Ildmars corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Ron wrote:Om du tenker på mellom downpipe å manifoild, (17mm skruer), så kjæm du til fra under sida
om du bruker ledd å forlengere. Bruk hammer å slå på koppen, bruk latmanns-arm eller
mutter trekker. Da kommer enten mutter`n eller bolten knekker.

Du kan også skru av alt i en bit, trangt å knotete men det går, 12mm på manifoild.
ja var di jeg tenkte på:) da skal jeg prøve det! takk for hjelpa :)

alt i en bit? ta den før katalysatoren der?
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Ildmars corrado

Post by wormy »

Før katalysatoren, ja. Kan sitte hardt, men bør gå.. :wink:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Ildmars corrado

Post by Ron »

ildmar wrote:ta den før katalysatoren der?
De 3 bolta der bruker å være rimelig sundrusta, men det er bare å kappe de med vinkel sliper`n, greit
å komme til.
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Ron wrote:
ildmar wrote:ta den før katalysatoren der?
De 3 bolta der bruker å være rimelig sundrusta, men det er bare å kappe de med vinkel sliper`n, greit
å komme til.
jepp merka detta... Fikk av 1..
men fikk av alle 6 på manifolden hvertfall! spørs om det blir vinkel sliper eller mutterkutter hvis jeg kommer til på di 2 som sitter før katalysator:)
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Ildmars corrado

Post by Ron »

Om du ikke skal kjøre så jævli mye trykk (1 bar + - ), så holder det med 2" eksos,
jeg har ett liggende som jeg laga i sommer, 2" hele veien, simons bakpotte,
3" Blank rund endestykke.

1000kr skal jeg ha, da er det bare Downpipe du trenger å lage når du får på
turbo`n.

Å med fare for å gjenta med selv, det er HELE veien fra manifoild å bak, bare å
sette rett oppi, laga kroker der det var fester på der originale sugerøret på
G-60`n.
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Er jo interessant det! men da skulle helst min kjære lettsykkel vært solgt først.

Hvis noen her har interesse for den så er det en Honda NSR 125.. Pm for mer info :)

og mens jeg er i gang her.. vanskelig å lage downpipe sjøl?
evt noen som vet om en guide det går ann å se på?
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Ildmars corrado

Post by Ron »

Kan du sveise er det grei jobb, først må du bestemme deg for korsn dim downpipe du skal ha.

Det du trenger er en flens bak på turbo`n, det er forskjellig flenser på ulike turboer.
Du trenger også et flexi bend, denne burde du kjøpe på Biltema, bra kvalitet å 1/4
del av prisen av for x Svendsen sine.

Du burde også kjøpe inn rett rør, 90 bend, 60 bend å 45 bend.
Da ser du ka du trenger, å kan returnere det du ikke trenger, å bytte i det du trenger.
Bare pass på å ikke grise til benda, da bli de vanskelig å bytte.
Eksos-bandasje er et MUST, husk det.

Skal igang med dette selv nå :D

Legger ved et bilde av en typisk vag-turbo downpipe så du forstår tegninga.
Han på bilde har brukt strips for å holde bandasjen på plass (svenske), bruk ståltråd du.. hehe..

Image
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

okei takk for hjelpa:D da skal jeg nok få til ;)

Liten update!
ble ferdig med å sveise flensen til dumpventilen på et rustfritt 2,5" rør i går... ble ikke så pent ettersom at flensen var støpejern.. men håper det ble tett!:D
Også fikk jeg montert dumpventilen på røret i dag tidlig :)
Image
Image

Også fikk jeg montert en catchtank til veivhusluftinga :)
Image
1991 - Corrado G60T karman
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Ildmars corrado

Post by BlackDragon07 »

Så bra ut det :D
Sleng ut en lydsnutt når du får montert alt så vi får høre på lyden :D
Er det en hageslange du har brukt? :shock: (den blanke der)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

BlackDragon07 wrote:Så bra ut det :D
Sleng ut en lydsnutt når du får montert alt så vi får høre på lyden :D
Er det en hageslange du har brukt? :shock: (den blanke der)
hehe skal få lagt ut det når jeg blir ferdig ja :D

Nei var en slange som var med tanken... skal nok byttes ut så fort som mulig... var kaldt da jeg satte den på og når jeg da skulle prøve å bøye den så knakk den.. :P

Typisk... kommet godt i gang ferdig med å demontere alt som må av og skulle begynne med olje tilkoblingene på turbo så fant jeg ut at den nippelen som hører sammen med flensen jeg bestilte IKKE passer i flensen :shock: så nå er jeg litt usikker på hva jeg skal finne på fornoe... rett før dette klarte jeg å ødlegge gjengene på inn olje flensen også .. hvertfall det øverste av gjengene.. :( noe irritert nå!
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Bare lurte på om noen her har noe forslag til hvordan jeg kan blende av returen ved spjeldet jeg? helst utenom å sveise igjen... :)
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Ron
Posts: 287
Joined: 24 Aug 2009, 03:09
Location: Trondheim

Re: Ildmars corrado

Post by Ron »

Plukk av staget, lås fast spjeldet i "stengt posisjon", bruk noe til å blende slangen som skal
stå der. Å vipps, støkt men stengt :D
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

hehe det tenkte jeg faktisk ikke på!:D men det var jo egentlig en genial løsning :D
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Ildmars corrado

Post by wormy »

Ron wrote:Plukk av staget, lås fast spjeldet i "stengt posisjon", bruk noe til å blende slangen som skal
stå der. Å vipps, støkt men stengt :D
Bør fungere det, men du trenger strengt tatt ikke blende av slangen - du kan fjerne den.. I og med at han skal ha turbo uansett, og den slangen går til G-laderen.. :-)
Et alternativ er et slags luftfilter der, men å blende/stenge/fjerne det er vel det beste.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

wormy wrote:
Ron wrote:Plukk av staget, lås fast spjeldet i "stengt posisjon", bruk noe til å blende slangen som skal
stå der. Å vipps, støkt men stengt :D
Bør fungere det, men du trenger strengt tatt ikke blende av slangen - du kan fjerne den.. I og med at han skal ha turbo uansett, og den slangen går til G-laderen.. :-)
Et alternativ er et slags luftfilter der, men å blende/stenge/fjerne det er vel det beste.
hvis man blender den slangen i tilegg til å stenge spjeldet har man jo på en måte 2 barijerer da.. så hvis spjeldet skulle åpne seg så er det fremdeles ganske tett:)
1991 - Corrado G60T karman
Post Reply