Økern´s Corrado G60
Moderator: Moderators
Re: Økern´s Corrado G60
Ja det er ganske ålreit når nesten alt er nytt. Har kosta flesk da..
Troor ikke en annen plate vil gjøre noe forskjell da den jeg har er så grunn som den kan.
Den må jo ha en viss str p.g.a inn/utløp. Så utslaget er den orginale kjøleren.
Har dog satt på den gamle igjen så det passer.
Fikk jaggu ordna problemet med servopumpa også. Etter et tips tok jeg og dro ut braketten fra den
gamle pumpa, som hjulet festes i, fra akslingen og satte over på den nye pumpa. Og det utligna alt.
Så det var jo særs enkelt!
Hadde lyst til og stramme veivbolten mens motoren stod i stativet. Litt redd for at den bryter for mye mot registeret når bilen
står på bakken. Etter mye sværting med forskjellige latmansarmer og dritsvær pumpe tang måtte man gi opp. Her må det
spesialverktøy rundt. Ringte møller, men de kunne ikke låne ut og å kjøpe nytt ville blitt sjukt dyrt for bare en bolt.
Sigurd tok da likesågodt og laga det cøstum. Fungerte som bara det
Så når da 2 problemer er løst må det jo dukke opp noe annet !
På toppen jeg har nå er det større høl til olje tilførsel til kompressor enn på gamle toppen. Så koblinga
jeg har passer ikke. (Fulgte ikke med på toppen jeg kjøpte)
Så jeg må ha en ny en men tror ratt jeg må ha den til sensoren ny også da jeg tror hølet i den jeg har blir da for lite
til en større kobling.. Noen som vet hva jeg må ha/fra hvem bil ?
Noen som vet om man får tak i litt finre ting til og blende høl med ?
Ellers så er dette ståa nå. Nå er ferie uka mi over så får ikke gjort noe mer på en par-tre uker.
(Og ja, jeg skal bytte hjulet på dynamo´n)
Troor ikke en annen plate vil gjøre noe forskjell da den jeg har er så grunn som den kan.
Den må jo ha en viss str p.g.a inn/utløp. Så utslaget er den orginale kjøleren.
Har dog satt på den gamle igjen så det passer.
Fikk jaggu ordna problemet med servopumpa også. Etter et tips tok jeg og dro ut braketten fra den
gamle pumpa, som hjulet festes i, fra akslingen og satte over på den nye pumpa. Og det utligna alt.
Så det var jo særs enkelt!
Hadde lyst til og stramme veivbolten mens motoren stod i stativet. Litt redd for at den bryter for mye mot registeret når bilen
står på bakken. Etter mye sværting med forskjellige latmansarmer og dritsvær pumpe tang måtte man gi opp. Her må det
spesialverktøy rundt. Ringte møller, men de kunne ikke låne ut og å kjøpe nytt ville blitt sjukt dyrt for bare en bolt.
Sigurd tok da likesågodt og laga det cøstum. Fungerte som bara det
Så når da 2 problemer er løst må det jo dukke opp noe annet !
På toppen jeg har nå er det større høl til olje tilførsel til kompressor enn på gamle toppen. Så koblinga
jeg har passer ikke. (Fulgte ikke med på toppen jeg kjøpte)
Så jeg må ha en ny en men tror ratt jeg må ha den til sensoren ny også da jeg tror hølet i den jeg har blir da for lite
til en større kobling.. Noen som vet hva jeg må ha/fra hvem bil ?
Noen som vet om man får tak i litt finre ting til og blende høl med ?
Ellers så er dette ståa nå. Nå er ferie uka mi over så får ikke gjort noe mer på en par-tre uker.
(Og ja, jeg skal bytte hjulet på dynamo´n)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Kult at du fant ut av det - trodde du måtte ut med selve akslen jeg, men genialt at man bare kunne bytte flensen!
Og smart triks til veivbolten - må nok lage meg noe lignende selv.
Hva slags motor/bil er toppen din fra? Hva er evt delenummeret på den? Er kun ett delenummer på den banjo-skrue-adapter-saken, så skal i teorien bare være én mulighet.
Peneste alternativet for å blende igjen slike hull er å sveise de. Selv kjøpte jeg en 20-30cm med solid aluminiumstang i ca riktig størrelse, som jeg brukte til å blende slikt. Da slipper du iallfall at bolthodet "stikker ut".
Og smart triks til veivbolten - må nok lage meg noe lignende selv.
Hva slags motor/bil er toppen din fra? Hva er evt delenummeret på den? Er kun ett delenummer på den banjo-skrue-adapter-saken, så skal i teorien bare være én mulighet.
Peneste alternativet for å blende igjen slike hull er å sveise de. Selv kjøpte jeg en 20-30cm med solid aluminiumstang i ca riktig størrelse, som jeg brukte til å blende slikt. Da slipper du iallfall at bolthodet "stikker ut".
