Page 3 of 3

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 09 Dec 2009, 11:55
by Polo Classic
kaje wrote:Det er en 2E blokk, men er det ikke bare ABF motoren som har 159mm råder? Eller kan jeg bare sette det i 2E motoren? Men blir ikke aktuelt å bruke den om det ikke er underspyling da, må finne ut det først.
Begge har 159 mm råder, antagelig samme delenr også

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 09 Dec 2009, 12:01
by kaje
Men har 2E blokka underspyling?

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 09 Dec 2009, 12:10
by Polo Classic
Husker ikke i farten. Tror det. Den amerikanske motsvarigheten ABA (med crossflow 8v) har det

Her er tråden om bilen på BF http://www.bilforumet.no/corrado/175939 ... -16vt.html

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 09 Dec 2009, 13:49
by kaje
Okey. Da får jeg bare åpne den å se etter. Takker for svar.

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 09 Dec 2009, 22:01
by kaje
Er det egentlig vesentlig å ha underspyling?

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 09 Dec 2009, 22:31
by Polo Classic
kaje wrote:Er det egentlig vesentlig å ha underspyling?
Er mer kjekt å ha enn et must. Du kan jo borre og gjenge opp og bruke dysene fra G60 om du ikke har dem

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 09 Dec 2009, 22:45
by kaje
Polo Classic wrote:
kaje wrote:Er det egentlig vesentlig å ha underspyling?
Er mer kjekt å ha enn et must. Du kan jo borre og gjenge opp og bruke dysene fra G60 om du ikke har dem

Hva er bakdelen med å ikke ha det da? Blir vel varmere stempler og mindre smøring?

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 10 Dec 2009, 09:21
by Polo Classic
Noe mindre kjøling av stempler og litt mindre smøring av lille enden av rådene. Avhenger dog av design på råden hvor mye det har å si

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 14 Feb 2010, 19:38
by kaje
Er nå snart ferdig med å rydde verkstede bilen ska stå i, regner med å få den inn i løpe av uka:)

Å har snakka litt mer med forige eier, så mye tyder på att motoren ikke er så skada som jeg trudde, mulig noen bøyde ventiler, men har liggende en topp med ventiler.
Så planen nå er å få på reg. reima å prøve å dreie motoren, går den fint ska jeg prøve å starte den, hvis ikke blir det å pelle av toppen å se hva som kan gjøres der.
Hvilke merker ska jeg gå etter når jeg ska ha på reim? er vell ett på kamdreve som skal flukte med topplokke? å ett nede på svinghjule?

Hvertfall, om motoren starter lar jeg den være som den er.
Vil starte en prosjekttråd så snart jeg kommer i gang:)

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 26 Feb 2010, 09:07
by kaje
Da har jeg endelig fått bilen inn i verkstede, begyner i dag med å skru av toppdekselet for å sjekke tilstand på ventiler, ser det ikke bra ut må jeg bare skru av toppen. Å en ting jeg så i går når jeg fikk den inn, det er en slags panser bryter på front plata, er det orginalt?

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 26 Feb 2010, 09:20
by Polo Classic
kaje wrote: Å en ting jeg så i går når jeg fikk den inn, det er en slags panser bryter på front plata, er det orginalt?
Bryter til alarm tenker jeg;)

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 26 Feb 2010, 09:59
by kaje
Ja det kan stemme, sitter jo defa opplegg i bilen så.

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 26 Feb 2010, 19:31
by kaje
Ska ha på reg reima nå, hvor er merke jeg ska stille etter på veiva? Nede ved svingjulet? Eller med reim hjulet? Å er det noen spes verktøy for å stramme strammehjulet?

Re: Min 1992 Corrado G60 2l 16vt

Posted: 27 Feb 2010, 12:37
by kaje
Da har jeg starta prosjekt tråd.