Dine tidligere/ Andre biler :)

Har du noe du vil si utenom Corrado, da gjør du det her.

Moderator: Moderators

User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by smiken »

Legg ut bilder av dine tidligere biler/andre biler, og skriv litt om de :) Gjerne del noen historier om bilen.
Veedub ;)
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by smiken »

Da kan jeg liksågreit åpne.

Min første bil var en Golf MK2 med navnet Rolf.
Den blir aldri glemt. Hadde den i over et år, så det ble jo noen historier ^^ Bla. min første fartsbot (6500 spenn).
Image
Image
Image

Golf er forsåvidt den beste vinterbilen jeg har opplevd :D
her er på kvelden, når jeg brøyta meg opp innkjørselen
Image
neste morgen måtte jeg grave frem bilen, etter jeg hadde krangla opp ytterdøra. Måkka bare frem vinduet og døra. hoppa inn og rygga rett ned på veien :D
Image
Image
Image
Image
18 år, og bad to the bone ;D tror jeg kan bortforklare looken min med "dagen derpå"

(ble litt mange bilder)

Så ble den byttet ut til fordel for en cruisebil
MB 190E 2,3 automat (med alt utstyr. el takluke, el speil, el vindu, cruisecontrol, ac osv..)
Image
Image

Det var mye slakk og ulyd i diffen, så en vintermorgen på vei til jobb fikk jeg meg en overraskelse i et kryss da jeg plutselig snurra. Klarte å rive diffen løs igjen, men den låste seg igjen. Etter litt om å men fikk jeg den løs igjen (lagde litt kø, siden dette var på brua) Kom meg helt til jobb, men kunne aldri slippe gassen, for da hadde alt låst seg helt ^^
tok 2 mnd før jeg fikk tak i akkurat rett diff. Den ble montert mens jeg hadde kyssesyken faktisk, i desperasjon etter å ha bilen på veien igjen. Påfulgt av en 70-80 km lang driftetur på vinterføre ^^

Meeeen, fant en billig VR6 på nettet. Så det tok 2 dager fra jeg så bilen til jeg sto i stavanger med pengene.
En saaatans lang tur hjemover, siden alle veier nordover var stengt måtte jeg kjøre om kristiansand og oslo.

Såå, 2000 km og 4 timer søvn senere var jeg hjemme med min 94mod Golf VR6
Image
Image
(Har flere bilder på telefonen.. Får laste opp senere)
Guud bedres for en latterlig snygg motorlyd :S disktret effektanlegg og åpent luftfilter.
Bortsett fra eksos og konfilter var den orginal. Rev seg løs i 1 gir uten clutching på tørr asvalt med 215 dunlop sport maxx dekk. Synes den var sprek nok til å være N/A :)


Den ble ganske nylig byttet ut i corradoen, siden jeg ikke orket å bytte kanalene selv ;p (jaa, lenge leve latskapen)
Veedub ;)
User avatar
Morten Tangen
Posts: 297
Joined: 24 Sep 2007, 16:55

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by Morten Tangen »

min første bil kjøpte jeg når jeg var 16..kjekt med ett par år å gjøre den istand på.. kjøpte en helt org. golf 2 i `00..Når jeg fikk lappen så den da slik ut (ja, rs fanger på golf 2 var mer godtatt da enn nå;) )

Image

Image

Image

så etter en sesong med denne ble jeg sugen på nytt "prosjekt"..solgte derfor den hvite 1,8literen for svimlende 33 000,- 8) og kjøpte meg ny golf 2 1,8l.. hehe denne gangen falt valget på en koksgrå 85mod. Denne også helt org. da jeg kjøpte den.. Var endel rust på denne da..menmen, slo til fordet. Planen med denne var og ha den litt mer diskre..bakluka blei byttet og cleanet litt..

Image

Image

så måtte det litt senking til..dette er ikke juksebilde..dette er tatt på flat mark ;)

Image

Image

Så blei ny grill, fangere ++ kjøpt inn..så til slutt så den slik ut:

Image

Image

bestemte meg også for å høyglanspolere pirelliene mine..dritt jobb!!

