Da har jeg endelig hatt litt ferie og fått sparka meg litt sjøl i rævva rettning garasjen.
Som dere helt sikkert har skjønt så vart jeg veldig demotivert ved forrige (og det jeg trudde var siste) live mapping.
Starta med og ta motoren ut av bilen, igjen. Fordelen med at dette er 3 gang er at det bare går fortere og fortere.
Artig hvordan noe man grua seg hinsides til før bare trengs et spark i rævva for og gjøres nå.
Starta med og åpne bunndelen da jeg fryktet at feilen lå her. Og jada. Der hadde jeg rett.
Dette var det første som møtte meg:
http://vid496.photobucket.com/albums/rr ... 7bpfdp.mp4
Løs råde lover ikke godt..
Slik så lageret ut:(Sylinder 4)
Deformert og helt jævlig..
Rådelagere til sylinder 3 har også fått HARD medfart..
Lagerbane i veiv:
Så da var det bare og få bilen bort til vinterlagring..
Glemte og ta bilder av det tydligvis, men det er gått varmegang. ved sylinder 3 og 4 mener jeg.
Vet enda ikke hvorfor dette har skjedd, men har fått tips om teori på dårlige/tette oljekanaler.
Kom aldri så langt at jeg fikk demontert toppen, men det blir da første steg nå - for og sjekke oljekanalene.
Må nesten finne ut av hva som har skjedd, skal jeg føle meg fortrolig med og montere og prøve på nytt. (Må jo ha nye råder, pakninger osv og da..)
Hvorfor råde ved sylinder 4 er løs har man en teori på også. Det var nemlig her råden måtte monteres mye av og på p.g.a fresing av klaring.
Brukte ARP bolter som skal tåle dette ? mener det stod arp 2000 på dem..