Page 17 of 30

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 10 May 2014, 20:34
by Oekern
KrissHansen wrote:Jævlig kult valg av felger! Litt mer strekk å senk så er den helt 100! Hehe :p

Ang at hjule stikker lenger ut er vell pga at aklingen blir forskyvd når man senker en del.. min er 4mm forskyvd, men har til gjengjeld en bremseskive som er dreiet ned 3mm på ene siden så nå er det bare 1mm forskjell :p Har ikke montert powerflex foringene i bakakslingen enda, men håper de hjelper på litt så den ikke forskyver seg så mye :D
Takk ! :mrgreen:
Vil ikke da bremsene ta ujevnt ?
Er jo ikke så mye bremsekraft bak uansett, men dog.
Det er egentlig greit med strekk (for min del), men det syns ikke så godt da det er sånn felgbeskytter kant på dissa dekka som utgjør endel...
jon wrote:Grattis med nye felger. Ble meget pent. Jeg stemmer også for toppløs!
Takk takk :D

Jeg må få litt mer tid med den BH´n tror jeg før jeg gjør meg opp med en mening.
På enkelte bilder på nettet så syns jeg det ser skikkelig bøst ut med BH, men andre ganger ikke.
Jeg ender vel opp med at min enkelt og greit ikke er ekstrem nok til at BH blir kult.
Får få tak i vr6 panser istedet !

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 10 May 2014, 20:49
by KrissHansen
Oekern wrote:Takk ! :mrgreen:
Vil ikke da bremsene ta ujevnt ?
Er jo ikke så mye bremsekraft bak uansett, men dog.
Det er egentlig greit med strekk (for min del), men det syns ikke så godt da det er sånn felgbeskytter kant på dissa dekka som utgjør endel...
Er dreiet på flaten der felgen ligger inn til :p Altså det er 3mm mindre gjenger på ene :P

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 10 May 2014, 23:09
by Oekern
åå! Da skjønner jeg!

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 18 May 2014, 21:49
by Oekern
Fikk gjort litt denna helga også gitt.
Fikk gjort 2 ting; Montert de nye bremsa forran samt tatt en polering!

Sån det var;
Image

Blir jo litt forskjell;
Image
Image
Image
Image
Image

Så polerte jeg bilen og la på voks til slutt.
Blei greit resultat. Bare gjort det en gang før så jeg er jo ikke så god/vant med sånt arbe.
Gjorde det for hånd, så blei ikke kvitt så mange riper som jeg hadde trudd kanskje, men men.
Får muligens prøve med maskin nestegang

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 18 May 2014, 22:20
by wormy
Liker :mrgreen:

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 19 May 2014, 07:24
by ml1986
Veldig bra, hvor er skilta? :D

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 19 May 2014, 08:02
by g60
veldig bra :-)

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 19 May 2014, 09:09
by BlackDragon07
Godt å se en corrado som er sammensatt og strøken :mrgreen: :mrgreen:
Skilter? :wink:

Ps felgene dine kler bilen veldig godt syns jeg :D

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 19 May 2014, 10:00
by Oekern
Tusen takk gutta ! :mrgreen:
Aii aiiiii Blackdragon. Denna må ikke forveksles med ord som strøken, ikke enda.
Lakken ser ikke bra ut altså, selovm det kan se sånn ut på bilder.
Den fortjener en hellakkering, men det blir leeenge til isåfall :roll:
Er veldig fornøyd med felga selv. Det ble veldig bra! Glad jeg "gikk uttafor boksen"

Skilter ? pfff. Skal man kjøre dissa bila og liksom ? :shock:

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 27 May 2014, 20:31
by Oekern
Hadde prøveskilter på lørdag som var!
Blei ferdig med og kjøre inn kompressor så fikk gassa litt.
Ikke at det var så veldig spennende da..

Bilen bruker 1.5L på mila, da på rolig kjøring. :shock:
Lamda sonden skal byttes, så får se om det gir noe resultater.
Tenninga er bare grovinnstilt, så skulle ordne dette. Fikk dog ikke lyset til og
låse seg på 2500 omdreininger, kun på tomgang..
Fant ny fordeler relativt billig, så det er bestillt. Se om det hjelper noe.

Noen andre tips ifht. høyt bensinforbruk ?
Kjøre på med "tank rens" så det er gjort.
Vet ikke hvor mye denne hjelper men :roll:

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 27 May 2014, 20:48
by wormy
Lambda og sensorer er vel det som har mest å si. Altså da BTS, CO-POT osv.. 1.5 på mila hørtes mye ut. Er det i følge MFA'en, eller reell måling?

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 28 May 2014, 01:22
by Oekern
wormy wrote:Lambda og sensorer er vel det som har mest å si. Altså da BTS, CO-POT osv.. 1.5 på mila hørtes mye ut. Er det i følge MFA'en, eller reell måling?
Co-pot er justert, så den er rett. BTS ? :oops:
Det er reell måling. MFA´n sa 1.44 - så den var jo overraskende nærme !

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 28 May 2014, 08:06
by g60
BTS er nok blå vanntemp sensor:-)

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 28 May 2014, 09:22
by wormy
Oekern wrote:
wormy wrote:Lambda og sensorer er vel det som har mest å si. Altså da BTS, CO-POT osv.. 1.5 på mila hørtes mye ut. Er det i følge MFA'en, eller reell måling?
Co-pot er justert, så den er rett. BTS ? :oops:
Det er reell måling. MFA´n sa 1.44 - så den var jo overraskende nærme !
BTS = blå vanntemp sensor, ja.

CO-POT er også en innsugstemp-måler, står i Bentley'en hvordan den skal måles. Der står også verdier for BTS avhengig av vanntemp. Bare å måle og sjekke med multimeter. :)
Noe annet du kan dobbeltsjekke er 1m vacuumslangen til ECU'en.

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 28 May 2014, 11:08
by Oekern
Forklarlig den! hehe
BTS er ny,men det skader jo uansett ikke og dobbeltsjekke den.
1m ecu slange er korret, den, med ny bts satt jeg inn på den motoren jeg har nå i fjord.
Skal undersøke innsugstemp-måler.
Takk for tips ! Veldig bra :D