Page 9 of 40
Re: The Black Emperor
Posted: 20 May 2013, 17:47
by BlackDragon07
Liten update.
Siden min gamle Denon forsterker bare bestemte seg for å dø så måtte jeg finne en midlertidig erstatter.
Det ble en "Magnat the Rock 1000" forsterker kjøpt brukt. Den funker bare på mono, men gir bra trøkk selv om. Denne er for å ha lyd til Bug Run turen

Bytter tilbake etter at Denon`n er reparert.

Sliter fortsatt med bakfangeren. Skal prøve å få tak i en sivert imorgen.
Re: The Black Emperor
Posted: 23 May 2013, 08:16
by BlackDragon07
Har levert bilen for å få nytt eksosanlegg
Blir digg med et som er litt mer stille!!!
MEN da jeg skulle rygge ut bilen gikk clutch-pedalen i bunn og ble der??
Det var ikke noe motstand i clutchen og måtte vippes tilbake.
Har clutchen rykki eller hva er det som er galt??
Bilen skal på livemapping imorgen så jeg må ha clutch

Re: The Black Emperor
Posted: 23 May 2013, 08:21
by wormy
Kan jo være lekkasje, luft i systemet, evt defekt master/slavesylinder.. Har dog ingen gode forslag sånn uten videre på hvordan man tester dette.. Noen andre? :\
Re: The Black Emperor
Posted: 23 May 2013, 08:24
by BlackDragon07
wormy wrote:Kan jo være lekkasje, luft i systemet, evt defekt master/slavesylinder.. Har dog ingen gode forslag sånn uten videre på hvordan man tester dette.. Noen andre? :\
Den har bare stått så litt snodig? Funka fint sist jeg brukte den i november.
Er det hydraulisk clutch på denne bilen?
Re: The Black Emperor
Posted: 23 May 2013, 08:34
by g60
ja. det er hydraulisk clutch.
og eg tipper det er slavesylinder som er gåen..det samme skjedde med min når eg skulle ta den ut av garasjen for 14 dager siden..funket fint når eg parkerte den,men ble stående i bånn når eg skulle kjøre den ut igjen..
Re: The Black Emperor
Posted: 23 May 2013, 08:36
by BlackDragon07
g60 wrote:ja. det er hydraulisk clutch.
og eg tipper det er slavesylinder som er gåen..det samme skjedde med min når eg skulle ta den ut av garasjen for 14 dager siden..funket fint når eg parkerte den,men ble stående i bånn når eg skulle kjøre den ut igjen..
Ok, men du byttet bare slavesylinderen? Var den vanskelig å bytte?
Re: The Black Emperor
Posted: 23 May 2013, 08:39
by g60
eg byttet ja..
nei..det er 2 10mm skruer som skal av så er den løs.så det går fort.
så lufte systemet.
Re: The Black Emperor
Posted: 23 May 2013, 09:01
by BlackDragon07
g60 wrote:eg byttet ja..
nei..det er 2 10mm skruer som skal av så er den løs.så det går fort.
så lufte systemet.
Ok, da rekker jeg kanskje å gjøre det ikveld. Jeg har en fra delebilen som funker heldigvis
Hvordan lufter man systemet til clutchen?
Re: The Black Emperor
Posted: 23 May 2013, 09:43
by g60
samme måte som med bremsene..
men på clutch blir det ofte VELDIG mye pumpiing.hehe..
bytte slaven,så pumper du pedalen til det blir litt trykk i den,så åpne ventilen og slippe ut luft...og sånn er det bare til å holde på den til den er fast og fin..men som sagt,,clutch er mye pumping,så ikke mist motet,

Re: The Black Emperor
Posted: 23 May 2013, 14:17
by BlackDragon07
g60 wrote:samme måte som med bremsene..
men på clutch blir det ofte VELDIG mye pumpiing.hehe..
bytte slaven,så pumper du pedalen til det blir litt trykk i den,så åpne ventilen og slippe ut luft...og sånn er det bare til å holde på den til den er fast og fin..men som sagt,,clutch er mye pumping,så ikke mist motet,

Da har jeg pluket ut slavesylineren fra den andre bilen.
Gjorde det enkelt og kuttet av slangen.
Sjekka Heyns for mere detaljer.
Satser på å få byttet den ikveld.
Får håpe det bare er den.
Re: The Black Emperor
Posted: 23 May 2013, 16:06
by Sigurd
Kjipt. Håper du får ordna det raskt.
Re: The Black Emperor
Posted: 23 May 2013, 18:54
by g60
satse på enkel løsning

Re: The Black Emperor
Posted: 23 May 2013, 21:53
by BlackDragon07
Re: The Black Emperor
Posted: 23 May 2013, 21:56
by g60
ser bra ut

du får gi ett ord hvordan det går med slaven...huske..det blir MYE pumping som regel

Re: The Black Emperor
Posted: 24 May 2013, 16:28
by BlackDragon07
Clutchen er oppe og går igjen, det var slavesylinderen så tusen takk for tips

Bilen er noe vrang fortsatt dessverre.
Under mapping så velger den ene dysa og gi seg. Sitter orginale dyser og skulle bytte til 440cc, men.
Noen som har 440cc til salgs?
Edit: Ser ut til at det ordner seg