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Ja det med servopumpa var genialt. Blei ganske letta når det var SÅ enkelt.
Delenr på toppen er 037103373a (?) Litt usikker på hvem bil den er ifra..
Ja jeg hadde aldri trodd det skulle være forskjellige str på det hølet der
Ja riktig, da får jeg se hva jeg ender opp med m.t.p blending.
Delenr på toppen er 037103373a (?) Litt usikker på hvem bil den er ifra..
Ja jeg hadde aldri trodd det skulle være forskjellige str på det hølet der
Ja riktig, da får jeg se hva jeg ender opp med m.t.p blending.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Hmm.. Skal være en normal G60 topp det, da..
Hva er størrelsen på gjengene på "bolten" du prøvde skru inn? Mål diameter med skyvelær eller noe bare. Kan se litt hva jeg har liggende.
Hva er størrelsen på gjengene på "bolten" du prøvde skru inn? Mål diameter med skyvelær eller noe bare. Kan se litt hva jeg har liggende.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Jeg var jo selvfølgelig dum nok til ikke og sjekke det!
Fant ut dette ved ren tilfeldighet i oppryddning rett før jeg dro..
T r o r den jeg har er 6mm og at jeg trenger 8mm.
Fant ut dette ved ren tilfeldighet i oppryddning rett før jeg dro..
T r o r den jeg har er 6mm og at jeg trenger 8mm.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Hørtes lite ut.. Tipper du har 8mm (minimum),og skal ha 10 :pOekern wrote:Jeg var jo selvfølgelig dum nok til ikke og sjekke det!
Fant ut dette ved ren tilfeldighet i oppryddning rett før jeg dro..
T r o r den jeg har er 6mm og at jeg trenger 8mm.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Det er nok den gamle toppen som det har vært kødda med før.
Fikk fattern til og måle innvendig i hølet på nye toppen - og det er 10mm.
Etter hva jeg har fått vite ble alle topper laget med 10mm.
Blei litt lett nå
Fikk fattern til og måle innvendig i hølet på nye toppen - og det er 10mm.
Etter hva jeg har fått vite ble alle topper laget med 10mm.
Blei litt lett nå
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Aah, så bra!
Da har jeg nok liggende det du trenger hvis vil jeg skal sende det. Bare å komme med en liste på hva du trenger eventuelt.
Da har jeg nok liggende det du trenger hvis vil jeg skal sende det. Bare å komme med en liste på hva du trenger eventuelt.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Ja, det var veldig bra! hehe
Takker og bukker så mye for tilbudet, men jeg har kjøpt den ny.
Måtte bestille noe anna småtteri så da var det så enkelt og bare ta den med i samma slengen
Takker og bukker så mye for tilbudet, men jeg har kjøpt den ny.
Måtte bestille noe anna småtteri så da var det så enkelt og bare ta den med i samma slengen
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Da har jeg endelig kommet lengre.!
Har sliti som F med og finne ut av hullet i toppen. Det viste seg at det er M12x1.5 det er borret opp til.
INGEN her til lands har overgang som er metrisk til metrisk. Fittings of norway kom dog opp med en løsning.
Blei mye kobling på kobling, men skal være en fin fin løsning til jeg får likt adapter som det orginale, men med
riktige gjenger. Dette må bestilles fra utlandet og nå er jeg så utolmodig så jeg bare kjører på med midlertidlig
løsning fra fittings of norway.
All klaring er god klaring;
Fikk løfta inn motor i går og har begynnt montering idag.
Har noen spørsmål; er begge disse to til jording på starteren ?
Denne kontakten skal inn på starteren. Mot girkassa har jeg 2 pinner den kan tres på samt jeg har en pinne
på radiator-siden den kan tres på. Hvor skal den ?
(Jeg har "ny" starter og merka seff ikke den gamle)
Da jeg bytta vakumslangen til ECU´n måtte jeg rive opp varmeisolasjonen som sitter helt øverst i
torpedo-veggen. Der dukka denne kontakten opp. Noen som vet hva denne er til ?
Ellers så er dette ståa nå;
Har sliti som F med og finne ut av hullet i toppen. Det viste seg at det er M12x1.5 det er borret opp til.
INGEN her til lands har overgang som er metrisk til metrisk. Fittings of norway kom dog opp med en løsning.
Blei mye kobling på kobling, men skal være en fin fin løsning til jeg får likt adapter som det orginale, men med
riktige gjenger. Dette må bestilles fra utlandet og nå er jeg så utolmodig så jeg bare kjører på med midlertidlig
løsning fra fittings of norway.
All klaring er god klaring;
Fikk løfta inn motor i går og har begynnt montering idag.
Har noen spørsmål; er begge disse to til jording på starteren ?
