Start problemer

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Start problemer

Post by royrado »

Hei, jeg har problemer med å få start på bilen. Det kjinne bra men vil ikke starte, virker som om den ikke får bensin eller noe. Har mistanke om bensin pumpen er gåen. Problemet kom litt sånn ut av det blå, kjørte bilen hjem fra jobben og parkerte den i garasjen og neste morgen fikk ikke jeg start på den. Trodde bilen var tomt for bensin siden bensinmåleren viste nesten tomt (men det skal være 5-10 liter igjen av erfaring).Har fylt på mere bensin, har bytte rele til bensinpumpen og rele til ecu men fremdeles ingen start. Skal sjekke om det kommer bensin frem etter jobben, i mens slenger jeg ut problemet her i håp om noen tips fra dere.

takk.
88 g60
bolln
Posts: 311
Joined: 09 Mar 2008, 11:55

Re: Start problemer

Post by bolln »

sett på tenninga å lytte etter en suuuume lyd at me høgre bakhjul:)
User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Re: Start problemer

Post by royrado »

bolln wrote:sett på tenninga å lytte etter en suuuume lyd at me høgre bakhjul:)
Ja det er summer lyd, hører at pumpen går. Men har nå fått start på den ved å "jumpe" tenningsbryteren :shock:. Den gikk som et dass i 5-10 min før den begynne og sive normal igjen. I de 5-10 min høres ut som den prøver og brenne opp overflødige bensin i eksosen. Nå starter den som normal igjen med nøkkelen hmmm, virket som den har fått for mye bensin all den tid jeg prøvde å pumpe bensin (trodde den ikke fikk nok bensin) for å starte bilen. Kan bilen nekte å starte fordi det for mye bensin i systemet? Sjekket også pluggene før jeg fikk start, pluggene så normale ut og ikke er søkkvåt av bensin.
Rart dette her, er det noen som har innspill? Kanskje det kan være til hjelp for andre i fremtiden.
88 g60
RoBoX
Posts: 20
Joined: 29 Sep 2011, 00:19

Re: Start problemer

Post by RoBoX »

Har du byttet tenningsbryteren nå? Hvis ikke, så kjøp ny. Den er et standardproblem på disse bilene og kan lage myye krøll når den er nesten gåen og ødelagt.
User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Re: Start problemer

Post by royrado »

Tenningsbryteren har jeg tenkt på. Men det var ikke det :wink:
Bilen starter normal og går bra i over en uke nå :D Det som er gjort er:
-skiftet rotor og fordelerlokk
-byttet blå vannsensor
-Fylt på mer kjølevæske
Har lest en plass at for lite kjølevæske i kombinasjon av dårlig/defekt blå vann temp sensor kan kødde med tenningen.
Krysser fingerene for at problemet er løst for evig nå :mrgreen:
88 g60
Post Reply