VW corrado G60 med rotrex kompressor

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

vwcorrado90
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2015, 22:58

Re: VW corrado G60 med rotrex kompressor

Post by vwcorrado90 »

Hei ja jeg har sjekket co-pot’n den var på 500ohm eneste som er gjort med bilen er at det er satt inn rotrex kompressor, den går helt fint når den er kald men når den blir varm får den for mye bensin, har prøvd å tatt av kontakta på den blåtempsensoren når den er var å da får den riktig med bensin har også prøvd å bytte til ny blåtempsensor men det hjalp ikke :|
vwcorrado90
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2015, 22:58

Re: VW corrado G60 med rotrex kompressor

Post by vwcorrado90 »

Ingen som har noe ide om hva som kan forårsake det? :?
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: VW corrado G60 med rotrex kompressor

Post by Mouh »

Hallo ja finfin bil du har er ;)
har du forsøkt å bytte lambda-sensor?
vwcorrado90
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2015, 22:58

Re: VW corrado G60 med rotrex kompressor

Post by vwcorrado90 »

Nei har ikke prøvd det enda synes bare at det er så rart at den kun får for mye bensin når den er varm og at det går riktig hvis jeg tar av kontakta på den blå tempsensoren :?
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: VW corrado G60 med rotrex kompressor

Post by Mouh »

vel dette er bare en teori, men hva om når du napper ut den blå tempsensoren så gir styringen mindre mengde bensin som et sikkerhetstiltak for at sensoren ikke er tilstede?
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: VW corrado G60 med rotrex kompressor

Post by Oekern »

vwcorrado90 wrote: 09 Jun 2018, 15:22 Hei ja jeg har sjekket co-pot’n den var på 500ohm eneste som er gjort med bilen er at det er satt inn rotrex kompressor, den går helt fint når den er kald men når den blir varm får den for mye bensin, har prøvd å tatt av kontakta på den blåtempsensoren når den er var å da får den riktig med bensin har også prøvd å bytte til ny blåtempsensor men det hjalp ikke :|
Jeg ohm\ a og co pot til riktig verdi, men den var alikevell defekt.
Sleit i flere uker med og få stilt tenninga. Lot Co pot være siden verdien var riktig, men det var akkurat den som skapte trøbbel. Noen år før gikk bilen, men brukte 1,5L på mila på org motor.Mistenker det var co poten sin skyld, men vet ikke.
Dog en annen problemstilling enn du har... Det er i alle fall en enkel del og bytte ut om du har tilgang på en annen en via noen andre f.eks.
Den er dyr og kjøpe ny.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
vwcorrado90
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2015, 22:58

Re: VW corrado G60 med rotrex kompressor

Post by vwcorrado90 »

Får prøve å bytte den fra en av de 5 andre corrado’n jeg har da :roll:
vwcorrado90
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2015, 22:58

Re: VW corrado G60 med rotrex kompressor

Post by vwcorrado90 »

Mouh wrote: 16 Jun 2018, 22:04 vel dette er bare en teori, men hva om når du napper ut den blå tempsensoren så gir styringen mindre mengde bensin som et sikkerhetstiltak for at sensoren ikke er tilstede?
Kan være noe sånt som skjer ja :?
Post Reply