 22:13
by BlackDragon07
JohnnyCorrado wrote:Ja, syns også det er tøft... og tanken har slått meg :)
Har noen idéer, gleder meg til å sette i gang!
Ikke glem å slenge ut noen bilder underveis da :D

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 11 Jun 2013, 16:33
by JohnnyCorrado
BlackDragon07 wrote:
JohnnyCorrado wrote:Ja, syns også det er tøft... og tanken har slått meg :)
Har noen idéer, gleder meg til å sette i gang!
Ikke glem å slenge ut noen bilder underveis da :D
Ja, det må jeg nesten huske... jeg er alt for dårlig til det. Pleier som oftest bare å bestemme meg for å gjøre noe, også tar jeg bilder etterpå :mrgreen:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 14 Jun 2013, 20:06
by JohnnyCorrado
Har vært plaget av ustabil driftstemperatur, temperaturen har generelt vært alt for lav under kjøring og alt for høy så fort man ikke ligger på motorveien lenger.
Ny, original termostat (87c) + original fan switch er bestilt. Planen er å tappe av kjølevæska, flushe hele systemet + rengjøre radiator utvendig og bytte til original fanswitch og termostat.
Må også få tak i en original radiatorvifte hvor begge hastighetstrinnene fungerer. Alternativt montere fan switch med kun et hastighetstrinn og montere 10" slimvifta jeg kjøpte, men det er ikke sikkert det blir aktuelt hvis det blir G-lader i bilen igjen.

Har også fått tak i originale frontlykter, og bestilt badgeless G60-grill fra SpoonFed (lik den på bildet over). Baklyktene skal også få en ny look - ikke slik jeg først hadde sett for meg.
Gleder meg til div. deler dukker opp, det blir gøy med litt forandring!

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l

Posted: 14 Jun 2013, 20:31
by BlackDragon07
På min er det orginal termoswitch som en slim vifte er koblet på.
Den blåste feil vei og ble derfor litt varm ved kø kjøring, snudde kontakten og det ble bra.
Jeg har orginal termostat, har fin driftstemperatur. går opp mot 90 grader på vannet, men holder seg stabil ved sakte kjøring.