Image

Image

Image

ducbill leppe hadde den en periode også :twisted:

Image

slik så den ut den dagen jeg solgte den:

Image

rått at det var ei lokal jente som kjøpte den. Ikke det at hu er lokal som er rått, men at hu har en formue på 220 mill gjør det litt spesielt at valget faller på en gammel golf 2 som har runda 380 000 ;)
Corradopower!
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by smiken »

Cool :) Vurderer å kjøpe meg G2 til vintervogn igjen. Tøffeste hadde jo vært syncro :>
Veedub ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by Oekern »

Golf 2 er så utrolig stilig det. Sinnapels klarte og frelste meg !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by Eirik »

Min første bil var en Nissan Micra 1.3 Trendy. Den var morsom å kjøre på vinterføre, oversikkelig ut alle vinduer og UTROLIG lett å lukeparkere! Litt "gi faen bil" kan jeg ærlig innrømme attt det var. Gjorde ikke noe om jeg dulta borti ting og tang.

Image

Bil nr.2 var en Seat Cordoba 1.6 SX. MYE problemer med motor, så den var det bare å kvitte seg med. Hadde den vel ett halvt år tid eller noe sånt. Den var jævelig fin i lakken da :D

Image

Og nå er jeg på bil nr.3. Og den kommer jeg nok til å ha leeenge!

Image
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by smiken »

Hehe, gi-faen bil er ganske greit egentlig :p så lenge man ikke dulter borti noen andre.

OT: Heldig med skiltet ditt XD Irriterte meg at det var XV på den første golfen, sånn siden XD er en smiley :p
Veedub ;)
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by BlackDragon07 »

Må si bil nr 3 var den peneste :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by Kisseg60 »

Jeg starta med en golf2 når jeg var 16 år.
Begynte sånn smått å fikse på den. sveisa bakluke. jettafront.!
Og litt sånn torshov styling. denne ga jeg opp da den aldri gikk skikkelig.! Ble spiker.
Så kjøpte jeg en mercedes 190e. 2liter og automat. den gikk ikke gjennom eu pgs farlig rust i bærende konstruksjon og 12 andre 2-er feil og 6 ener feil.! Da ble den jordebil! :mrgreen:

Image
Image

Den ble hoppa så jævelig med at både bunnpanne til motor og gir sprakk. og da ble den spiker.!

Så kjøpte min far en mazda 323. krutte god bil som bare går og går!
Vinterbilen min! Denne kjører jeg rundt i nå!

Image

Også har jeg jo corradoen min! hatt den i litt over 2 år.! kjøpte den nøyaktig 1mnd etter jeg fikk lappen! :roll:
Image
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by smiken »

hehe, den var ikke så langt ifra min jo :) sånn bortsett ifra at alt mitt var etter jeg ble 18 :oops: Åh, jeg hadde en BMW 528i når jeg var 16 ^^ 82 mod med el vindu, kjørecomputer, og el speil :D Den ble rallybil :(
Veedub ;)
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by Eirik »

smiken wrote:Hehe, gi-faen bil er ganske greit egentlig :p så lenge man ikke dulter borti noen andre.
Hehe. Ja, Cato?! :P
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by smiken »

cato?
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by wormy »

smiken wrote:cato?
Cato er Torpern..
De hadde en insident en gang.. :mrgreen:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by smiken »

hehe, akkurat ;p
Veedub ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Dine tidligere/ Andre biler :)

Post by Oekern »

Corrado´n er og blir min første bil..
Men jeg og gutta spleisa på en jordebil nå i starten av høsten. Kjøpe en Ford Taunus 82 mod for hele 4 tusen.. Allerede samme dagen som vi kjøpte den røyk bakakslinga.. Så da heisa vi den opp med 6610´n (Forden) og satte 2 lekablokker i kanala for og bytte bakaksling.. Henta en brukt bakaksling for 600 kr i enebakk. En smålang kjøretur for og hente del til jordebil..

Image
Så da var vi igang. Hjemmesnekkra spoiler ble laga på 10 minutter og vi starta såvidt litt lakkering.

Image
Var´e noen som sa oversize ? Enderør ble sponsa av no takrenne skrap :=)

Image
Så vel, midt i bytte av bakaksling. Ferdig lakkert. Fikk den på veien den kvelden der. Men dagen etterpå, når vi skulle ha den ut på jorde så kom vi ikke lange stubben. kom vel en 20 meter ut på jordet før bilen stod bom stille og ikke ville starte. Tauva den med traktorn og satte den uttafor en bakke. Jaggu, fikk start.Så vel ut på jordet igjen. Da blokkerte frambremsa seg. Wohoo. Etter dette har den bare stått på jordet..Planen er vel at vi skal se på den igjen snart. hehe

Edit: Når Corrado´n ikke går, brukes fattern´s Hiace. Dog bare når jeg MÅ ha bil. Type når jeg skal på jobb f.eks
Last edited by Oekern on 26 Oct 2008, 12:13, edited 1 time in total.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply