Page 16 of 40
Re: The Black Emperor
Posted: 19 Aug 2013, 19:20
by g60
er mye jobb om du fjerner alt ja.
men det går noen timer med den metoden eg brukte og..mye sånn tulle skruing på trange plasser,og skruene som går igjenom torpedoveggen er veldig lett å lage runde eller knekke..
men eg tok vekk konsollen i midten...stereo sig tenner og slikt..ut med hanskerommet og hyllen under der løsne skruene fra den svarte boksen du ser inn til torpedovegg og den 3 kanta feste platen i midtkonsoll...så av med klips til varmeapparatet,og s finne riktig måte å vri den ut på...mener kanskje at luftventilene inni bilen også måtte ut? litt usikker.er en stund siden eg gjorde det..
eg ville begynnt å skrø løs litt deksler og slikt på passasjer siden og så jobbe deg innover

om eg finner den linken så skal eg legge den ut:-)
Re: The Black Emperor
Posted: 19 Aug 2013, 21:19
by Oekern
ASD på forumet hadde vel også en ganske lukrativ måte og bytte dette registeret på også !
Husker ikke helt hvordan han gjorde det, men er vel mye av det samma som g60 beskriver vil jeg tippe.
Kanskje det står skrevet i tråden hans.
Og ja. Du kan kjøre sirkulasjon utenom varmeregisteret så du bare har det i motorrommet.
Re: The Black Emperor
Posted: 20 Aug 2013, 00:17
by jon
BlackDragon07 wrote:Hm det var det jeg var litt redd for. Ut med hele dashbordet,det er en stoe jobb.
Kan jeg bypasse varmeregisteret og kjøre uten?
Jeg har gjort dette, kjører bypass da mitt varmeregister er lekk inne i bilen. Men hvem trenger vel varmeregister på en sommerbil
Har bare tatt en slangestump og skjøtet der de skulle ha gått inn i bilen istede. Slangeklemmer og strammet godt. Sitter som bare det hos meg. Mister dog litt vann over tid, men tror ikke det er der det blir borte.
Re: The Black Emperor
Posted: 20 Aug 2013, 00:27
by BlackDragon07
jon wrote:
Jeg har gjort dette, kjører bypass da mitt varmeregister er lekk inne i bilen. Men hvem trenger vel varmeregister på en sommerbil
Har bare tatt en slangestump og skjøtet der de skulle ha gått inn i bilen istede. Slangeklemmer og strammet godt. Sitter som bare det hos meg. Mister dog litt vann over tid, men tror ikke det er der det blir borte.
Kjører du fortsatt uten?
Da blir det en tur til Tess imorgen for litt slange kjøp

Re: The Black Emperor
Posted: 20 Aug 2013, 00:49
by jon
Jeg er mer glad i å drikke øl enn demontering dashbord, så jeg kjører forts uten ja

Re: The Black Emperor
Posted: 22 Aug 2013, 11:02
by BlackDragon07
Har nå satt på ny bypass slange og kjørt den en stund. Alt ser ut til å virke som det skal

Så da er jeg klar for treff 8 september

Bare innom leif å få henta de dekslene så ser den litt bedre ut inni

Re: The Black Emperor
Posted: 22 Aug 2013, 15:08
by jon
Kjører du corrado til han el? Kunne hengt meg på for en morroskyld tur, da blir det mange radoer på et sted da

men bare hvis du kjører rado altså. Har kjørt altfor langt sammen med bimern din i år

Re: The Black Emperor
Posted: 22 Aug 2013, 15:57
by BlackDragon07
Hehe du skal få slippe å henge bak bimern

Kjører seff corrado, det som er god bileb:-)
Når tenkte du på å kjøre?
Re: The Black Emperor
Posted: 22 Aug 2013, 16:38
by g60
BlackDragon07 wrote:Har nå satt på ny bypass slange og kjørt den en stund. Alt ser ut til å virke som det skal

Så da er jeg klar for treff 8 september

Bare innom leif å få henta de dekslene så ser den litt bedre ut inni

digg når alt virker som det skal:-)
Re: The Black Emperor
Posted: 24 Aug 2013, 00:13
by BlackDragon07
g60 wrote:
digg når alt virker som det skal:-)
Ja, det er veldi digg

Men med disse bilene så er det ikke så lenge det varer av gangen
Noen som vet hvordan jeg justerer de panserfjærene? De som går ned i frontsekjonen som er med på å låse panseret.
Den ene er 5mm lengere enn den andre og panseret er derfor noe høyerere på den ene siden.
Står i Haynes-guiden at man må ha et spesialverktøy, men finnes det en annen måte å justere lengen på??
Re: The Black Emperor
Posted: 24 Aug 2013, 08:59
by g60
den "bolten" som fjæren er rundt, som går ned i frontseksjonen er en vanlig skrue..eg justerte min igår og brukte en tang med godt grep så er det bare å vri..
Re: The Black Emperor
Posted: 24 Aug 2013, 09:53
by BlackDragon07
g60 wrote:den "bolten" som fjæren er rundt, som går ned i frontseksjonen er en vanlig skrue..eg justerte min igår og brukte en tang med godt grep så er det bare å vri..
Så det er så enkelt altså?
Da skal jeg få justert den idag

Re: The Black Emperor
Posted: 24 Aug 2013, 10:40
by g60
var det på min ihvertfall

Re: The Black Emperor
Posted: 24 Aug 2013, 11:12
by BlackDragon07
g60 wrote:var det på min ihvertfall

Takk for svar g60

Re: The Black Emperor
Posted: 24 Aug 2013, 13:10
by g60
null problem