Denne kontakten skal inn på starteren. Mot girkassa har jeg 2 pinner den kan tres på samt jeg har en pinne
på radiator-siden den kan tres på. Hvor skal den ?
(Jeg har "ny" starter og merka seff ikke den gamle)
Da jeg bytta vakumslangen til ECU´n måtte jeg rive opp varmeisolasjonen som sitter helt øverst i
torpedo-veggen. Der dukka denne kontakten opp. Noen som vet hva denne er til ?
Ellers så er dette ståa nå;
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Idag har man kommet enda lengre.
Fikk på plass ekstern oljekjøler. Det var meget trangt mellom IC og 180 graders bendet fra kompressoren,
men det gikk da seg til. Fikk den meget godt plassert også syns jeg.
Måtte dog kutte endel i frontseksjonen, men pytt pytt.
Etter dette ble div. væsker fyllt på, priming av olje (for og få oljetrykk før oppstart) og påfylling av bensin gjort.
Så starta den jaggu meg !
Har også kjørt inn kammen og fått justert tenninga (7 grader)
Alt later til og være i sin skjønneste orden, foruten om en lekasje.
Det ser ut som at denne kommer fra simringen bak flensen til drivaksel passasjerside. Så får bestille ny og
bytte denne og se om det blir tørt. Så får ikke tatt noen prøve tur enda.. Kunne vært mye værre dog !
Har en video fra oppstart som nabo´n tok, men har denne bare på facebook. Den skal komme opp om du følger
denne lenken;
https://www.facebook.com/magnus.lundgre ... nref=story
Må nok en gang rette en S T O R takk til Sigurd som har hjulpet til !
Fikk på plass ekstern oljekjøler. Det var meget trangt mellom IC og 180 graders bendet fra kompressoren,
men det gikk da seg til. Fikk den meget godt plassert også syns jeg.
Måtte dog kutte endel i frontseksjonen, men pytt pytt.
Etter dette ble div. væsker fyllt på, priming av olje (for og få oljetrykk før oppstart) og påfylling av bensin gjort.
Så starta den jaggu meg !
Har også kjørt inn kammen og fått justert tenninga (7 grader)
Alt later til og være i sin skjønneste orden, foruten om en lekasje.
Det ser ut som at denne kommer fra simringen bak flensen til drivaksel passasjerside. Så får bestille ny og
bytte denne og se om det blir tørt. Så får ikke tatt noen prøve tur enda.. Kunne vært mye værre dog !
Har en video fra oppstart som nabo´n tok, men har denne bare på facebook. Den skal komme opp om du følger
denne lenken;
https://www.facebook.com/magnus.lundgre ... nref=story
Må nok en gang rette en S T O R takk til Sigurd som har hjulpet til !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s Corrado G60
Grattis med motor oppstart
Du har en ganske strøken motor nå
Hvorfor plasserte du ikke bare oljekjøleren til høyre for radiatoren? (når du står foran bilen)
Du har en ganske strøken motor nå
Hvorfor plasserte du ikke bare oljekjøleren til høyre for radiatoren? (når du står foran bilen)
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s Corrado G60
gratulerer så mye med oppstarten!
dette blir jo knallbra!
dette blir jo knallbra!
Re: Økern´s Corrado G60
Takk for det !
Var grådig morro når motoren starta. Er lenge si jeg har glist så fært, hehe.
Tror faktisk jeg gliste mer når Corrado´n starta enn når jeg fikk meg leilighet.
Litt usikker på hva du mener med til høyre for radiatoren Kenneth.
Tenker du fortsatt ved frontseksjonen så er det ikke plass mot høyre for der
den står nå da den butter i lykta. Man kan kanskje få den lengre til høyre om man setter den mye lavere,
men da er den på et sted hvor frontfanger er tett så da får man ikke like mye kjøling (luft)
Fant ei noe egnet sted hvor den orginale IC er plassert. Får sette tutene der istedet.
Var grådig morro når motoren starta. Er lenge si jeg har glist så fært, hehe.
Tror faktisk jeg gliste mer når Corrado´n starta enn når jeg fikk meg leilighet.
Litt usikker på hva du mener med til høyre for radiatoren Kenneth.
Tenker du fortsatt ved frontseksjonen så er det ikke plass mot høyre for der
den står nå da den butter i lykta. Man kan kanskje få den lengre til høyre om man setter den mye lavere,
men da er den på et sted hvor frontfanger er tett så da får man ikke like mye kjøling (luft)
Fant ei noe egnet sted hvor den orginale IC er plassert. Får sette tutene der istedet.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Grattis med oppstart!
Nå som det begynner komme Corradoer på veien igjen, burde jeg snart få ut fingeren på min også...
Nå som det begynner komme Corradoer på veien igjen, burde jeg snart få ut fingeren på min også...
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....