Turbo montering
Moderator: Moderators
-
- Posts: 158
- Joined: 20 Oct 2011, 15:57
- Location: Sotra utenfor Bergen
Turbo montering
Hei alle corrado elskere!
Nå har g-laderen min tatt kvelden, 1000km etter overhaling. Så nå er jeg lei, og vil bygge turbo. Noen som vet hva jeg må gjøre? Hvordan jeg gjør det osv? Er helt grønn når det kommer til skruing, men får jeg det greit forklart, skal jeg få det meste til.
Takker for svar!
Nå har g-laderen min tatt kvelden, 1000km etter overhaling. Så nå er jeg lei, og vil bygge turbo. Noen som vet hva jeg må gjøre? Hvordan jeg gjør det osv? Er helt grønn når det kommer til skruing, men får jeg det greit forklart, skal jeg få det meste til.
Takker for svar!
1989 Corrado G60
1989 Corrado E62 (Eaton m62 kompressor)
1989 Corrado E62 (Eaton m62 kompressor)
Re: Turbo montering
Du kan ta en titt på tråden til kristoffer ("Kristaafa") Om jeg skreiv rett i farta.
Er vel ikke noe detaljert byggningsguide, men noen bilder og en del info om deler er det der værtfall, så har du litt og gå etter der.
Om du søker litt på forumet er det sikkert noen andre turbo bygg her også/tråder om emnet
Er vel ikke noe detaljert byggningsguide, men noen bilder og en del info om deler er det der værtfall, så har du litt og gå etter der.
Om du søker litt på forumet er det sikkert noen andre turbo bygg her også/tråder om emnet
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 23
- Joined: 25 Nov 2011, 23:15
Re: Turbo montering
hvis man skal bygge om til turbo, må man ha rs fanger eller kan man bruke orginalfangeren? tenker på at intercooler`n må ha luft, kommer det nok luft inn i orginalfangeren?
Re: Turbo montering
Det er ikke luft som er problemet med FMIC i orginalfanger, det er plassen det står mest på. Er veldig trangt.
Finns noen lure løsninger på det med orginalfanger, men da må man borre og kappe litt i tverrbjelken som frontlyktene er festa i.
Evn.t så skal det vell gå uten og kappe og. Acoupe klarte vel dette på hengende håret tror jeg.. Se i tråden hans under "bilen min"
Blackdragon har også FMIC med orginalfanger.
Finns noen lure løsninger på det med orginalfanger, men da må man borre og kappe litt i tverrbjelken som frontlyktene er festa i.
Evn.t så skal det vell gå uten og kappe og. Acoupe klarte vel dette på hengende håret tror jeg.. Se i tråden hans under "bilen min"
Blackdragon har også FMIC med orginalfanger.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Turbo montering
Acoupe kappet ganske mye, han tok hele det midtre festet på frontbjelken (mellom lyktene)Oekern wrote:Det er ikke luft som er problemet med FMIC i orginalfanger, det er plassen det står mest på. Er veldig trangt.
Finns noen lure løsninger på det med orginalfanger, men da må man borre og kappe litt i tverrbjelken som frontlyktene er festa i.
Evn.t så skal det vell gå uten og kappe og. Acoupe klarte vel dette på hengende håret tror jeg.. Se i tråden hans under "bilen min"
Blackdragon har også FMIC med orginalfanger.
-
- Posts: 23
- Joined: 25 Nov 2011, 23:15
Re: Turbo montering
men hvis man fjerner mye av midtre del av tverrblelka, holder det med lufta som kommer igjennom orginalfangeren? og hvor finner jeg Acoupe? er ganske ny på forumet her
Takk for svarene:-P
Takk for svarene:-P
Re: Turbo montering
helt opp på siden står det medlemmer..trykk der,så finner du alle....
Re: Turbo montering
Golf rally intercooleren går også ganske lett inn bak orginal front bare litt sliping i hjørnene
1991 - Corrado G60T karman
Re: Turbo montering
Takk Mouh ! Bra du retter opp
Ang. luft så er ikke det store problemer med org. fanger, den er forhåldsvis åpen når man ser litt på det.
Kommer såklart ann på hvor man monterer IC.
Du kan søke etter emner/tråder ved bruk av søkefunksjonen øverst til høyre.
Som regel når vi refererer til andre medlemmer på forumet så mener vi "Bilen min" delen.
Du ser i 1. kolonne til høyre hvem som er trådstarter (*Forfatter*)
Ang. luft så er ikke det store problemer med org. fanger, den er forhåldsvis åpen når man ser litt på det.
Kommer såklart ann på hvor man monterer IC.
Du kan søke etter emner/tråder ved bruk av søkefunksjonen øverst til høyre.
Som regel når vi refererer til andre medlemmer på forumet så mener vi "Bilen min" delen.
Du ser i 1. kolonne til høyre hvem som er trådstarter (*Forfatter*)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Turbo montering
Golf G60 uten ac passer best. Rallye kjøleren må modifiseres litt for å passe.ildmar wrote:Golf rally intercooleren går også ganske lett inn bak orginal front bare litt sliping i hjørnene
Corrado G60
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: Turbo montering
Hvem utførte den overhalingen?JohannesG60 wrote:Hei alle corrado elskere!
Nå har g-laderen min tatt kvelden, 1000km etter overhaling.
2001 Audi S4 Avant
-
- Posts: 158
- Joined: 20 Oct 2011, 15:57
- Location: Sotra utenfor Bergen
Re: Turbo montering
Det er jeg usikker på, forrige eier som fikset. Den så helt ny ut når jeg fikk den tilbake... kjipt når jeg har kjørt den inn i 800km, så venter jeg til driftstemperaturen er på 90 grader før jeg tråkker litt til.. og etter 200km ryker den
1989 Corrado G60
1989 Corrado E62 (Eaton m62 kompressor)
1989 Corrado E62 (Eaton m62 kompressor)
-
- Posts: 23
- Joined: 25 Nov 2011, 23:15
Re: Turbo montering
er det en måte å justere turbo trykket innenfra bilen? har hørt om noen som han en knapp med + og - hvor man justerer turbotrykket, er det noe som går ann å montere? hvis dette er noe som finnes, hva trenger man for å få det til å fungere og er det VELDIG dyrt?:-P
-
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: Turbo montering
Da er den enten ikke gjort skikkelig, eller ikke gjort i det hele tattJohannesG60 wrote:Det er jeg usikker på, forrige eier som fikset. Den så helt ny ut når jeg fikk den tilbake... kjipt når jeg har kjørt den inn i 800km, så venter jeg til driftstemperaturen er på 90 grader før jeg tråkker litt til.. og etter 200km ryker den
Send den tilbake eller krev ny
Hvor ofte har du hatt den på turtallsperren etter de første 800 km?
Var det mye olje i intercooler rørene?
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
-
- Posts: 158
- Joined: 20 Oct 2011, 15:57
- Location: Sotra utenfor Bergen
Re: Turbo montering
Er ikke så lett å sende tilbake eller kreve ny når jeg ikke har kontakt med selger Og de første 800km var alle under 3500 rpm ''/ Så jeg er mildt sagt ganske lei meg nå.. Har ikke sjekket oljen i IC rørene, skal ta og gjøre det snarest! Men det er ikke noe olje på utsiden av laderen lenger, slik det var første gangen.
1989 Corrado G60
1989 Corrado E62 (Eaton m62 kompressor)
1989 Corrado E62 (Eaton m62 kompressor)