The Black Emperor

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Hvilken type styling passer bilen best?

1. Rieger styling
3
13%
2. Orginal styling
21
88%
 
Total votes: 24

BlackDragon07
Posts: 2346
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Liten update.
Siden min gamle Denon forsterker bare bestemte seg for å dø så måtte jeg finne en midlertidig erstatter.
Det ble en "Magnat the Rock 1000" forsterker kjøpt brukt. Den funker bare på mono, men gir bra trøkk selv om. Denne er for å ha lyd til Bug Run turen :D Bytter tilbake etter at Denon`n er reparert.
Image
Sliter fortsatt med bakfangeren. Skal prøve å få tak i en sivert imorgen.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
BlackDragon07
Posts: 2346
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Har levert bilen for å få nytt eksosanlegg :mrgreen:
Blir digg med et som er litt mer stille!!!

MEN da jeg skulle rygge ut bilen gikk clutch-pedalen i bunn og ble der?? :shock:
Det var ikke noe motstand i clutchen og måtte vippes tilbake.

Har clutchen rykki eller hva er det som er galt??

Bilen skal på livemapping imorgen så jeg må ha clutch :evil:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1904
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: The Black Emperor

Post by wormy »

Kan jo være lekkasje, luft i systemet, evt defekt master/slavesylinder.. Har dog ingen gode forslag sånn uten videre på hvordan man tester dette.. Noen andre? :\
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2346
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote:Kan jo være lekkasje, luft i systemet, evt defekt master/slavesylinder.. Har dog ingen gode forslag sånn uten videre på hvordan man tester dette.. Noen andre? :\
Den har bare stått så litt snodig? Funka fint sist jeg brukte den i november.
Er det hydraulisk clutch på denne bilen?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: The Black Emperor

Post by g60 »

ja. det er hydraulisk clutch.
og eg tipper det er slavesylinder som er gåen..det samme skjedde med min når eg skulle ta den ut av garasjen for 14 dager siden..funket fint når eg parkerte den,men ble stående i bånn når eg skulle kjøre den ut igjen..
BlackDragon07
Posts: 2346
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

g60 wrote:ja. det er hydraulisk clutch.
og eg tipper det er slavesylinder som er gåen..det samme skjedde med min når eg skulle ta den ut av garasjen for 14 dager siden..funket fint når eg parkerte den,men ble stående i bånn når eg skulle kjøre den ut igjen..
Ok, men du byttet bare slavesylinderen? Var den vanskelig å bytte?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: The Black Emperor

Post by g60 »

eg byttet ja..
nei..det er 2 10mm skruer som skal av så er den løs.så det går fort.
så lufte systemet.
BlackDragon07
Posts: 2346
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

g60 wrote:eg byttet ja..
nei..det er 2 10mm skruer som skal av så er den løs.så det går fort.
så lufte systemet.
Ok, da rekker jeg kanskje å gjøre det ikveld. Jeg har en fra delebilen som funker heldigvis :D
Hvordan lufter man systemet til clutchen?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: The Black Emperor

Post by g60 »

samme måte som med bremsene..
men på clutch blir det ofte VELDIG mye pumpiing.hehe..
bytte slaven,så pumper du pedalen til det blir litt trykk i den,så åpne ventilen og slippe ut luft...og sånn er det bare til å holde på den til den er fast og fin..men som sagt,,clutch er mye pumping,så ikke mist motet, :-)
BlackDragon07
Posts: 2346
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

g60 wrote:samme måte som med bremsene..
men på clutch blir det ofte VELDIG mye pumpiing.hehe..
bytte slaven,så pumper du pedalen til det blir litt trykk i den,så åpne ventilen og slippe ut luft...og sånn er det bare til å holde på den til den er fast og fin..men som sagt,,clutch er mye pumping,så ikke mist motet, :-)
Da har jeg pluket ut slavesylineren fra den andre bilen.
Gjorde det enkelt og kuttet av slangen.
Sjekka Heyns for mere detaljer.

Satser på å få byttet den ikveld.
Får håpe det bare er den.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: The Black Emperor

Post by Sigurd »

Kjipt. Håper du får ordna det raskt.
Corrado G60
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: The Black Emperor

Post by g60 »

satse på enkel løsning :-)
BlackDragon07
Posts: 2346
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Ja, får håpe det kun er den :roll:

Da har jeg fått på nytt 2.5" Ferrita eksosanlegg med race kat :twisted: Og MYE roligere enn tidligere :mrgreen:
Image
Enderøret er ikke ferdig siden jeg ikke har fått av bakfangeren :evil:
Image

Skal ut og sjekke nå med den slavesylinderen :roll:

Takk for mega kjapp respons og gode svar folkens :!: :!:
Last edited by BlackDragon07 on 23 May 2013, 22:01, edited 1 time in total.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: The Black Emperor

Post by g60 »

ser bra ut :-)
du får gi ett ord hvordan det går med slaven...huske..det blir MYE pumping som regel :-)
BlackDragon07
Posts: 2346
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: The Black Emperor

Post by BlackDragon07 »

Clutchen er oppe og går igjen, det var slavesylinderen så tusen takk for tips :)
Bilen er noe vrang fortsatt dessverre.
Under mapping så velger den ene dysa og gi seg. Sitter orginale dyser og skulle bytte til 440cc, men.
Noen som har 440cc til salgs?

Edit: Ser ut til at det ordner seg :D
Last edited by BlackDragon07 on 24 May 2013, 18:52, edited 1 time in total.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply